پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱

بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های عربی و غربی

جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 817831
خبرنگاران رسانه‌های عربی به انعکاس حضور گسترده مردم برای گرامی داشت روز مبارزه با استکبار جهانی پرداختند.
بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های عربی و غربی
به گزارش جهان نيوز، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و غربی داشته است.

بر اساس گزارش تسنیم، شبکه خبری المیادین با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در تهران و سراسر شهرهای ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی گزارش داد: راهپیماهایی گسترده‌ای در روز مبارزه با استکبار جهانی در ایران برگزار شد، در حالی که در تهران راهپیمایان بعد از این مراسم به سوی دانشگاه تهران راهسپار شدند.

این شبکه حضور مردم در راهپیمایی تهران را پرشور و گسترده توصیف کرد.

المیادین به نقل از ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نوشت: ملت ایران هرگز همانند دوره شاه اسیر شما نیستند، ملت ایران همچنان در برابر طرح‌ها و توطئه‌های شما مقاومت خواهد کرد.
 

شبکه تلویزیونی المنار هم در گزارشی از تهران اعلام کرد: امروز جمعه راهپیمایی عظیمی برای بزرگداشت روز مبارزه با استکبار جهانی که سالگرد اشغال لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و اقشار مختلف ایران صورت گرفت، راهپیمایی‌های عظیمی در ایران برگزار شد.

در ادامه این گزارش آمده است: اقشار مختلف مردم ایران در راهپیمایی‌های مبارزه با استکبار جهانی و تاکید بر وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی و امام سید علی خامنه‌ای در سرتاسر ایران شرکت کرده و پایبندی خود را به شهدا و امام شهدا ابراز داشتند.

به گزارش خبرنگار المنار این مراسم در 900 شهر ایران و با حضور 3500 خبرنگار برگزار می‌شود که 110 نفر از آنها عکاس و خبرنگار خارجی هستند.


بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المسیره نیز با انتشار تصاویر زنده، راهپیمایی گسترده مردم ایران به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی را پوشش داد.

 
شبکه الاتجاه تصاویر زنده از راهپیمایی مردم ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی منتشر کرده و در این خصوص نوشت جمعیت زیادی از مردم ایران روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.


شبکه تلویزیونی الجزیره با متوقف کردن بخش خبری خود‏، سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را در تجمع مردمی در روز مبارزه با استکبار جهانی در تهران،‌ به صورت زنده پخش کرده و آن را سخنرانی ابراهیم رئیسی در سالروز تسخیر سفارتخانه (لانه جاسوسی) آمریکا خواند.
 
 
خبرگزاری النشره نیز با بازتاب سخنان رئیس‌جمهور کشورمان نوشت: ایران در مسیر  صحیح قدم برمی‌دارد و آمریکا همیشه برای مصالح خود ثروت ملت‌ها را دزدیده است.


بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های غربی
راهپیمایی ۱۳ آبان امسال ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت.

خبرگزاری رویترز با تیتر «ایران تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفت» به بازنشر حضور مردم در خیابان‌ها پرداخت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تصاویری از گردهمایی مردم در تهران به نقل قول و نشر سخنان سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در روز ۱۳ آبان پرداخت.

پایگاه خبری هیل در خبری نوشت که راهپیمایی امروز در ایران در جهت گرامی‌داشت سالیانه بالا رفتن دانشجویان از حصار سفارت آمریکا بوده است.

شبکه ای بی سی نیوز نیز با بازتاب خبر راهپیمایی ۱۳ آبان نوشت که مطابق با تصاویر پخش شده از صدا و سیمای ایران، جمعیت کسانی که در تهران در این راهپیمایی شرکت کرده بودند زیاد به نظر می‌رسید.

خبرگزاری صهیونیستی تایمز او اسرائیل در گزارشی با تیتر «ایران تجمعاتی را جهت یادآوری تسخیر سفارت آمریکا ترتیب داد» به انتشار تصاویری از راهپیمایی و سخنان سید ابراهیم رئیسی در این مراسم پرداخت.

عرب نیوز نیز با تیتری مشابه نوشت که راه‌پیمایان با در دست داشتن عروسک‌هایی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

یاهونیوز با انتشار عکس‌هایی از راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان نوشت: دانش‌آموزان بنرهایی را در حمایت از حمله به سفارت آمریکا حمل کردند و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.

شبکه سی بی اس نیز با اشاره به راه‌پیمایی ایرانیان در یوم‌الله ۱۳ آبان به انتشار سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان پرداخت.

واشنگتن پست نوشت که ایرانیان در روز جمعه با داشتن پلاکاردهایی در دست در جشن تسخیر سفارت آمریکا شرکت کردند.
https://jahannews.com/vdcfmedcyw6dyca.igiw.html
jahannews.com/vdcfmedcyw6dyca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مقداد
Iran, Islamic Republic of
کل خبر گزاری های دنیا از این جمعیت میلیونی دانش آموزان در محکومیت معترضین بهت زده شده و تمام برنامه های خبری خود را به این مراسم اختصاص داده اند.