دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

چگونه نرخ کلیک تبلیغاتمان را افزایش دهیم؟ از ایده تا اجرا

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 835727
نرخ کلیک (Click Through Rate) یکی از معیارهای بسیار خوب برای بررسی عملکرد یک کمپین تبلیغاتی است. دربارۀ این معیار البته باید خیلی محتاطانه عمل کنید؛ در بسیاری موارد، میزان ایمپرشن و کلیک‌ها بسیار پایین است، اما میزان CTR سر به فلک کشیده که در این مواقع لزوماً نمی‌توان گفت که کمپین موفقیت‌آمیزی داشته‌اید.

پس بسیار مهم است که این معیار سنجش را به‌درستی بررسی کنید. در ادامه چند راه برای بهبود نرخ کلیک تبلیغات را با هم بررسی می‌کنیم.


 
چرا نرخ کلیک معیار مهمی محسوب می‌شود؟
هدف اصلی از نمایش تبلیغات، ارتقای ترافیک ورودی سایت به‌منظور افزایش آگاهی از برند و فروش است. تبلیغات گوگلی روزانه بیش از 30میلیارد بار ایمپرشن می‌گیرند، اما بعید است که تمامی آن‌ها دیده شوند، چه برسد به اینکه منجر به کلیک شوند!

پس نرخ کلیک از این جهت مهم است که نشان می‌دهد کاربران چقدر به تبلیغ شما علاقه نشان داده‌اند. یک نرخ کلیک پایین به عبارتی به این معناست که شما مخاطبتان را به‌درستی هدف قرار نداده‌اید یا پیام اشتباهی را به آن‌ها مخابره کرده‌اید. اندازه‌گیری نرخ کلیک به شما در بهبود مفاهیم خلاقانه در ایجاد تبلیغات و همچنین یافتن کلمات کلیدی، بسیار کمک می‌کند.

نرخ کلیک چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟
نرخ کلیک درواقع میزان کلیک روی تبلیغات شما را در مقایسه با تعداد دفعاتی که مشاهده شده است، نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، با تقسیم تعداد کلیک‌ها بر تعداد ایمپرشن‌ها، درصد نرخ کلیک مشخص می‌شود. پس هرچقدر این تبلیغ شما متقاعدکننده‌تر باشد، این نرخ به‌طور قطع بالاتر خواهد بود.

بسته به نوع کسب‌وکار، شما راه‌حل‌های مختلفی برای بهبود نرخ کلیک پیش روی خود می‌بینید که در ادامه به 5 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1) اهداف خود را بشناسید
فارغ از اینکه تبلیغات همسان انجام می‌دهید یا تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل‌ادز و...، باید بدانید بسته به نوع کسب‌وکاری که دارید، نرخ کلیک خوب چقدر است و سپس باید سراغ تعیین اهداف کسب‌وکار خود بروید. این اهداف تعیین‌کنندۀ هر قدم شما در ایجاد کمپین تبلیغاتی‌تان خواهند بود. مثلاً اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است، باید تبلیغاتتان طوری طراحی شود که جلب توجه کنند.

2) مخاطب هدف خود را بشناسید
اولین و مهم‌ترین قدم در همۀ انواع تبلیغات آنلاین در روند بهبود نرخ کلیک، شناخت مخاطب هدف است. طیف این مخاطبان نباید خیلی وسیع باشد تا پیامی که می‌خواهید به آن‌ها برسانید به‌خوبی مخابره شود. شما می‌توانید مخاطبان را براساس سن، جنسیت، محل زندگی و... دسته‌بندی کنید.

3) آزمون و خطا را فراموش نکنید
شاید یکی از جذابیت‌های تبلیغات دیجیتال این باشد که هیچ مجموعۀ قوانین یکسانی برای همۀ افراد تعریف نشده است. پس هیچ‌وقت آزمایش‌کردن کمپین‌های تبلیغاتی را فراموش نکنید.
هر کسب‌وکاری دیر یا زود روش منحصربه‌فرد خود برای تبلیغات آنلاین را پیدا می‌کند و این بستگی به این دارد که دائماً در حال آزمون و خطا باشید تا بهترین راه را پیدا کنید.

4) تیتر تبلیغاتی خوبی بنویسید
هر تبلیغاتی ائم از آنلاین و غیرآنلاین بالاخره یک متن تبلیغاتی که به آن کپی می‌گویند، دارد. در این کپی باید روی یک یا دو کلمۀ کلیدی تمرکز کنید، کاری کنید که احساسات مخاطب برانگیخته شود، متناسب با نیاز او باشد و مسئله‌ای را برای او حل کند.

5) شامل فراخوان به اقدام (CTA) باشد
یک CTA مستقیم و متقاعدکننده بنویسید. این CTA باید مخاطب را دعوت به انجام کاری کند و او را به‌سرعت به کلیک‌کردن وا دارد.

6) تبلیغات خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید
در اینکه تبلیغ شما باید برای نمایش در همۀ کانال‌ها بهینه شده باشد حرفی نیست، اما باید توجه داشت که در سال 2022 تبلیغات دیجیتال در موبایل بیش از 77.2% را به خود اختصاص داد و این روزها تقریباً کسی نیست که موبایل نداشته باشد!

7) همیشه در حال بهینه‌سازی باشید
بهینه‌سازی کلید اصلی موفقیت است. هرچقدر هم که کمپین تبلیغاتی بدون اشکالی پیاده‌سازی و اجرا کنید، اگر آن را بعد از امتحان بهینه نکنید، موفقیت دور از دسترس خواهد بود. با استفاده از ابزارهای مختلف مانند A/Bتست تلاش کنید که تبلیغ خود را بهینه و بهینه‌تر کنید.

8) کوری تبلیغاتی را دور بزنید
ذهن کاربران به‌طور پیش‌فرض به‌گونه‌ای شکل گرفته که تبلیغات را نادیده بگیرند؛ چون ظاهر آن‌ها بسیار ناملموس است و احتمالاً حس خوشایندی در کاربران ایجاد نمی‌کند. پس بهتر است اگر از تبلیغات بصری استفاده می‌کنید، انواع و اقسام آن را تست کنید تا بهترین نوع آن را بیابید.

همان‌طور که دیدید، هیچ استراتژی مشخصی در روند بهبود نرخ کلیک برای همۀ کسب‌وکارها وجود ندارد و البته پیداکردن این استراتژی منحصربه‌فرد نمی‌تواند کاری سخت باشد. این کار نیازمند تجزیه‌و‌تحلیل کمپین‌ها، آزمون و خطا و درنهایت پیاده‌سازی کمپین‌های جدید مبتنی بر داده‌های جدید خواهد بود.
 
https://jahannews.com/vdcj8ieoauqetaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8ieoauqetaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *