شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۵

فهرست شرکت‌های سوئدی که می‌تواند هدف تحریم‌ اقتصادی کشورهای اسلامی باشد

شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 842295
رسانه‌های عرب زبان، فهرست تعدادی از شرکت‌های سوئدی فعال در کشورهای اسلامی را منتشر کرده‌اند که در پاسخ به هتک حرمت قرآن‌کریم در سوئد، می‌توانند تحت تحریم اقتصادی قرار گیرند.
شرکت‌های سوئدی که می‌تواند هدف تحریم‌ کشورهای اسلامی باشند
به گزارش جهان نيوز، فارس به نقل از فیتو نوشت: فراخوان نهادها و شخصیت‌ها در کشورهای اسلامی برای تحریم کالاهای سوئدی در واکنش به صدور مجوز مقامات سوئد به قرآن سوزی در استکهلم، با استقبال زیادی در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

رسانه‌های عربی امروز شنبه شرکت‌های برجسته سوئدی را که در کشورهای عربی و اسلامی فعالیت می‌کنند، معرفی کرده‌اند که محصولات آن می‌تواند در فهرست تحریم کالاهای سوئدی قرار گیرد.

فهرست این شرکت‌ها را در ادامه می‌خوانید.

* ایکه‌آ (IKEA) ‌شرکت زنجیره‌ای‌ تجارت مبلمان و محصولات خانگی
ایکه‌آ (IKEA) یک شرکت زنجیره‌ای در زمینه تجارت مبلمان و محصولات خانگی است که در سال 1943 در سوئد تأسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین شرکت‌ها در بخش مبلمان و لوازم منزل در جهان محسوب می‌شود.

این نمانام به دلیل طراحی‌های کاربردی و ساده در مبلمان مقرون به صرفه شناخته شده است و در طول 40 سال گذشته، ایکه‌آ حضور خود را در خاورمیانه گسترش داده و تعداد مشتریان آن افزایش قابل توجهی یافته است. بر اساس آمار فوریه 2023 از 460 فروشگاه شرکت ایکه‌آ در سراسر جهان 39 شرکت در کشورهای عربی و اسلامی است.

* شرکت سوئدی (H&M) ‌از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس‌
اچ اند ام (H&M) نیز یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس در جهان است که در سال 1947 در سوئد تاسیس شد. شعبه‌های این شرکت در سرتاسر دنیا هستند. منابع بین المللی فروش این شرکت در سال 2021 در خاورمیانه را کمتر از 7.5 میلیارد دلار تخمین زدند که حداقل یک پنجم آن در عربستان سعودی بود.

* الکترولوکس سوئد یکی از‌ تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان 
الکترولوکس (Electrolux) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان است. این شرکت در سال 1919 در سوئد تأسیس شد و به دلیل طراحی و ساخت لوازم آشپزخانه، ماشین لباسشویی، خشک کن، تهویه مطبوع و وسایل نظافتی شهرت دارد، بر اساس آخرین اطلاعات، فروش این شرکت در خاورمیانه در سال 2022 حدود 1.8 میلیارد دلار معادل 9 درصد از کل فروش این شرکت در تمامی کشورهای جهان بوده که بیش از یک چهارم آن در مصر بوده است.

* شرکت ولوو (Volvo) سوئد
ولوو (Volvo) که در سال 1927 در گوتنبرگ سوئد تأسیس شد، یکی از تولیدکنندگان پیش‌رو خودرو در جهان است. ولوو برای تولید خودروها، کامیون ها و تجهیزات سنگین با کیفیت بالا و فناوری پیشرفته شناخته شده است.

نمایندگی و مراکز خدمات ولوو در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت، مصر، مغرب، تونس، اردن و غیره وجود دارد.

برخی منابع حاکی از آن است که 75 هزار خودروی تولیدی این شرکت در سال 2021 با میانگین قیمت 50 هزار دلار در کشورهای عربی به فروش رسید و فروش این شرکت در آن کشورها در سال 2021 رشد 10 درصدی داشته است.

* اریکسون (Ericsson) دیگر شرکت سوئدی فعال در زمینه فناوری ارتباطات و شبکه
اریکسون (Ericsson) نیز یکی از شرکت‌های مطرح دنیا در زمینه فناوری ارتباطات و شبکه است، این شرکت که در سال 1876 در سوئد تأسیس شد، به دلیل عرضه فناوری تلفن همراه 4G و 5G شناخته شده است، اریکسون راه حل‌های جامع ارتباطات و شبکه را به شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

در سال‌های اخیر، این شرکت تلاش زیادی کرده است تا شریکی کلیدی برای کشورهای عربی و اسلامی در توسعه بخش مخابرات و دستیابی به پیشرفت فناوری باشد.

در سال 2022، فروش اریکسون در خاورمیانه حدود 3 درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داد، مجموع فروش این شرکت در سال 2022 بالغ بر 71.9 میلیارد دلار و فروش آن در خاورمیانه 2.1 میلیارد دلار بوده است.

* شرکت سوئدی اسکانیا (Scania) فعال در تولید کامیون و اتوبوس
اسکانیا (Scania) اسکانیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامیون و اتوبوس در جهان است، این شرکت که در سال 1891 در سوئد تأسیس شد.

در سال 2021، این شرکت نزدیک به پنج درصد از کل فروش خود را به کشورهای خاورمیانه با ارزشی کمتر از یک میلیارد دلار فروخت.

* تتراپک Tetra pak یک شرکت سوئدی متخصص در بسته بندی و تولید کنسرو 
تتراپک Tetra pak یک شرکت سوئدی متخصص در بسته بندی و تولید کنسرو است که در سال 1951 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سوئیس است و محصولات خود را به اغلب کشورهای جهان صادر می‌کند؛ تترا پاک در بیش از 190 کشور جهان حضور دارد.

* شرکت سوئدی اسپاتیفای Spotify فعال در زمینه موسیقی
اسپاتیفای Spotify نیز یک شرکت موسیقی سوئدی متخصص در زمینه موسیقی است که با اپلیکیشنی به همین نام به بیش از 356 میلیون کاربر در 178 کشور جهان خدمات ارائه می دهد و در سال 2008 راه اندازی شد.

* شرکت فناوری اطلاعات سوئدی استوریتل
استوریتل Storytel شرکت فناوری اطلاعات سوئدی است که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد و خدمات اشتراکی را در پخش کتاب‌های صوتی و الکترونیکی با شعار «کتاب های صوتی همیشه با شما هستند»، ارائه می‌دهد. این شرکت در سال 2006 تاسیس شد و مقر آن در استکهلم است و خدمات خود را به 31 زبان مختلف ارائه می‌کند.

* شرکت سوئدی خدمات مالی کلارنا Klarna 
کلارنا Klarna شرکت ارائه دهنده خدمات مالی سوئدی است که در سال ۲۰۰۰ با هدف ارایه خدمات پرداخت و خرید در بستر تجارت الکترونیک آغاز به‌کار کرده است.

‌همچنین شرکت انرسیس Enersys در صنایع انرژی و شرکت استورا انسو Stora Enso در صنایع کاغذ سازی‌ و نوردیا Nordia در زمینه فناوری مالی نیز از جمله دیگر شرکت‌های سوئدی فعال در نقاظ مختلف جهان است.
https://jahannews.com/vdchwin6m23nkid.tft2.html
jahannews.com/vdchwin6m23nkid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همگی را از دم تحریم کنید تا بفهمند یک من ماست چقدر کره می دهد!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ماست هاي الان همه تقلبي نيم مثقال هم كره نمي دهد !!.
Iran, Islamic Republic of
فکر خوبیه تحریم کنند اما توایران جز اسکانیا موردی دیگه مگه هست؟؟
سپهر
Sweden
تحریم کنن !!! بیچاره تر میشن . یک نمونه اگه وولوو تحریم بشه فکرشو بکن چه اتفاقی میفته. قبل از حرف مفت زدن کمی فکر کنید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
الان بهترين فرصت براي شركتهاي ايراني روسي چيني هست كه وارد عمل شده و جاي شركتهاي اروپايي بخصوص سوئد را در كشور هاي اسلامي بگيرند تا اين احمق هاي مغرور يك تو دهني محكم از امت اسلامي دريافت كنند و درسي باشد براي ساير دشمنان اسلام و پيامبر