شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴

شعائر حسینی پس از جمهوری اسلامی رونق گرفت

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 845182
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب، شب نهم ماه محرم در سخنانی گفت که شعائر حسینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونق بسیاری گرفته است.
شعائر حسینی پس از جمهوری اسلامی رونق گرفت
 به گزارش جهان نيوز، سید حسن نصرالله افزود: از جلوه‌های شعائر حسینی می‌توان به حزن و اندوه، مجالس حسینی، پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) و اطعام مردم اشاره کرد و هدف از این شعائر زنده نگه داشتن آرمان امام حسین (ع) برای نسل‌های متمادی است.

وی اگفت: به تازگی شعائر حسینی به ویژه از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) یعنی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، رونق زیادی داشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد، این روند از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۷۹ کند بود و با پیروزی انقلاب اسلامی این خط تغییر کرد و صعودی شد و از برکت انقلاب اسلامی، مجالس و شعائر حسینی پیشرفت چشمگیری گرفت.

نصرالله در ادامه به افزایش حضور در مجالس عزاداری حسینی در ضاحیه جنوبی به ویژه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر به وضوح تعداد حاضران در هیئت‌های عاشورایی رو به افزایش بوده به گونه‌ای که هزار یا ۲ هزار نفر نیست، بلکه صد‌ها هزار نفر است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در شب‌های آینده تعداد حاضران در مجالس عاشورایی افزایش یابد و این امری طبیعی است. این حضور علاوه بر بعد اخلاقی یک پیام سیاسی جهادی نیز برای همه کسانی که روی ضعف ما حساب باز می‌کنند، دارد.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد، یکی از پدیده‌هایی که در چند سال گذشته رشد کرده، پدیده اطعام و پذیرایی از عزاداران است که با وجود شرایط سخت اقتصادی در لبنان چیز جدیدی است.

نصرالله همچنین در خصوص تربیت فرزندان نیز گفت: فرزندان در خانه پرسش‌های زیادی دارند که والدین باید به آن‌ها پاسخ دهند، روشن کنند و برای آن‌ها توضیح دهند و در قیامت در این باره سؤال خواهند کرد.

وی در خصوص وضعیت رو به وخامت خانواده‌ها در آمریکا هم افزود: در آمریکا آن طوری که شهردار لس آنجلس گفته است، ۵۰ هزار خانواده بی خانمان در خیابان‌های شهر هستند.

دبیرکل حزب الله در پایان تاکید کرد: در جنگ آگاهی لازم نیست که به دفاع بسنده کنیم بلکه باید مثلاً به سمت حمله حرکت کنیم، اگر در مورد ارزش زن در اسلام سؤال شد از نقش زنان در غرب و چگونگی عرضه آن می‌پرسیم.
https://jahannews.com/vdcfctdc0w6djya.igiw.html
jahannews.com/vdcfctdc0w6djya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....
United States
این حرکت که امسال شروع شده خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
اینم از جواب جناب خیابانی
1
Iran, Islamic Republic of
و اصلاحطلبان از این رونق ناراحت هستند ..