دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
ترکیه:

در مقابل هتک حرمت مسجدالاقصی سکوت نمی‌کنیم

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 833963
رئیس‌‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی تأکید کرد که آنکارا نمی‌تواند در مقابله تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی سکوت کند.
در مقابل هتک حرمت مسجدالاقصی سکوت نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، تعدادی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همچنان با واکنش‌هایی در سراسر جهان مواجه است به طوریکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه  در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت که ترکیه نمی‌تواند در مقابل تهدیدات علیه مسجدالاقصی سکوت کند.

بنا بر گزارش روزنامه «ینی شفق» ترکیه، طبق گفته اداره کل ارتباطات ترکیه، رجب طیب اردوغان و اسحاق هرتزوگ در یک تماس تلفنی درباره آخرین یورش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و همچنین درگیری با نمازگزاران و افرادی که در امکان مقدس حضور دارند، گفت‌وگو کردند.

اردوغان با بیان اینکه حوادث اخیر نه تنها وجدان مسلمانان بلکه تمام بشریت را جریحه‌دار کرده است، گفت که ترکیه به هیچ وجه نمی‌تواند در مقابل تحرکات و تهدیدها علیه مسجدالاقصی در قدس اشغالی سکوت کند.

وی ادامه داد: «نباید اجازه داد تنش‌هایی که به نوار غزه و لبنان گسترش یافته است، تشدید شود» و ادامه داد که گروههای یهودی افراطی که خواستار حمله به مسجد الاقصی شده‌اند، واکنش‌ها و نگرانی‌های را برانگیخته‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید بر لزوم جلوگیری از تبدیل شدن چنین حوادثی به سرنوشت منطقه که هر ماه رمضان تکرار می‌شود، از آمادگی ترکیه برای انجام وظایف خود برای ریشه‌یابی مشکل و برداشتن گام‌هایی در جهت برقراری صلح عادلانه و پایدار خبر داد.

تنش‌ها در سراسر قلمرو فلسطینیان پس از یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی در قدس شرقی و بیرون راندن نمازگزاران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تشدید شد.

بامداد پنجشنبه همچنین جوانان فلسطینی در اعتراض به تهاجم مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، در شهرهای مختلف با نظامیان اشغالگر درگیر شدند که به گفته منابع بیمارستانی، ده‌ها فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌های تروریست در کرانه باختری و داخل «خط سبز» زخمی شدند.

پیش از این نیز، اردوغان با بیان اینکه آنکارا تحت هر شرایطی در کنار مردم فلسطین می‌ایستد، گفته بود که مداخلات و تهدیدات علیه جایگاه تاریخی و معنوی مسجدالاقصی باید پایان یابد.
https://jahannews.com/vdcjmteotuqethz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmteotuqethz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *