چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲

ماجرای زنده شدن نوزاد نارس در سردخانه

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 835325
مادر جوان ساعت ۴:۳۰ صبح به دلیل پارگی کیسه آب به بیمارستان امام سجاد علیه‌السلام مراجعه می‌کند و در ساعت ۵ صبح اول اردیبهشت به اتاق عمل می‌رود.
ماجرای زنده شدن نوزاد نارس در سردخانه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار گفت: مادر جوان ساعت ۴:۳۰ صبح به دلیل پارگی کیسه آب به بیمارستان امام سجاد علیه‌السلام مراجعه می‌کند و در ساعت ۵ صبح اول اردیبهشت به اتاق عمل می‌رود؛ نوزاد متولد شده، اما ضربان و صدای قلب نداشت.

به گفته این مسئول، با این حال حدود یک ساعت نوزاد نارس که در واقع ۶ ماهه به دنیا آمده در کنار مادرش بود، اما چون علائم حیاتی نداشت به سردخانه منتقل می‌شود.

در ساعت ۱۶ همان روز پدر نوزاد به همراه مامور بیمارستان به سردخانه مراجعه و احساس می‌کنند که پای کودک حرکت می‌کند و به سرعت نوزاد به بخش ویژه (NICU) منتقل می‌شود؛ درمان‌های لازم توسط متخصص اطفال و کادر درمان انجام می‌شود، اما ضربان قلب ضعیف است و با درمان دارویی ضربان نوزاد به ۸۰ می‌رسد.

چهار بار احیای قلبی از ۱۶ تا ۳ صبح انجام می‌شود، اما متاسفانه نوزاد ایست قلبی می‌کند و فوت نوزاد اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پرونده نوزاد نارسی که بنا به اعلام کادر درمان بیمارستان امام سجاد علیه‌السلام شهریار فوت شده به دنیا آمده و پدر وی مدعی زنده بودن او بعد از تولد شده است، در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته تا وضعیت و علت دقیق مرگ نوزاد در بررسی‌های علمی روشن شود.

برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد علیه‌السلام با حادثه بیمارستان امام سجاد علیه‌السلام مرتبط بوده، اما جنبه جزایی ندارد و از اختیارات رییس دانشگاه است.

چنانچه نظریه پزشکی قانونی ناظر به وقوع تخلف یا جرم از سوی هریک از عوامل بیمارستان امام سجادعلیه‌السلام باشد، رسیدگی قانونی لازم توسط مرجع ذیصلاح صورت خواهد گرفت.
https://jahannews.com/vdcdxk0jkyt0ss6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxk0jkyt0ss6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما بنظر می رسد کادر پزشکی در حاشیه امن قضایی قرار دارند ....!1!
Iran, Islamic Republic of
وقتی رسیدگی به تخلفات و جرمهای پزشکان به عهده یک نهاد درون سازمانی بنام سازمان نظام پزشکی سپرده شده , توقع داری در حاشیه امن قرار نداشته باشن؟!