دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۱
۵

آتش ساختمان خیابان بهار مهار شد/ یک آتش نشان به شهادت رسید/ زاکانی: ساختمان به علت تخلفات فراوان پلمب بود اما مالکان پلمب را شکسته بودند+ فیلم و عکس

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب: 830224
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: عملیات اطفاء حریق ساختمان 153 خیابان بهار پایان یافته و در حال حاظر موضوع ایمنی ساختمان مطرح می‌باشد لذا تا تایید ایمنی توسط مسئولان مربوطه خیابان بهار مسدود است.
آتش ساختمان خیابان بهار مهار شد/ یک آتش نشان به شهادت رسید/ زاکانی: ساختمان به علت تخلفات فراوان پلمب بود اما مالکان پلمب را شکسته بودند+ فیلم و عکس
به گزارش جهان نيوز، وقوع حریق در ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار که از ظهر امروز شروع شده بود، با تلاش بیش از 10 ساعته آتش‌نشانان، سرانجام حریق اطفاء شد.

ساعت 00:00| خیابان بهار مسدود می‌ماند
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد: کارشناسان آتش نشانی، بحران و همچنین مهندسان ایمنی ساختمان، باید در مورد ایمنی ساختمان نظر دهند و تا وقتی که ایمنی ساختمان را تایید نکنند انسداد خیابان ادامه خواهد داشت.

همچنین حسین نظری معاون شهرداری تهران نیز در این باره گفت: خیابان بهار علی الحساب تا تایید ایمنی ساختمان ۱۵۳ مسدود خواهد ماند.

ساعت ۲۳:۱۵| آغاز عملیات لکه گیری
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: سرانجام بعد از گذشت بیش از ۱۰ ساعت از وقوع حریق در ساختمان اداری - تجاری واقع در خیابان بهار، آتش‌نشانان موفق به اطفای حریق در این ساختمان شده و در حال حاضر عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود در حال انجام است. 

ساعت ۲۲:۴۰| حضور مجدد زاکانی در محل حادثه
علیرضا زاکانی شهردار تهران برای بار دوم از ساختمان ۱۳۵ بازدید کرد و از نزدیک در جریان عملیات اطفاء توسط نیروهای آتش نشانی قرار گرفت.
 
 
ساعت ۲۱:۳۰| پیدا شدن پیکر آتش نشان مفقودی
رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران درحین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به شهادت رسید.
 
 
فیلم
 
احتمال ریزش ساختمان ۱۵۳
نیروهای آتش نشانی اطراف ساختمان 153 خیابان بهار را تخلیه کردند و دو نفر از نیروهای امدادی که در بالای ساختمان گیر افتاده بودند با کمک نردبان به پایین هدایت شدند.
 
فیلم| تخلیه اطراف ساختمان ۱۵۳
 
فیلم| نجات دو آتش نشان گیر افتاده در پشت بام ساختمان

مفقودی یکی از آتش نشانان

ساعت ۲۱:۰۰| قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس بیان کرد: تقریبا حریق در طبقات منفی ۱ و ۲ کنترل شده است و نیروها در حال اطفاء حریق در طبقه منفی 3 هستند.

وی گفت: نیروهای تازه نفس از ایستگاه های دیگر اضافه شده‌اند که با حضور انها سرعت اطفاء در طبقه منفی 3 افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از آتش نشانان در این حادثه مفقود شده است و احتمال اینکه شهید شده باشد زیاد است.

برگزاری اتاق عمیات بحران به حضور دادستان تهران
ساعت ۲۰:۱۵| اتاق عملیات بحران با حضور دادستان تهران و مسئولان آتش نشنانی و اورژانس در محل حادثه برگزار شد. در این جلسه دادستان تهران از آخرین وضعیت عملیات اطفاء مطلع شد.
 
عکس| اتاق عملیات بحران

بازدید میدانی دادستان تهران از محل حادثه
ساعت 19:45| دادستان تهران با حضور در محل حادثه از آخرین وضعیت عملیات اطفاء ساختمان 153 توسط آتش نشانان مطلع شد.

 
فیلم| حضور دادستان تهران در محل حادثه

عملیات اطفاء در طبقات منفی 2 و 3 ادامه دارد

۱۹:۳۰ | جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت عملیات اطفاء اظهار کرد: کماکان نیروهای آتش نشانی مشغول عملیات هستند، به علت شدت دود و حرارت و آتش هایی که باقی مانده عملیات در طبقه منفی ۲ و ۳ عملیات به کندی پیش می رود.

وی گفت: نیروها در طبقات منفی 2 و 3 در حال اطفاء حریق هستند و مان دقیق پایان عملیات مشخص نیست.

فیلم| تلاش عوامل آتش نشانی برای اطفاء حریق
 
به گفته جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران این حریق ساعت ۱۰:۲۲ وقوع حریق در یک ساختمان اداری-تجاری به آدرس مذکور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد و متعاقباً سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: این ساختمان دارای سه طبقی منفی بود که آتش‌سوزی در طبقات منفی رخ داده بود و دود و حرارت بسیار زیادی به اطراف متصاعد می‌شد.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفا، به داخل ساختمان نفوذ کردند و تاکنون حدود ۱۰ نفر را از ساختمان خارج کردند.

ساختمان ۱۵۳ قبلاً پلمب شده بود
علیرضا زاکانی شهردار تهران بعداز ظهر امروز با حضور در محل حادثه نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع آتش سوزی ساختمانی در خیابان بهار گفت: این ساختمان ۷ طبقه و ۳ طبقه زیر زمین با اندازه ۳۸۰ متر مربع دارد و ساختمان از قبل اخطار کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته است.

وی ادامه داد: این ساختمان جز ساختمان‌های ناایمن نیست ولی ساختمان پلمب شده بوده و تغییر کاربری داده است و تبدیل به انبار شده اما متأسفانه مالکان اقدام به شکستن پلمب کرده‌اند که شکایت قضائی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است.
https://jahannews.com/vdcgxz97tak9wx4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxz97tak9wx4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در ترکیه چند صد نفر برای بناهای مشکل دار دستگیر شدند.
ببینیم در این قضیه مالکین و دیگران چه اتفاقی یرایشان خواهد افتاد
Iran, Islamic Republic of
اقدام به شکستن پلمب کرده‌اند ?
Iran, Islamic Republic of
چه موقع متوجه شدید پلمب شکسته؟ .
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا پلمپ را شکستن هیچ اقدامی نشد؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
نوشته شکایت کردن. شهرداری که ضابط قضایی نیست کسیو دستگیر کنه باید مراحل قانونی طی بشه