سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱
۴

شرافت را باید از این قصاب آموخت

سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 819023
فروشنده می‌گوید: پنکه سقفی تعادل وزنه را بر هم می‌زند و می‌خواستم میزان گوشتی که می‌فروشم کمتر از میزان واقعی نباشد.
شرافت را باید از این قصاب آموخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، فیلمی از کار جالب یک کاسب در فضای مجازی خبرساز شده است که فردی وارد قصابی می‌شود و می‌گوید: «من دیروز از این قصابی گوشت خریدم و فروشنده یک کار جالب انجام داد.» او در ادامه سراغ فروشنده می‌رود و می‌گوید: «وقتی برای خرید گوشت آمدم پنکه سقفی را خاموش کردید. علتش چه بود؟» فروشنده در پاسخش می‌گوید: «پنکه سقفی تعادل وزنه را بر هم می‌زند و می‌خواستم میزان گوشتی که می‌فروشم کمتر از میزان واقعی نباشد.»

او در ادامه پنکه بالای ترازو را روشن می‌کند و نشان می‌دهد که ترازو 30-40 گرم وزن را احساس می‌کند و همین موضوع باعث شده تا او پنکه را موقع فروش گوشت خاموش کند. کاربری نوشته: « سنگینی شرفش با هیچ‌ ترازویی قابل قیاس نیست.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcauonae49n6w1.k5k4.html
jahannews.com/vdcauonae49n6w1.k5k4.html
برچسب ها: قصاب کاسب باشرف
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این قصاب شریف آدمو یاد چای‌فروش بازار تبریز میندازه که به اندازه وزن پاکت چای، به وزن چای اضافه می‌کرد. اینها نشون میدن انسانیت و انسان‌دوستی پایانی نداره.
Iran, Islamic Republic of
اگر اکثریت ما مردم حقیقتا" به حلال و حرام خدا اعتقاد داشتیم و حرمت آن را نگه میداشتیم بسیاری از گرفتاریها و بی عدالتیها و فقر و نداریها هم نبود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
Iran, Islamic Republic of
مرحبا احسنت به این کاسب درستکار انشا الله عاقبت به خیر باشد.