سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

آنتونی بلینکن: آمریکا خواهان جنگ با روسیه نیست

جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 820970
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش به برقراری ارتباط با روسیه ادامه می دهد و واشنگتن نمی خواهد با مسکو وارد جنگ شود.
آنتونی بلینکن: آمریکا خواهان جنگ با روسیه نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که کشورش همچنان با روسیه در تماس است و تأکید کرد که مسائل مهمی برای گفتگو بین طرفین وجود دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲» گفت: بله، ما با روسیه تماس‌هایی داریم، موضوعات مهمی وجود دارد که باید درباره آن‌ها صحبت کنیم و دو کشور در حال گفتگو در مورد پرونده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند.

بلینکن در عین حال اشاره کرد که آمریکا هنوز شاهد حرکت فدراسیون روسیه به سمت استفاده از سلاح هسته‌ای نبوده است، اما نگرانی‌ها در این خصوص همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد از تشدید درگیری در اوکراین اجتناب شود، افزود: ما می‌خواهیم به تنش و درگیری در اوکراین پایان دهیم، نه اینکه آن را تشدید کنیم. ما خواهان جنگ با روسیه و جنگ جهانی سوم نیستیم. این آن چیزی نیست که ما آرزویش را می‌کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که کشورش شرایط مذاکرات درباره اوکراین را تعیین نخواهد کرد و این تصمیم به عهده اوکراینی‌ها خواهد بود.

به گفته وی، آمریکا مایل است صلح در اوکراین نه تنها روی کاغذ، بلکه بر روی زمین و "طولانی مدت باشد.
این اظهارات بلینکن در حالی است که «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه ۸ نوامبر گذشته، انجام مذاکره با واشنگتن در مورد اوکراین را تکذیب کرد و گفت: خبرها درباره انجام مذاکرات با آمریکا در مورد اوکراین صحت ندارد.

همزمان، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که آمریکا و روسیه چندین کانال ارتباطی برای گفتگوهای امنیتی ایجاد کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcd5z0jzyt0xn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5z0jzyt0xn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *