شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۸

ساعت کاری ادارات از ابتدای مهر اعلام شد

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 846196
معاون حمل و نقل و ترافیک استان تهران به بیان توضیحاتی درباره زمان شروع ساعت کاری ادارات از ابتدای مهر ماه پرداخت.
ساعت کاری ادارات از ابتدای مهر اعلام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل دربانی معاون حمل و نقل و ترافیک استان تهران در برنامه تهران بیست درباره اقدامات ستاد استقبال از مهر برای تعیین ساعت کاری گفت: شناور سازی ساعات کار سالیان سال در دولت‌های مختلف مطرح بوده است که تاکنون اجرایی نشده بود.

دربانی ادامه داد: سال گذشته بر اساس گزارش‌هایی که به صورت کارشناسی شده انجام شد، شورای هماهنگی ترافیک استان با شناور سازی ادارات موافقت کرد و در نهایت ۳ مصوبه هیات دولت برای تهران را داشتیم که هیات وزیران ابتدا فقط برای مهر ماه به ما مجوز داد و برای بار دوم تا پایان آبان مجوز تمدید شد و در آبان شناور سازی ادارات تا پایان سال تمدید شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع این طرح مورد رضایت قرار گرفت و در نهایت هیات وزیران مصوبه شناور سازی را به صورت دائمی برای ۱۴۰۲ ابلاغ کردند و از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کاری برای مدیریت مصرف انرژی تغییر و از ۶ تا ۱۳ شد، ولی بعد از این تاریخ هم ساعت کاری شناور ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان سال طبق مصوبه هیات وزیرات شروع ساعت کاری ۷ تا برای دستگاه‌های دولتی، ۹ صبح شناور است. واحد‌های نظامی امنیتی انتظامی ۶ و نیم، واحد‌های صنعتی ۷ صبح، مقطع متوسطه ۷ و نیم، ابتدایی ۸ صبح، بانک‌ها ۷ و نیم، اصناف و بازاریان ۹ و نیم صبح کارشان را شروع می‌کنند.

مخالفت آموزش و پروئرش برای شناور سازی ساعت کاری مدارس از ابتدای مهر/استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی در مهر ماه برای دانش آموزان و دانش آموزان و دانشجویان
مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه برنامه تهران بیست با موضوع اقدامات ستاد استقبال از مهر گفت: ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم. کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است که پیشنهاد شناور سازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده ایم.

مدیر کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: شناور سازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تاثیر گذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.

وی ادامه داد: دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید فرزندان خود را به مدرسه ببرند. اما این شناور سازی به مادران این امکان را می‌دهد تا هم فرزندان را سر وقت برسانند و هم خودشان به موقع به سر کار بروند.

گلشنی افزود:، چون برخی از دستگاه‌ها ممکن است شناور سازی را اعمال نکنند جای نگرانی برای بروز برخی مشکلات برای والدین دارای فرزند مدرسه‌ای وجود دارد.

وی افزود: بازار‌های میوه و تره بار همیشه ساعت ۸ شروع به کار می‌کنند که در حال رایزنی هستیم که از ۸ و نیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی درصدد هستیم که ساعت شروع آن‌ها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

گلشنی در ادامه باین کرد: در بحث ناوگان اتوبوس رانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدار اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم. ۲ هزار دستگاه قرارداد برای خرید اتوبوس‌های جدید داریم که از شهریور و مهر کم کم به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شوند. تا پایان شهریور ۱۲ دستگاه ران قطار اورهال شده تا به سیستم اضافه می‌کنیم کهع کار ۶ دستگاه انجام شده است. ۱۵۰ دستگاه ون به ناوگان تاکسیرانی تا پایان شهریور اضافه می‌کنیم.

وی در پایان گفت: استفاده دانش آموزان و دانشجویان را در مهر ماه از مترو و اتوبوس می‌توانند رایگان استفاده کنند.

شناور سازی ساعت کاری ادارات باعث کاهش ۱۵ درصد ترافیک شد
سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران در ادامه بیان کرد: بین ۲۵ تا ۳۰ درصد به ترافیک تهران با شروع مدارس افزوده می‌شود و عمده‌ترین مسئله این است که همه بخش‌ها باید ابتدای صبح بین ۶ تا ۷ ساعت کاری شروع می‌کردند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سال گذشته سال کاری شناور ابلاغ شد تا مردم به صورت شناور به محل کارشان بروند و بالغ بر ۷۵ درصد مردم از این مسئله راضی بودند. به لحاظ ترافیکی پیک ترافیک ابتدای صبح روان شد و تغییر کرد و به همین دلیل درخواست ادامه آن تا پایان سال را دادیم.

حمیدی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود ترافیک را داشتیم. حداکثر توان به کار گرفته شده تا به استقبال مهر برویم.
https://jahannews.com/vdcb90bw0rhba8p.uiur.html
jahannews.com/vdcb90bw0rhba8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همیج جوری میری اداره افراد سر کار نیستن حالا که شناور سازی ساعت کار بهانه دستشون داده
کار مردم بمونه
Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا مصوبات بدون پشتوانه علمی را به تصویب نرسانید .
Iran, Islamic Republic of
یعنی یکنفر در این مصوبات ، نظر کارشناسی ودقیقی نداره بیان کنه. اشتباه عدم تغییر ساعت را مجدد تکرار نفرمایید
Iran, Islamic Republic of
این مصوبات بدون پشتوانه آدم را یاد پایان نامه های دانشگاهی می اندازد. کانه شخصی برای کارهای دانشگاهی مصوبات آزمایشی را به تصویب می رساند
علی
Iran, Islamic Republic of
کارمندان قبلا" با تغییر ساعت 6 صبح می رفته اند سر کار حالا بدون تغییر ساعت 6 می روند سر کار چه فرقی کرده ؟ فقط یک عده با کار دولت مخالفند ولی خودشان نمی دانند چرا، خصوصا" تهرانی ها که هنوز نظام حرفی نزده می گویند کار خودشان است
بهترین کار این است که هر کس در منطقه خودش سرکار برود...
Iran, Islamic Republic of
تصمیمات غیر کارشناسی وبدون پشتوانه علمی است
Iran, Islamic Republic of
.....