دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شکایت ۴۷۵ میلیون دلاری ترامپ علیه «سی‌ان‌ان» رد شد

يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 845374
دادگاهی در ایالت فلوریدا شکوائیه رئیس جمهور سابق آمریکا علیه شبکه سی‌ان‌ان مبنی بر افترا بستن به او را رد کرد.
شکایت ترامپ علیه «سی‌ان‌ان» رد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دادگاه فدرال آمریکا شامگاه شنبه طی حکمی، شکایت ۴۷۵ میلیون دلاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور علیه شبکه «سی‌اِن‌اِن» به بهانه افترا و دروغ علیه وی را رد کرد.

ترامپ در این شکوائیه ادعا کرده بود که توصیف شبکه سی‌ان‌ان از اظهارات او مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به عنوان «دروغ بزرگ»، او را به هیتلر شبیه کرده بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «رآگ سینگال» قاضی آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ توسط ترامپ انتخاب شده بود، در حکم خود گفت که اظهارات سی‌ان‌ان درباره ادعای ترامپ، فقط نظر این شبکه است نه واقعیت، پس نمی‌تواند موضوع ادعای افترا قرار بگیرد.

سینگال که در دادگاه فدرال شهر «فورت لادردیل» واقع در ایالت فلوریدا - در نزدیکی عمارت ترامپ - خدمت می‌کند، توضیح داد: «با اینکه توصیفات سی‌ان‌ان زننده بودند اما از نظر قانون، افترا و تهمت به حساب نمی‌آیند».

وی با بیان اینکه استفاده صرف از عبارت «دروغ بزرگ» توسط شبکه سی‌ان‌ان، برای ایجاد یک مفهوم واقعی، کافی نیست؛ افزود: «هیچ بیننده معقول آن برنامه نمی‌تواند [یا نباید] چنین ادعایی کند».

بر اساس این گزارش، «آلخاندرو بریتو» وکیل ترامپ هنوز به سوالات رسانه‌ها برای اظهار نظر درباره این حکم دادگاه پاسخ نداده است.

شکایت ترامپ در حالی رد شد که خود او در جریان دو پرونده کیفری (پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن و سوءمدیریت اسناد محرمانه)، با ۷۱ مورد اتهام جرم مواجه است که می‌تواند تا ۳۹ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

با این حال، از نظر قانون اساسی ایالات متحده، منعی برای حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از زندان یا به عنوان یک مجرم وجود ندارد.
https://jahannews.com/vdciywav5t1a5p2.cbct.html
jahannews.com/vdciywav5t1a5p2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *