چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

آغاز مجدد درگیری‌های مسلحانه در سودان +فیلم

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 834583
شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدید در نزدیکی پالایشگاه خارطوم و مقر صنایع نظامی در منطقه الجیلی، شمال پایتخت، از سر گرفته شده است.
آغاز مجدد درگیری‌های مسلحانه در سودان +فیلم
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های محلی بامداد یکشنبه از آغاز مجدد درگیری‌های مسلحانه بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان خبر دادند.

خبرنگار شبکه «الجزیره» از سودان گزارش داد که درگیری‌های شدید در نزدیکی پالایشگاه خارطوم و مقر صنایع نظامی در منطقه الجیلی، شمال پایتخت، از سر گرفته شده است.

در این گزارش آمده است: «درگیری‌های پراکنده در نزدیکی شهر الریاضیه و منطقه الفتیحاب در غرب خارطوم در جریان است. نیروی هوایی سودان نیز اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع را در حومه الصالحه در أم‌درمان بمباران کرد».

نیروی هوایی سودان اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع را در حومه صالحه در Omdurman بمباران کرد.

همزمان کمیته پزشکان سودان نیز می‌گوید که طی درگیری‌های روز شنبه در این کشور، حداقل ۲۵ نفر کشته و حدود ۱۸۳ نفر هم زخمی شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های سودانی ادعا می‌کنند که فرمانده گردان نیروهای پشتیبانی سریع شهر «الدبه»، خود و نیروهایش را به پادگان ارتش این شهر تسلیم کرده است.

شبکه الجزیره همچنین به نقل از سخنگوی هلال احمر سودان گزارش داد: «تاکنون آماری از مجروحان نداریم. حدود ۴۰۰ داوطلب برای امدادرسانی مستقر کرده‌ایم».

یک منبع در ارتش سودان از منطقه «مروی» به الجزیره گفت: «اطلاعاتی در مورد حمله آتی نیروهای پشتیبانی سریع به نیروهای ما پس از دریافت کمک‌های نظامی، کسب کرده‌ایم».

این شبکه همچنین به نقل از یک مقام آموزشی سودانی خبر داد که حدود ۲۵۰ دانش آموز صبح شنبه در مدرسه‌ای نزدیک صحنه درگیری‌ها در خارطوم، بازداشت هستند.
https://jahannews.com/vdciv5avpt1apw2.cbct.html
jahannews.com/vdciv5avpt1apw2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *