سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲
۱۶

انتقاد روزنامه نزدیک به قالیباف از انتخاب شمس‌الدین حسینی برای ریاست کمیسیون تلفیق/ در مجلس کم تحرک بوده؛ می‌خواهد رئیس سازمان برنامه و بودجه شود

يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 825916
بستن بودجه فوق سنگین 1402 هم تُشک تمرین بازگشت به میادین اقتصادی خصوصا سازمان برنامه و بودجه است.
انتقاد روزنامه نزدیک به قالیباف از انتخاب شمس‌الدین برای ریاست کمیسیون تلفیق/ در مجلس کم تحرک بوده؛ می‌خواهد رئیس سازمان برنامه و بودجه شود
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه صبح نو از رسانه های نزدیک به رئیس مجلس از رای اعضای کمیسیون تلفیق به شمس الدین حسینی انتقاد کرده و با فوق سنگین خواندن بودجه 1402 و ادعای کم تحرکی حسینی در مجلس، نوشته است: «به نظر می رسد دورنمای نه چندان دور خود را صندلی وزارت اقتصاد یا حتی ریاست سازمان برنامه و بودجه ترسیم کرده است؛ بستن بودجه فوق سنگین 1402 هم تُشک تمرین بازگشت به میادین اقتصادی خصوصا سازمان برنامه و بودجه است».

گفتنی است در هفته های پیش هم صبح نو به تبعیت از قالیباف انتقادات صریحی به برخی اعضای دولت وارد کرده بود.

به گزارش جهان نيوز، متن کامل گزارش صبح نو را در ادامه خواهید خواند:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده،‌ سید شمس الدین حسینی را به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق برگزیدند.
 
این در حالی است که به طور سنتی ریاست کمیسیون تلفیق در اختیار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بوده که در سال‌های اخیر بین تاجگردون و حاجی بابایی دست به دست می شد؛‌ در نبود تاجگردون در مجلس یازدهم، حمیدرضا حاجی بابایی نه تنها در حال حاضر ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را در اختیار دارد که ریاست کمیسیون تلفیق بودجه 1401 نیز در اختیار وی بود.

سید شمس الدین حسینی در حالی به ریاست کمیسیون تلفیق رسید که در یک سال اخیر تحرکات کمتری در مجلس داشته و در نطق ها، طرح سؤال از وزرا و حتی استیضاح ها و رأی اعتمادها، کمرنگ تر حاضر شده است. اگرچه وی همواره از منتقدان ساختار مالی دولت خصوصا در دولت قبل بوده است اما شدیدترین انتقادش از دولت سیزدهم به انتقاد وی از وضعیت بازار سرمایه برمی‌گردد که سبب شده تا او همواره جانب انتقاد از وضعیت کنونی سازمان بورس را در مصاحبه هایش حفظ کند.

انتخاب شمس الدین حسینی به ریاست کمیسیون تلفیق بودجه موضوعی بود که تعجب کارشناسان را از این منظر برانگیخت که نمایندگان به یک عضو کمیسیون اقتصادی که کمتر در رایزنی‌های پشت پرده و سخنرانی‌ها و نطق‌های داخل مجلس حاضر است، رأی به ریاست مهمترین کمیسیون موقتی مجلس داده اند و حسینی توانسته اعتماد اعضای کمیسیون تلفیق بودجه را که عمدتا از همکاران حاجی بابایی در کمیسیون برنامه و بودجه عضوند و بیشترین اعضای کمیسیون تلفیق را تشکیل می دهند، جلب کند.

کشتی‌گیر مازندرانی مجلس که سابقه وزارت اقتصاد دولت احمدی نژاد را هم در سابقه کاری اش دارد، بعد از تغییر مهم اقتصادی دولت و انتخاب نزدیک ترین دوستش محمد‌رضا فرزین به ریاست کل بانک مرکزی، این بار به نظر می رسد دورنمای نه چندان دور خود را صندلی وزارت اقتصاد یا حتی ریاست سازمان برنامه و بودجه ترسیم کرده است؛ بستن بودجه فوق سنگین 1402 هم تُشک تمرین بازگشت به میادین اقتصادی خصوصا سازمان برنامه و بودجه است. خصوصا که تقریبا رفتن میرکاظمی از ساختمان بهارستانی سازمان برنامه و بودجه در همسایگی مجلس قطعی شده و تاکنون تکذیبی از تغییر وی در دولت به گوش نرسیده است؛ اما تغییر خاندوزی از وزارت اقتصاد، تکذیب شد که نشان می‌دهد اثاث‌کشی شمس‌الدین حسینی از ضلع شرقی بهارستان به ضلع شمالی آن راحت‌تر از انتقال به باب همایون است.

شمس الدین حسینی یک بار دیگر هم جدی‌ترین گزینه تصدی وزارت اقتصاد دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار آیت الله رئیسی شده بود اما در نهایت قدرت رایزنی های نایب رئیس سابق کمیسیون اقتصادی به دیگر عضو این کمیسیون چربید و خاندوزی را راهی ساختمان وزارت اقتصاد کرد.

حسینی در برنامه‌ای که به رئیس جمهور در تابستان سال گذشته ارائه داده بود، محمد‌رضا فرزین را به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم اقتصادی‌اش در کنار داوود منظور رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی و یکی از گزینه‌های جدی جایگزینی با میرکاظمی در سازمان برنامه معرفی کرده بود؛ حال به نظر می‌رسد این بار فرزین است که در قامت ریاست بانک مرکزی، نقش احیاگر شمس الدین حسینی را در دولت ایفا می‌کند و به دنبال انتخاب وی به عنوان یکی از 3 عضو سیاست گذار اقتصادی دولت (سازمان برنامه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد) است. بودجه‌ای که میرکاظمی زیرساخت آن را تدوین کرده، اما قرار است شمس الدین حسینی در کسوت ریاست کمیسیون تلفیق به «سامان» یا حتی شاید در یکی دو ماه آتی در کسوت ریاست سازمان برنامه و بودجه، به «اجرا» برساند.

اگر شمس‌الدین حسینی به یکی از دو ساختمان «سازمان برنامه» یا «باب همایون» برای ادامه حیات اقتصادی‌اش راه یابد، اندک اندک جمع مردان حلقه اقتصادی دولت احمدی نژاد در دولت رئیسی تکمیل‌تر می شود. حال باید دید آیا «بازطراحی» بودجه سال آتی به دست شمس الدین حسینی به مذاق رئیس جمهور و همچنین معاون اول رئیس جمهور به عنوان راهبر اقتصادی دولت خوش می‌آید یا حسینی همچنان در ضلع شرقی بهارستان و در کمیسیون اقتصادی مجلس باقی خواهد ماند؟
https://jahannews.com/vdcizwavqt1ar32.cbct.html
jahannews.com/vdcizwavqt1ar32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب معلومه دیگه
حسینی چهره نزدیک به دولته
صدای قالیبافی ها در اومده
Iran, Islamic Republic of
عملکرد سید شمس الدین حسینی در دولت دهم قابل قبول بود او توانایی سمت ریاست کمیسیون تلفیق را دارد.
Iran, Islamic Republic of
تیم قالیباف هر جای دولت هستند خراب کاری می کنند

لطفا لطفا خموش باشند!
محمد
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون طراود که در اوست.
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی روزنامه های شرق، اعتماد سازندگی و... هستند چطور وقت انتقاد از صبح نو را دارید.
Iran, Islamic Republic of
معلومه اصلاح طلبی؟
Iran, Islamic Republic of
وزیر امور اقتصادی باید سید شمس الدین حسینی میشد. البته الانم دیر نیست
Iran, Islamic Republic of
حتما از مير كاظمي توانمند تره.
Iran, Islamic Republic of
جریان قالیباف به فکر انتخابات بعد هستند
انتقاد از دولت رو شروع کردن اما اشتباه میکنن
Iran, Islamic Republic of
لایک
Iran, Islamic Republic of
ایشان نماینده شهرتنکابن هستند که یکی از بی برنامه ترین شهرهایت که هیچ قانونی در آن برقرار نمیباشد
Iran, Islamic Republic of
نمایندگی تنکابن چه ربطی به نماینده مجلس داره ! نمایندگی یه شغل اجرایی نیست بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کجاست. باید احمدی نژاد باشه. اون توانمندی جمع کننده مشکلات رو داره.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاده مرد
خوابی؟
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که وزیر اقتصاد میشه.