جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۳

اخراج از لندن آغاز اخراج از آنتن است!

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 829438
شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال پایان مفتضحانه فعالیت‌های خود در لندن را به بهانه مسائل امنیتی خبرنگاران و تهدیدهای ناشی از ایران نسبت داده است.
اخراج از لندن آغاز اخراج از آنتن است!
به گزارش جهان نيوز، انتقال پخش برنامه‌های اینترنشنال از لندن به واشنگتن را باید در علتی دیگر غیر از آنچه خودشان اعلام کرده‌اند، جست‌و‌جو کرد. لندن اگر جای ناامنی بود، این حجم از اپوزیسیون و تروریست‌های قدیمی را در خود جا و امنیت نمی‌داد. چند علت محتمل می‌توان برای این جابه‌جایی برشمرد؛ اول آنکه نوعی رقابت بین اینترنشنال با بی بی‌سی که ارگان رسمی وزارت‌خارجه انگلیس است، به وجود آمده بود و به نظر می‌رسد همان افشاگری رعنارحیم‌پور علیه اینترنشنال که از دستور سعودی به آنان برای مصاحبه با رهبران تجزیه‌طلب در ایران خبر داده بود، نوعی تضعیف رقیب در پوشش لورفتن یک مکالمه تلفنی بود. حالا نیز به احتمال زیاد لندن عرصه را برای کار اینترنشنال تنگ کرده است. به‌ویژه آنکه این تصمیم درست در پایان آشوب پاییزی و ناامیدی از سرنوشتی که این شبکه‌های لندنی برای آن متصور بودند، گرفته شده است.

علت دیگر را می‌توان احتمال تغییر رویکرد، همزمان با این تغییر مکان دانست. رؤسای سعودی اینترنشنال از یک‌طرف تلاش می‌کنند بحرانی را که با تجاوز به یمن در منطقه و بر سر خود آوار کردند، از سر بگذرانند و به روابط دیپلماتیک با ایران بازگردند و از طرفی می‌دانند با این دشمنی که در رسانه‌های وابسته به خود انجام می‌دهند، چنین بازگشتی ممکن نیست. از طرفی ناکارآمدی رسانه‌های فارسی‌زبان سعودی در هدایت آشوب در ایران برای گردانندگان اینترنشنال با اهمیت است و این تغییر مکان باید سرآغازی برای تغییرات دیگری هم باشد.
https://jahannews.com/vdcbf9bwwrhb5ap.uiur.html
jahannews.com/vdcbf9bwwrhb5ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید جنگ روانی علیه اینان ایجاد بشه با افزایش انتقام و پیگیری رسانه ای تا خواب ارام نداشته باشن و زندگی مخفی برای عوامل این شبکه شروع بشه
Iran, Islamic Republic of
انتقام خدا از منافقان و دشمنان انقلاب اسلام و وطن فروشان وطن آغاز شد ببین عاقبت را به چه آوارگی و بی قراری و دریوزگی خواهند افتاد
مردم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
احتمالا توطئه جدیدی در دست اجرا است که مخالفان جمهوری اسلامی توسط خود انگلیس ترور می شوند در آینده تقصیر جمهوری اسلامی انداخته که به نظام فشار یباورند.