شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

هاآرتص: حق با نصرالله بود، اسرائیل خانه عنکبوت است

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 845111
رسانه‌های صهیونیستی از جمله «هاآرتص» در ادامه گزارش‌های خود از بحران در ارتش رژیم اشغالگر، به نظریه «خانه عنکبوت» دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره و حرف‌های او را درباره ضعف تل‌آویو، درست توصیف کردند.
هاآرتص: حق با نصرالله بود، اسرائیل خانه عنکبوت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با تداوم تنش‌های سیاسی و تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» رسانه‌های صهیونیستی با انتشار گزارش‌هایی اذعان کردند که نظریه «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره «خانه عنکبوت» به تحقق پیوست.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از روزنامه «هاآرتص» نوشت: «نیروی هوایی مانند جسدی در حال خونریزی است و کارکنان آن، به یک فرسایش اولیه در صلاحیت ارتش اعتراف می‌کنند. انتظار می‌رود که نیروهای دائمی، حتی اجباری، به نیروهای ذخیره‌ای بپیوندند که فعالیت داوطلبانه خود در ارتش را متوقف کرده‌اند».

در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است: ماه‌هاست که نهادهای معترض انتظار گامی قاطع را از خلبانان و ناوگان ذخیره داشتند و در طول روزهای گذشته، ائتلاف نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در مواجهه با هشدارهای کارشناسان، مبنی بر خطر آسیب‌رسیدن به اقتصاد و محکومیت‌های جهانی متلاشی شده و مصمم است روند مشروعیت بخشیدن به کودتای قضایی را ادامه دهد.

این روزنامه می‌نویسد: «بسیاری از مخالفان کودتای قضایی معتقد بودند که با خطری آشکار و فوری روبه‌رو هستند» و خاطرنشان می‌کنند که این اتفاق «با توجه به واردکردن آسیب قطعی به کارایی عملیاتی نیروی هوایی» رخ می‌دهد؛ در آن صورت جز عقب‌نشینیِ نخست‌وزیر، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

هاآرتص در ادامه خاطرنشان کرد که «نابودی ارتش از داخل، نتانیاهو را نگران نمی‌کند؛ زیرا درگیری هنوز به پایان نرسیده است».


به نوشته این روزنامه، ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر در گزارش‌های اخیر خود، فرسایشی اولیه را در صلاحیت اجرایی به ویژه در نیروی هوایی را تشخیص داده است. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز هم از یگان‌های ویژه خواسته بود تا با توجه به خروج نیروهای ذخیره از مدار خدمت، وظایف طبقه‌بندی را از نو سازماندهی کنند و فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

هاآرتص در ادامه نوشت: «بذر اختلافی که نتانیاهو و ائتلافش به طور سیستماتیک در همه جا کاشتند به خوبی مورد توجه قرار گرفته است؛ تنش‌های ارتش بین یگان‌های در حال چرخش در ذخیره و مکانیک‌ها مشهود است، تا جایی که خصومت آشکار در چندین اسکادران دیده می‌شود».

از سوی دیگر، این روزنامه صهیونیستی به سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۰ استناد کرده و نوشت: «او در نظریه خانه عنکبوت درست گفته بود. جامعه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است».

دیگر رسانه‌های صهیونیستی دو روز گذشته، در گزارش‌های مشابه اعلام کرده‌اند: نصرالله با لذت وضعیت داخلی اسرائیل را تماشا می‌کند؛ حتی نیازی نیست او انگشتش را بلند کند و با خود بگوید که در مورد نظریه خانه عنکبوت حق با من بود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته، سه‌شنبه پس از جلسه ارزیابی وضعیت، برای اولین بار رسماً اعلام کرد که به کارایی این نهاد نظامی آسیب وارد شده است.

روزنامه هاآرتص همچنین خاطرنشان کرد که «ارتش اسرائیل» می‌داند که انتظار می‌رود این پدیده، عمدتاً بی‌صدا، به صفوف «ارتش» عادی و حتی به خدمت اجباری تسری پیدا کند.

این رسانه صهیونیستی به تفصیل آنچه را که قرار است اتفاق بیفتد توضیح داد و گفت: «این افسران طومارهای عمومی برای ارسال به رئیس ستاد ارتش را امضا نمی‌کنند، اما بدون اینکه کسی آن‌ها را ببیند لباس نظامی را یکی یکی از تن درمی‌آورند».

اندیشکده «مطالعات امنیت» رژیم صهیونیستی هم روز گذشته در تحلیلی نوشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی در خطر انحلال قرار دارد و «اسرائیل را به سمت یک ارتش ضعیف و متزلزل سوق می‌دهد تا معادله بازدارندگی منطقه‌ای آن را به خطر اندازد».

در ادامه گزارش آمده است: «همه این‌ها در بحبوحه افزایش تهدیدها در جبهه‌های مختلف اتفاق می‌افتد. ما فورا خواستار توقف فوری قوانین یکجانبه هستیم و در عوض، اصرار داریم که تغییرات از طریق یک اجماع گسترده دنبال شود».
https://jahannews.com/vdchzmn6z23nkzd.tft2.html
jahannews.com/vdchzmn6z23nkzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Iran, Islamic Republic of
باید نیروی ها انقلابی و مردمی لبنان و غزه و .. از الان برنامه ریزی برای ورود به فلسطین و بدست گیری حکومت را آغاز کنند تا خدایی نکرده دشمن و کشورهای اروپایی و آمریکا بعد از فرو پاشی اسراییل گروهای دیگری را وارد فلسطین نکنند البته مواظب مرتجعین هم باشند
United States
دیگر کارش تمام است این شیطان و سرطان منطقه.... تمام....
میر قلیچ
United Arab Emirates
طبق روایات بیت المقدس توسط لشگر سید خراسانی فتح خواهد شد. و آن روز هم بسیار نزدیک است.