يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مقاومت، آماده‌تر از همیشه

سیدرضا صدرالحسینی
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 834040
این حملات پس از جسارت‌ها و توهین‌هایی صورت گرفت که نسبت به مسجدالاقصی و نمازگزاران و معتکفان در این مکان مقدس انجام شد و اکنون مشاهده می‌کنیم صهیونیست‌ها تلاش دارند دامنه این گونه اقدامات خود را گسترش دهند.
جهان نيوز - سیدرضا صدرالحسینی: با نگاهی به اتفاقات اخیر و مشکلاتی که در حال حاضر رژیم صهیونیستی با آنها روبه‌روست به راحتی می‌توان دریافت که این اتفاقات حتما به موضوعات و مسائل قبلی رژیم صهیونیستی مرتبط است. این یک نکته کاملا بدیهی است که سعی و تلاش اسرائیل بر آن است تا به هر نحوی شده بحران را از سرزمین‌های اشغالی به خارج از آن منتقل کند.
 
اقدامات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی و به‌ویژه حملات به غزه و مناطقی در نقاط مرزی با لبنان در همین چارچوب قابل ارزیابی است. این حملات پس از جسارت‌ها و توهین‌هایی صورت گرفت که نسبت به مسجدالاقصی و نمازگزاران و معتکفان در این مکان مقدس انجام شد و اکنون مشاهده می‌کنیم صهیونیست‌ها تلاش دارند دامنه این گونه اقدامات خود را  گسترش دهند. البته باید گفت با توجه به آمادگی کامل مقاومت لبنان بعید است که صهیونیست‌ها بتوانند حملات خود را در این منطقه دامنه‌دار کنند و گسترش دهند، زیرا نقاط ضعف نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در سیطره و اشراف کامل مقاومت و حزب‌ا... لبنان قرار دارد.
 
در مجموع باید گفت تندروهای حاکم بر اسرائیل با انجام چنین اقداماتی به دنبال کنترل بحران در داخل و افزایش تسلط خود بر اوضاع هستند و به این شکل می‌خواهند به افکار عمومی ساکنان سرزمین‌های اشغالی این پیام را بدهند که همچنان بر شعارهای تندروانه خود اصرار داریم و به آنها تداوم خواهیم بخشید. اما با وجود چنین اصراری از سوی جناح تندرو در رژیم صهیونیستی، واقعیت این است که وضعیت ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین شرایط داخلی این رژیم هیچ‌گاه به شکنندگی وضعیت فعلی نبوده و حتی حمایت‌های بین‌المللی از این رژیم نیز که در سالیان گذشته همواره به صورت چک سفید امضا وجود داشت اکنون دیگر وجود ندارد و اسرائیل با شرایط فعلی، قطعا و یقینا نمی‌تواند به این گونه تنش‌آفرینی‌ها در خارج ادامه دهد. 

فراموش نمی‌کنیم آخرین بار که رژیم صهیونیستی دست به حملاتی علیه مردم مظلوم غزه زد بعد از گذشت ۴۸ ساعت مجبور شد آتش‌بس را بپذیرد و بر همین اساس با قاطعیت می‌توان گفت که دامنه اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی‌ هم نمی‌تواند چندان ادامه داشته باشد. به‌ویژه این که آمادگی نیروهای مقاومت از همیشه بالاتر است و این آمادگی همه‌جانبه در همان دقایق اول تجاوز صهیونیست‌ها به غزه‌، خودش را نشان داد و صهیونیست‌ها پاسخ حملات خود را دریافت کردند. همچنین باید به وضعیت شکننده مهاجران ساکن در شهرک‌های اشغالی از لحاظ روحی و روانی اشاره کرد و توجه داشت که این اشغالگران توان تحمل خسارت‌های جانی و مالی را ندارند و همین مساله به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که دامنه این جنگ را  گسترش دهد. 

بنابراین با توجه به وضعیت داخلی و نظامی صهیونیست‌ها از یک‌سو و آمادگی جبهه مقاومت از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی توانایی عبور از خطوط قرمز را ندارد و می‌داند که کوچک‌ترین اقدام این رژیم با محکم‌ترین و سهمگین‌ترین اقدام از سوی گروه‌های مقاومت روبه‌رو می‌شود و این رژیم مانند گذشته از حمایت‌های بین‌المللی به‌ویژه از سمت اروپایی‌ها برخوردار نیست و به همین دلیل سعی می‌کند هرچه سریع‌تر به تحولات اخیر پایان دهد. البته در این میان یک نکته وجود دارد و آن این که در مقطع فعلی مشخص نیست که اگر صهیونیست‌ها بخواهند اقدامات خود را متوقف و آتش‌بس اعلام کنند آیا مقاومت به راحتی این مساله را بپذیرد یا این که بخواهد در واکنش به حملاتی که در روزهای گذشته از سوی صهیونیست‌ها انجام شده اقداماتی را انجام دهد و انتقام جنایات صهیونیست‌ها در روزهای گذشته را بگیرد.
https://jahannews.com/vdcgtt97zak9wz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtt97zak9wz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *