پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۶۸
ستیزه جویی با حجاب؛

هماهنگی خاتمی با پروژه عفاف‌ زدایی دشمن/ بدگمانی به خاتمی از کجا تقویت می‌شود؟

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 845536
موضوع الزام حجاب همچنان که الزام قانونی است، الزام شرعی است؛ بنابراین بر خلاف تظاهر خاتمی به مخالفت با اقدام امروز حکومت، او با اصل الزام شرعی حجاب (حکم الهی) مخالفت می‌کند و نعوذبالله حکم الهی را خلاف عقل و مصلحت می‌شمارد.
هماهنگی خاتمی با پروژه عفاف‌ زدایی دشمن/ بدگمانی به خاتمی از کجا تقویت می‌شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز: خاتمی، الزام شرعی و قانونی حجاب را «اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر» وانمود کرد.

 او در متنی که از سوی روزنامه هم میهن منتشر شده، نوشته است: «امر حجاب زنان دست‌کم در این زمان مسئله‌ای‌ست که نحوه برخورد رسمی با آن در تبدیل مسئله به بحران نقش داشته و دارد. موضوع حجاب اجباری و عدم تمکین به آن از سوی بخشی از جامعه یکی از مسائل پیش روی کشور است که به‌ویژه اخیراً نگرانی‌ها و التهاب‌هایی را در پی داشته است. این مسئله و مسائل مشابه آن نمی‌تواند در سطح نگرش‌ها و راهبرد‌ها و راهکار‌هایی که ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند، باقی بماند.

سخن بر سر این نیست که حجاب براساس آموزه‌های دینی و سنت امری واجب است و فرد متدین باید آن را رعایت کند، بلکه سخن بر سر آن است که آیا اجباری کردن آن از سوی حکومت اولاً معقول و نتیجه‌‌بخش است؟ ثانیاً با توجه به همه جهات و با توجه به اینکه چه‌بسا در سایه آن بسیاری از ارزش‌ها که از اهمیت بیشتری برخوردار است، لطمه می‌بیند و نیز آسیبی که به منافع جمعی می‌زند به‌خصوص با شیوه‌ها و برخوردهای ناروا، جایز است؟

ما امروز با جامعه‌ای متکثر و متنوع و متفاوت با گذشته روبه‌رو هستیم که باید به درستی آن را بشناسیم و برای چالش‌ها و مسائل و تنگناهای برآمده از این تحول گسترده و غیرقابل انکار واقع‌بینانه و با افق گشاینده در جست‌وجوی راه‌کار باشیم. درست‌ترین و مؤثرترین راه، مدد گرفتن از نخبگان دلسوز و مجموعه‌های علمی و تخصصی جامعه به‌جای اتخاذ رویکرد‌های تنگ‌نظرانه و اتخاذ روش‌های براندازانه و خودبراندازانه و رفتارهای مخرب است.

به این منظور از جمعی از نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه‌های علوم اجتماعی، حقوق و محققان حوزوی درخواست کردم که در پی اعتراض‌های پائیز گذشته به رعایت اجباری حجاب که نمودی از بحرانی فراگیرتر در روابط حکومت و جامعه است، به هم‌اندیشی و چاره‌جویی بپردازند. گفت‌وگوهای ما (این جمع) ناظر به مبانی و چارچوب‌های علمی و راهگشا و اصلاح‌گرانه بوده است و بیش از هر چیز از منظر فهم امر واقع اجتماعی و نیل به حل مسئله تنظیم شده است.

باوری که در بخش‌های مختلف آن مورد تاکید قرار گرفته است، واقعیت داشتن کثرت و تنوع علائق و منافع و سلیقه‌ها در جامعه ایران است نه ایستادن در این سو یا آن سوی سیاست‌های هویتی و منازعاتی که این نوع سیاست‌ها بر می‌انگیزد.

باورها و رفتارهای دینی که با صورت‌ها و شکل‌های متنوع در تجربه زیسته متدینان جامعه ایران امروز بروز و ظهور می‌یابد، بخشی از واقعیت انکارناپذیر جامعه ما است؛ آنچه مناقشه‌برانگیز است بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر است.

اعتراض به اجباری بودن حجاب شرعی، نمودی از امری بنیادی‌تر در رابطه حکومت-دولت و جامعه در ساحت‌های متفاوت زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. اگر دولت در معنای عام آن متولی نفع جمعی و تسهیل‌کننده نیل به کامروایی مشترک همه یا لااقل اکثریت شهروندان تصور نشود یا اگر سیاست‌های دولت در نظر اکثریت جامعه به برخورداری و قدرتمند شدن اقلیتی از جمعیت تصور شود درحالی‌که نسبت گروه‌های کم‌برخوردار و فقیر (نسبی و مطلق) در جامعه، در دوره‌ای نسبتاً طولانی افزایش یافته است، کل قرارداد اجتماعی و سیاست‌های دولت و حکومت به موضوع اعتراض تبدیل می‌شود.».

به گزارش کیهان، درباره این نوشته گفتنی است: موضوع الزام حجاب همچنان که الزام قانونی است، الزام شرعی است؛ بنابراین بر خلاف تظاهر خاتمی به مخالفت با اقدام امروز حکومت، او با اصل الزام شرعی حجاب (حکم الهی) مخالفت می‌کند و نعوذبالله حکم الهی را خلاف عقل و مصلحت می‌شمارد. خاتمی همچنین مطلع است که الزام قانونی حجاب نه مربوط به امروز بلکه مطالبه حضرت امام در همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب می‌باشد و جالب این که همان زمان، عده‌ای در مخالفت با الزام حجاب، راهپیمایی کردند و طبیعتا عده‌ای به سیاق تربیت قبل از انقلاب کلا فاقد حجاب بودند. اما این تنوع و تکثر تلقی‌ها هرگز بهانه‌ای برای مخالفت برای اجرای احکام اسلامی از سوی خاتمی و هم‌طیفان وی نشد. بلکه متقابلا بر سختگیری در این باره و ارتکاب برخی رفتار‌های تند مورد مخالفت حضرت امام هم اصرار داشتند!

موضوع مهم این است که فارغ از الزامات و احکام لازم‌الاجرای شرعی، هر الزام قانونی دیگر در موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اقتصادی، موافق و مخالفانی دارد و به صرف تفاوت نظرات کسی نمی‌تواند بگوید که فلان مصلحت عمومی به صرف عدم اتفاق نظر که هرگز در هیچ مسئله‌ای پدید نمی‌آید، تبدیل به قانون الزام‌آور نشود. این بهانه و توجیه نه در نظام‌های غربی و نه در نظام‌های دیگر سیاسی پذیرفته نیست.

دیگر این که حجاب، لازمه لاینفک صیانت از حریم عمومی عفاف و امنیت اخلاقی جامعه است و در مقابل، مورد هجمه شدید دشمنان تاریخی اسلام و ایران قرار دارد، دشمنانی که عفاف و حجاب را رکن اقتدار و انسجام جامعه ایران می‌دانند. در چنین مصاف غیرقابل انکاری، عجیب است که یک فرد ملبس به لباس روحانیت، همان سخنی را طوطی‌وار تکرار می‌کند که مطلوب و مطالبه و آماج حمله دشمن است! ادعای «بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر است»، برخلاف واقعیت موجود و مقارن با اجرای برنامه دشمن برای برهنه‌‌سازی زنان و ربودن گوهر عفاف و حیاست. بدگمانی هنگامی تقویت می‌شود که توجه کنیم خاتمی در فتنه سال 88 و اغتشاشات سال گذشته، همچون مهره‌ای بی‌اختیار، از عناصر شبهه‌پراکن و نقش‌آفرین در آشوب‌افکنی نیابتی دشمن بود.

بیشتر بخوانید:
محمد خاتمی؛ آرام و صلح جو یا بانی و شریک اغتشاشات
بیانیه خاتمی: «زن زندگی آزادی» پیامی زیباست که حرکت به سوی آینده بهتر را نشان می دهد!
https://jahannews.com/vdcipwavqt1a5w2.cbct.html
jahannews.com/vdcipwavqt1a5w2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر چقدر شما کوتاه بیایید آنها چند برابر جلو می آیند
با تشویق کنان و سردمداران بی حجابی هم برخورد کنید
Iran, Islamic Republic of
کوتاه نیا عزیز دل برادر مگه مجبوری
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران ، افساد طلبان، استکبار، امریکا، اوکراین ، انگلیس ، آلبانی و.... میخواهند با بی حجابی به ملت صدمه بزنند، ولی هرگز هرگز راه به جایی نمیبرند.....
United States
دقیقا به خصوص اوکراین و البانی
Iran, Islamic Republic of
همه اینها که گفتی. و نام بردید حاضر شدن و رای منفی داده اند
Moldova, Republic of
تا کجا امت عزادار حسینی باید شاهد مماشات مسئولین با هنجار شکنانان و ضد انقلاب داخلی باشند و مسئولین اطلاعاتی و سپاه به این افراد فقط نگاه کنند
Moldova, Republic of
امت عزادار حسینی منتظر برخورد جدی و قاطع مسئوین با هنجارشکنان چه در خیابان و چه در فضای مجازی هستند
United States
حجاب از اصول دین ماست. جدی باید گرفت
Iran, Islamic Republic of
محاکمه فتنه‌گران
Moldova, Republic of
اصلاح طلبان رویشان نمی شود وگرنه تمام احکام و مع ارف اسلامی را منکر میشدند. اصلاحطلبان حافظ منافع فرهنگی عقیدتی اقتصادی و سیاسی غرب در ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
کلا اصلاح طلبان نمایندگی رسمی اسرائیل و انگلیس و آمریکا و اروپا هستند خیالتان تخت تخت !!!!؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر حق باشماست محاکمه کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر ربطی به تو داشت
Iran, Islamic Republic of
تند نرو والا میگم تکرار کنه
1
Iran, Islamic Republic of
لیدر معلوم الحال فتنه ۸۸ باید به جای کاغذ پرانی باید دوران محکومیت خود را در زندان بگذارند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
کجای متن تشویق بی حجابی بود؟
Iran, Islamic Republic of
تیرانا دوباره فعال شد.خاک بر سر فتنه گران که مورد تشویق و تایید منافقین عقب مونده قرار میگیرن ولی نظر مردم چیز دیگه ایه
Iran, Islamic Republic of
تیراهنا همیشه فعال بودن به الان زبطی نداره
براتعلی آب برین
United Arab Emirates
خاتمی رهبری فتنه را در ۸۸ و بعد از آن را برعهده داشت
Iran, Islamic Republic of
پس چرا موسوی و کروبی در حبس و حصر؟
Iran, Islamic Republic of
کدام حصر؟ خیلی وقته تموم شده ولی برا عده ای وطن فروش عوضی نون داره از طرف احمقهای دهن بین عنترنشنالی
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقد کم کاری که نمیدونی موسوی و کروبی در حصرن؟
Iran, Islamic Republic of
نه من از کجا بدونم.
Iran, Islamic Republic of
حتی در جنگ ترکیبی که به بهانه مهسا کومله به راه انداختن این جماعت اصلاح طلب به رهبری خاتمی نقش داشتند؟!!
United Arab Emirates
آنطور که در فیلم‌پخش شده از صدای و سیما مردم دیدند مرحوم‌امینی جوانی بود که از شهرستان به هر علت به خانواده به تهران امده بود و اتفاقا طبق اظهارات هنگام اعزام جهت ارشاد برادرش هم کنارش بود پس فرد کومله ای نبود که اینگونه اتهام میزنید
عبداله اسدی
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر دشمنان اسلام
United States
جهان نیوز نمی خواهید فکری برای البانی نشین ها و ربات هایی که تا اسم اصلاح طلبان و اعوان و انصارش می اید فعال میشوند
Iran, Islamic Republic of
تو فکر کن مردم همه البانی نشینن
Iran, Islamic Republic of
نخیر موقعی که آلبانی نشین‌ها را حمله کردند و بساط آنها را جمع کردند مدت یک ماه از منفی ها خبری نبود باز دوباره شروع کردند به منفی دادن آنها اینقدر عادت به منفی زدن علاقه دارند به خودشان هم منفی میدهند
جانباز
Iran, Islamic Republic of
آیا اینکه آقای خاتمی گفتند باید موضوع حجاب عقلانی و با خرد جمعی متخصصین در حوزه مربوطه حتی حوزه علمیه حل شود حرف بی ربطی است ؟؟؟!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
مگه کسی میگه با "خرد جمعی متخصصین در حوزه مربوطه حتی حوزه علمیه" حل نشود؟ خوب اگر خاتمی میتونه حل کنه.
موضوع اینه که ایشان میگوید نظارتی بر روی حجاب نباشد. اگر کسی عریان آمد متخصصین خرد جمعی حلش کنند..
Iran, Islamic Republic of
اصلأ این خاتمی روحانی چه عمل تحقیقاتی مذهبی و دینی ارائه کرده آیا یک کتاب در حد داستان و راستان نوشته آیا سوره ای از قرآن کریم را نقد و بررسی قرار داده
Iran, Islamic Republic of
شیطان به عابد زاهدی گفت:"بگو لا اله الا الله." زاهد گفت:"نمی‌گویم." شیطان گفت:"چرا نمیگویی؟ مگر حرف بدی زده ام؟" زاهد گفت:"نه، از کی تابحال تو خداشناس شده ای که مردم را به خدا دعوت کنی؟ لا اله الا اللهی را که تو از من میخواهی، نمیگویم چون تو میگویی.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
پس خیلی مراقب شیطان باش برادر
اکبر
Iran, Islamic Republic of
دریغ از یک جملع درباره فواید حجاب و مضرات بی حجابی.
ای کاش خاتمی و امثال ایشان حداقل یک جمله در تایید حجاب سخن میگفت..
حمید
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز چرا تا اسم امثال هاشمی و خاتمی میاید آلبانی نشینها و رباتهاشون به طرفداری از اونها مثبت میدهند؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا جهان
Iran, Islamic Republic of
پدر خاتمی به فرزندش اعتماد نداشت حالا ما چجوری اعتماد کنیم.
جسین
Iran, Islamic Republic of

" خاتمی: شما برای این که بتوانید پیشرفت بکنید ، راهی جز راه غرب ندارین.و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی ."
ویا در جای دیگر میگوید:
" اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی !"
چه انتظاری دارید؟!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
چون دین هیچوقت در برابر آزادی قرار نمیگیره اینجاشو نگرفتی برادر حسین
حسینعلی
Iran, Islamic Republic of
اول آزادی را معنی و تعریف کنید و حدود ان را از لحاظ مذهب مشخص کنید انوقت آزادانه عمل کنید برادر حسن
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دین در مقابل آزادی مدنظر غرب که در حال حاضر به همجنسگرایی ختم شده است، نه تنها قرار می گیرد بلکه آن را محکوم و افراد همجنسگرا را به سنگسار محکوم می کند
حسن
Iran, Islamic Republic of
چون دین هیچوقت در برابر آزادی قرار نمیگیره اینجاشو نگرفتی برادر حسین
Iran, Islamic Republic of
دین برای آزادی اومده
Iran, Islamic Republic of
در دین آزادی بی حد و اندازه نیست حدودی را مشخص کرده اند
جانباز
Iran, Islamic Republic of
لااقل مطلب افراد را درست بخون که به خطا دچار نشوید . ایشان گفتند اگر دین در مقابل آزادی قرار بگیرد دین اسیب خواهد دید . نگفت دین باید محدود شود . از خودت حرف در میاری. ضمن اینکه دین یعنی آزادی انسان در فکر اندیشه و انتخاب . تاکید میکنم نه بی قید و ازادی در هنجار شکنی که بیشتر مد نظر شماست
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بد گمانی به خاتمی از دو ناحیه است 1- تفکر شدیدا غربزده و غیر اسلامی او . 2- ارتباط با کسانی مثل " سوروس " ..
Iran, Islamic Republic of
دین یعنی " بندگی" خداوند . یعنی اطاعت فرمان خدا در زندگی فردی و اجتماعی/ سیاسی و اقتصادی . دین یعنی حاکمیت قانون خدا . چرا قانون غیر الهی در همه دنیا که سراسر اشکال است باید لازم الاجرا باشد ولی قانون خدا لازم الاجرا نباشد ؟
Iran, Islamic Republic of
ما چه خوشمان بیاید یا نیاید دین ازادی هایی را که موجب فساد اخلاقی و تباهی و ظلم وبی عدالتی و ناامنی روحی و روانی جامعه باشد را قبول ندارد و انها را برسمیت نمیشناسد .و با انها برخورد میکند .
Iran, Islamic Republic of
خاتمی باغی بر انقلاب است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر باقي بر ا انقلاب يود چقدر قصه فرق مي كرد ؟!
يك حرف ظاهرش مثل هم اما فاصله از جهنم تا بهشت !!الله اكبر باغي و باقي !!!
Iran, Islamic Republic of
کدوم باغ برادر؟
Iran, Islamic Republic of
از افساد طلب فقط مسخره کردن دین ودیندارها ودلقک بازی بر می آید.
Iran, Islamic Republic of
باغ غرب و اروپا
Iran, Islamic Republic of
یاغی نه باغی
حجت جوادی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
همینطور که کیفرخواست برای رجوی و منافقین صادر شد برای این رئیس
هم باید صادر شود
Iran, Islamic Republic of
پس چرا صادر نمی‌شود عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
شده خبر نداری در کارنامه الهی که از فشار قبر آغاز خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
از غیب هم خبر داری
Iran, Islamic Republic of
به شما خبر میدهم از قرآن کریم

(فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّة شرّاً یره)
ن
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر فتنه گر منافق داخلی.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خاتمی ....... خداوند دشمنان خودش رو یاری نمی کند
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی می‌دونی تمام گناهانی که این بی حجابها مرتکیب می‌شوند باعث بانی اش شما ولی گردن شماست در زمان ریاست جمهوریت وقتی تیم ملی برد این زنها در خیابان انقلاب کشف حجاب کردن
Iran, Islamic Republic of
دیگه گردن دیگران انداختن جواب نمیده فکر تازه ای بکنین
محمد
Iran, Islamic Republic of
من تعجب می کنم از این جرثومه های . نوکر صفت که با وجود رودست خوردن از ارباب هاشون (شیطان بزرگ آمریکا) در قضیه برجام و غیره چرا از رو نمی رن .
Netherlands
مگر این فرد ممنوع التصویر نیست؟