چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

شارژر واحد در اروپا

پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 802527
اتحادیه اروپا می‌گوید استفاده از یک شارژر و سیم استاندارد برای همه دستگاه‌ها باعث کاهش ضایعات الکترونیک می‌شود.
شارژر واحد در اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۷ ژوئن (17 خرداد) مقررات جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن، سازندگان فناوری‌های نوین باید از پاییز ۲۰۲۴ میلادی یک «شارژر واحد» را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کنسول‌های بازی و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، همچنین هدفون‌ها و دوربین‌های دیجیتال روانۀ بازار کنند. دو سال بعد از این تاریخ یعنی از سال ۲۰۲۶ میلادی هم شارژر لپ تاپ‌ها مشمول همین مقررات خواهد شد.

اتحادیه اروپا می‌گوید استفاده از یک شارژر و سیم استاندارد برای همه دستگاه‌ها باعث کاهش ضایعات الکترونیک می‌شود اما شرکت اپل معتقد است یک شارژر واحد برای همه دستگاه‌ها باعث کندی در نوآوری می‌شود و با این کار مخالف است. اپل در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه فرستاده، گفته است: «این مقررات به جای تشویق به خلاقیت و نوآوری، آن را از بین می‌برد و به مصرف‌کنندگان در اروپا و سایر نقاط جهان آسیب می‌رساند.» البته برخی هم معتقدند داشتن شارژر واحد می‌تواند درآمد شرکت‌ها برای فروش شارژر را کاهش دهد.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
برچسب ها: شارژ شارژر اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *