دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

پیام بایدن به رهبر کره شمالی: سلام

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 800800
رئیس جمهور آمریکا در پیامی به کیم جونگ اون سلام کرد!
پیام بایدن به رهبر کره شمالی: سلام
به گزارش جهان نيوز، جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران هنگام عزیمت از سئول به سمت توکیو، پایتخت ژاپن، هنگامی که از او پرسیده شد پیام شما برای کیم جونگ اون چیست، پاسخ داد: «سلام.. نقطه.»

به گزارش رویترز، بایدن در جمع خبرنگاران به آزمایش موشکی هسته‌ای کره شمالی پرداخت و گفت که او نگران این آزمایش موشکی هسته‌ای که پس از ۵ سال اتفاق می‌افتد، نیست.

این پیام کنایه آمیز بایدن به رهبر کره شمالی، نشان دهنده رویکرد کم اهمیت دولت بایدن در قبال تنش‌های حل نشده با کره شمالی است. این کاملا بر خلاف سیاست‌های آمریکا در دوران ترامپ و تهدید‌های نمایشی و برگزاری نشست‌هایی با مقامات کره شمالی و نامه‌های عاشقانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با کیم جونگ اون است. با این حال تا کنون سیاست هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا منجر به جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی هسته‌ای کره شمالی نشده و گزارش‌ها حاکی از این است که پیونگ یانگ برای آزمایش هسته‌ای جدیدی در حال آماده شدن است.

 بایدن و یون سوک یول، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، روز گذشته توافق کردند که همکاری‌های دفاعی بین دو کشور را تقویت کرده و برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، آمریکا سلاح‌هایی را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در منطقه مستقر کند.

بایدن در این دیدار گفت که آمریکا و کره جنوبی آماده تقویت آرایش دفاعی مشترک برای مقابله با تهدید‌های کره شمالی هستند. دوکشور آماده همکاری در جهت خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی هستند.

جو بایدن نخستین سفرش به آسیا را در مقام رئیس جمهور آمریکا از روز جمعه  آغاز کرد و این سفر چهار روز ادامه دارد.کاخ سفید نیز هفته گذشته اعلام کرد بایدن در حال بررسی سفر به منطقه غیرنظامی در مرز با کره شمالی است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *