شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افزایش قربانیان درگیری‌‎ها در سودان/ نبرد‎‌سنگین درکاخ ریاست‌جمهوری

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 834762
منابع رسمی در سومین روز درگیری‌ها در سودان، شمار قربانیان این درگیری‌ها را اعلام کردند.
افزایش قربانیان درگیری‌‎ها در سودان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، کمیته مرکزی پزشکان سودان با صدور بیانیه‎‌ای در سومین روز درگیری‌ها در این کشور، آمار قربانیان نبرد میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع را اعلام کرد.

براین اساس، شمار کشته‌شدگان در این درگیری‌ها به ۹۷ نفر و زخمی‌ها به ۹۴۲ نفر رسیده که علاوه بر نظامیان سودانی، شامل غیر نظامیان نیز می‌شود.

افزایش شمار قربانیان در سودان در شرایطی اعلام شده که درگیری‌ها در خارطوم پایتخت این کشور همچنان ادامه دارد.
شبکه سعودی العربیه نیز با اشاره به ادامه درگیری‌های مسلحانه در سودان از قطعی برق در مناطقی از پایتخت این کشور از جمله برخی بیمارستان‌ها خبر داد که امکان امدادرسانی و درمان مجروحان را بسیار سخت کرده است.

بیانیه جدید ارتش سودان
ارتش سودان امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش‌های منتشر شده از سوی نیروهای پشتیبانی سریع درباره سیطره بر مقر فرماندهی ارتش و کاخ ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد.

درگیری‎‌های سنگین در کاخ ریاست جمهوری
شبکه الجزیره نیز دقایقی پیش در خبری فوری از بمباران هوایی مواضعی در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری سودان و فرماندهی ارتش در خارطوم خبر داد.

خبرنگار الجزیره در پایتخت سودان اعلام کرد که درگیری‌ها در شرایط فعلی بسیار سنگین بوده و طی آن از همه انواع تسلیحات استفاده می‌شود.

همچنین درگیری‌های دیگری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی خارطوم و فرماندهی سرویس اطلاعاتی سودان گزارش شده است.
https://jahannews.com/vdch-kn6i23nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdch-kn6i23nxqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *