پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

کشف جمجمه انسان یک میلیون ساله

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 814150
در حین انجام کاوش در چین، تیمی از محققان وابسته به مؤسسه بقایای فرهنگی و باستان‌شناسی استان هوبی، جمجمه کاملی را پیدا کردند که تشخیص دادند متعلق به انسانی باستانی بوده که تقریباً یک میلیون سال پیش، زندگی می‌کرده است.
کشف جمجمه انسان یک میلیون ساله
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، تیمی از محققان چینی جمجمه کامل انسانی باستانی را کشف کردند که تقریباً یک میلیون سال پیش، در دوران «پلیستوسن میانه» زندگی می‌کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، در حین انجام کاوش در استان مرکزی هوبی (چین)، تیمی از محققان وابسته به مؤسسه بقایای فرهنگی و باستان‌شناسی استان هوبی، جمجمه کاملی را پیدا کردند که تشخیص دادند متعلق به انسانی باستانی بوده که تقریباً یک میلیون سال پیش، در دوران «پلیستوسن میانه» زندگی می‌کرده است. در حالی که پیش از این بار‌ها استخوان‌های فسیل شده از انسان‌های باستانی پیدا شده بود، اما این کامل‌ترین جمجمه باستانی انسان است که کشف شده است و قدمت آن به زمان بسیار دور باز می‌گردد. این جمجمه می‌تواند داده‌های بسیار خوبی درباره حجم مغز این انسان‌تبار‌های منقرض شده و تغییرات منطقه‌ای بین انسان های این نسل در اختیار محققان قرار دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcgnt97zak9qq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnt97zak9qq4.rpra.html
برچسب ها: جمجمه باستانی چین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *