دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

تبلت مناسب خود را چگونه بخریم؟

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 825047
تبلت مناسب خود را چگونه بخریم؟
تبلت‌ها جزو وسایل الکترونیکی هستند که به وفور در بازار ارائه شده‌اند و برندهای مختلفی دارند. درواقع تبلت‌ها می‌توانند برای مشاغل و فعالیت‌های خاصی مورد استفاده قرار بگیرند یا کلاً ماهیت سرگرمی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند. در ادامه قصد داریم تا ضمن تعریف تبلت به کاربردهای مختلف آن برای هر فرد اشاره کنیم. آن‌گاه به سراغ بررسی امکان خرید اقساطی تبلت و در کنار آن نیز به موضوع خرید اقساطی هدفون و اسپیکر که می‌توانند تکمیل کننده پکیج لوازم دیجیتال ما باشند، خواهیم پرداخت. اگر در آستانه خرید تبلت هستید یا به کارایی آن علاقه‌مند شده‌اید، با ما همراه شوید.

تبلت چیست؟
تبلت «Tablet» را می‌توان نوعی رایانه لوحی در نظر گرفت که بیشتر فعالیت‌هایی که با رایانه انجام می‌شود را با آن می‌توان انجام داد بدون اینکه نیاز به صفحه کلید، ماوس و کابل‌های متعدد باشد. چراکه تبلت‌ها با صفحات تمام لمسی ارائه می‌شوند و به آسانی استفاده از گوشی می‌توان از آن‌ها نیز بهره گرفت. البته تبلت‌ها نیز مانند گوشی‌های هوشمند دارای انواع مختلفی هستند و به‌طبع قیمت‌های متفاوتی هم دارند. صفحه نمایش اغلب تبلت‌ها دارای دو سایز 7 یا 10 اینچی است. مهم‌ترین کاربرد تبلت‌ها قابلیت اتصال به اینترنت است. به طوری‌که می‌توان امورات کار با برنامه‌های اینترنتی را آسانی به کمک آن‌ها انجام داد. همچنین می‌توان با نصب برنامه‌های کاربردی روی تبلت‌ها، کارایی‌های بیشتری را از آن‌ها شاهد بود. بهرحال چیزی که بیش از همه در مورد تبلت‌ها اهمیت دارد، کوچک و جمع‌وجور بودن این وسیله است که می‌تواند به‌راحتی در هر زمان و مکانی حمل شده و مورد استفاده قرار بگیرد!

تبلت‌ها چه کاربردهایی دارند؟
همانطور که قبلاً هم اشاره شد، تبلت‌ها می‌توانند کاربردهای گسترده‌ای داشته باشند. اما اگر بخواهیم در اینجا به‌صورت مستقیم برخی از مهم‌ترین کاربردهای این وسیله را نام ببریم، این بررسی شامل گزینه‌های زیر خواهد بود:
  • اتصال به اینترنت از اینترنت همراه یا از طریق وای‌فای «wifi» و مودم‌های GPRS

    تبلت‌ها جای سیمکارت دارند و می‌توانند برای تماس‌های تلفنی، ارسال پیام یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، اینستاگرام و ... مورد استفاده قرار بگیرند.

    امکان خواندن فایل‌های با فرمت «PDF» و وسیله‌ای برای مطالعه کتاب
    امکان پخش انواع فرمت‌های ویدئویی و استفاده برای پخش فیلم‌های سینمایی و آموزشی

    بیشتر تبلت‌ها مانند گوشی دوربین دارند و می‌توان با آن‌ها عکس و فیلم گرفت. همچنین عکس و فیلم‌ها در حافظه داخلی تبلت ذخیره می‌شوند.

    برخی از تبلت‌ها دارای صفحه لمسی خازنی هستند، به طوری‌که می‌توانند اطلاعات را از کلیه ابزارهای رسانا، مانند قلم‌های دیجیتال به‌دست آورند.

    تبلت‌ها معمولاً دارای سیستم‌عامل‌های موبایل هستند. بنابراین کلی برنامه‌های موبایل را نیز می‌توان روی آن‌ها نصب کرد.
    امکان نصب انواع بازی‌های ویدئویی.

    images_1673076646.png

با توجه به موارد نامبرده افراد مختلف می‌توانند استفاده‌های متفاوتی از تبلت‌ها داشته باشند. به طوری‌که کودکان و نوجوانان معمولاً برای انجام بازی و کار با برنامه مختلف مرتبط با مدرسه از آن استفاده کنند. افرادی که شغل ویزیتوری دارند می‌توانند محصولات خود را با تبلت بهتر و آسان‌تر از گوشی به مشتریان خود نشان دهند.

هنرمندان می‌توانند با قلم نوری به طراحی اشکال مختلف با تبلت بپردازند. سایر افراد مانند معلم‌ها یا افرادی که شغل آزاد دارند نیز برحسب نیاز خود می‌توانند از تبلت به‌عنوان یک وسیله کاربردی بهره بگیرند.

محبوب‌ترین تبلت‌های بازار کدامند؟
تبلت‌ها دارای انواع مختلفی هستند و سایزهای متفاوتی هم دارند. همچنین مقدار حافظه داخلی، قدرت باطری و دیگر ویژگی‌های آن‌ها نیز با هم فرق دارد. اما به‌صورت کلی تبلت با مدل‌های زیر دارای محبوبیت بیشتری هستند:
  • تبلت سامسونگ Galaxy Tab S8
    تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE و S6 Lite
    تبلت سامسونگ A7 Lite
    تبلت آیپد پرو 2022 با نمایشگر mini-LED
    تبلت آیپد 10.2 مدل 2021
مدل‌های فوق در بازار داخلی کشور عرضه شده و طرفداران بسیاری دارند. تبلت‌ها می‌توانند قیمتی از سه یا چهار میلیون تا 15، 16، 20 میلیون یا بالاتر نیز داشته باشد.

درواقع هرچقدر امکانات و کارایی تبلت بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

آیا امکان خرید اقساطی تبلت وجود دارد؟
با توجه به این که تبلت‌ها نیز مانند گوشی می‌توانند قیمت‌های بالایی داشته باشند، ممکن است خرید تبلت‌های رده بالا با امکانات اختصاصی مانند پشتیبانی از قلم‌های نوری مختلف می‌تواند برای برخی از کاربران چالش‌برانگیز باشد. به همین خاطر است که برخی از بسترهای اینترنتی، امکان خرید اقساطی تبلت را برای افراد فراهم کرده‌اند. به طوری‌که می‌توان هر نوع تبلتی که به آن نیاز داریم را در اسرع وقت خریداری کرده اما هزینه آن را طی چندین مرحله به‌صورت اقساطی واریز کنیم. این امکان سبب شده است تا خرید تبلت برای آحاد جامعه و افراد مختلفی که به هر دلیلی به این وسیله الکترونیکی احساس نیاز می‌کنند، با سهولت همراه شود. بنابراین شما نیز می‌توانید برای خرید تبلت موردعلاقه خود روی گزینه خرید اقساطی تبلت حساب کنید.

خرید اقساطی تبلت در کنار خرید اقساطی هدفون و اسپیکر از طریق «ازکی‌وام»
«ازکی وام» یک بستر آنلاین است که امکان خرید اقساطی تبلت، خرید گوشی قسطی، خرید اقساطی هدفون و اسپیکر و دیگر لوازم دیجیتال را به‌صورت اعتباری فراهم کرده است. به این معنی که باید ابتدا در وبسایت رسمی ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و سپس با ارسال اطلاعات و مدارک خواسته شده، از این وبسایت اعتبار دریافت کرد. آن‌گاه برحسب مقدار اعتباری که هر کاربر دارد، می‌توان تا سقف ۵0 میلیون تومان به خرید اقساطی تبلت یا هر وسیله دیجیتال دیگری پرداخت. بنابراین اگر خوستار خرید اقساطی تبلت یا خرید اقساطی هدفون و اسپیکر برای استفاده بهتر از تبلت هستید یا به هر نوع وسیله دیجیتال دیگر از جمله گوشی، لپ‌تاپ و دیگر موارد از این دست نیاز دارید، می‌توانید روی اعتبار دریافتی در ازکی‌وام برای خرید اقساطی حساب کنید.
https://jahannews.com/vdcdok0j5yt0xz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdok0j5yt0xz6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *