شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چگونه محیط بان شویم؟

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 829502
مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در سال گذشته، تعداد کثیری از پذیرفته شدگان که مراحل استخدام را طی کردند و در نهایت محیط بان شدند، پس از دیدن سختی‌های محیط بانی انصراف دادند.
چگونه محیط بان شویم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، جمشید محبت خانی، مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیرامون سوال درباره مدارس و نحوه آموزش محیط بانی گفت: ما یک آموزشکده محیط بانی داریم و یا مرکز تربیت محیط بان که همان دانشگاه محیط زیست بوده است که به مرکز آموزش و تربیت محیط بان تبدیل شد که الان هم در کرج فعال است.

وی در ادامه گفت: ما محیط بانان را به دو صورت آموزش می‌دهیم. اولین صورت این که افرادی که در آزمون پذیرفته می‌شوند، حدود یک ماه در مرکز آموزش تئوری و میدانی آموزش می‌بینند و سپس در محیط بانی‌های مشخص شده خدمتشان را شروع می‌کنند.

وی افزود: یک سری از محیط بانان نیز نیاز به تجدید دوره دارند. مثلا چهار سال یک بار برای به روز شدن به مدت یک هفته در مرکز آموزش می‌بینند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره مدارس محیط بانی گفت: راه اندازی چند مدرسه محیط بانی با پیگیری‌هایی که انجام گرفت و همکاری آموزش و پرورش تصویب شد.

او ادامه داد: رشته محیط بانی به عنوان یکی از رشته‌های فنی حرفه‌ای تعریف شده است و در دو استان این رشته وجود دارد. همچنین فارغ التحصیلان این رشته در الویت استخدام قرار دارند، ولی تعهد استخدام وجود ندارد.

وی افزود: افراد با دیپلم محیط بانی، می‌توانند در حوزه‌های دیگر نیز ادامه تحصیل بدهند. اما فردی که دیپلم محیط بانی دارد اگر سمت دیگری هم بگیرد، چون نسبت به محیط زیست اشراف دارد در تصمیم گیری‌های خود حتما رعایت مسائل محیط زیستی را می‌کند و تصمیمات غلطی نمی‌گیرد.

محبت خانی تصریح کرد: در رابطه با استخدام، سهمیه‌های استانی مشخص شده است ما به زودی در سایت اعلام می‌کنیم که مردم ثبت نام کنند و در آزمون علمی شرکت کنند. پس از پذیرفته شدن در آزمون علمی که قبولی‌های آن سه برابر ظرفیت است به مرحله بعد یعنی مصاحبه، تحقیقات و تست ورزش می‌رسند و از بین آن‌ها به اندازه ظرفیت، بهترین‌ها انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته، تعداد کثیری از پذیرفته شدگان که مراحل طی کردند و در نهایت محیط بان شدند، بعد از دیدن سختی‌های محیط بانی انصراف دادند. درحالی که امکان داشت جای آن‌ها کسی پذیرفته شود که واقعا به این شغل علاقه دارد.

او در ادامه گفت: خواهش من این است که اگر مردم ثبت نام می‌کنند این را در نظر بگیرند که این یک شغل شبانه روزی و شیفتی است نه یک شغل کارمندی. بنابر این با تحقیقات کامل و از روی علاقه ثبت نام کنند تا ما یک مورد انصراف هم نداشته باشیم که سهمیه‌ها نسوزد.
https://jahannews.com/vdcdzn0jxyt0xk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzn0jxyt0xk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *