سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

یک متر از منابع آبی پایتخت تبخیر شد

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 843289
داده‌های ایستگاه هواشناسی تهران نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال میزان تبخیر حدود ۱۰۰۰ میلی متر بوده است، یعنی یک متر از منابع آب پایتخت تبخیر شده این در حالیست که در این مدت تنها ۳۵ میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی تهران باریده است.
یک متر از منابع آبی پایتخت تبخیر شد
به گزارش جهان نيوز، طی سه ماهه نخست امسال میزان تبخیر حدود یک‌هزار میلی متر بوده است، این یعنی یک متر از منابع آب پایتخت تبخیر شده است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، داده‌های ایستگاه هواشناسی تهران نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال میزان تبخیر حدود ۱۰۰۰ میلی متر بوده است، این یعنی یک متر از منابع آب پایتخت تبخیر شده است.
 
این در حالی است که در این مدت تنها ۳۵ میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی تهران باریده است.

بر اساس جدیدترین داده‌های شاخص SPEI مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، ۱۰۰ درصد مساحت پایتخت درگیر درجات مختلف خشکسالی است.

علاوه بر این تمام مساحت ۱۵ شهرستان تهران نیز با درجات مختلف خشکسالی مواجه است.

از سوی دیگر داده‌های پهنه‌ای بارش تهران نشان می‌دهد که استان در سه ماهه نخست امسال با بیش از ۶۰ درصد کسری بارش مواجه است.
https://jahannews.com/vdcbwfbw9rhba5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwfbw9rhba5p.uiur.html
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *