چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۲

مولوی عبدالحمید حادثه حرم مطهر رضوی را محکوم کرد

جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 796558
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان حادثه در حرم امام رضا (ع) را محکوم کرد و گفت: نباید این حوادث منجر به درگیری قومی و مذهبی شود.
مولوی عبدالحمید حادثه حرم رضوی را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با انتشار پیام ویدئویی گفت: اتفاقات اخیری که رخ داده همه مردم را نگران کرده است؛ قتل دو عالم در استان گلستان و ترور سه عالم در صحن حرم امام رضا (ع) که هر دو در مکان‌های دینی اتفاق افتادند از نظر ما ناجوانمردانه و شنیع هستند.

او گفت: اولا ما این جنایات را محکوم می‌کنیم، هیچ کسی حق قتل خودسرانه کسی را ندارد.

اگر کسی از کسی شکایت دارد قانون و دادگاه هم هست و او باید به قانون مراجعه کند. به هیچ بهانه‌ای این نوع قتل‌ها از لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیستند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: همه مردم شریف بیدار باشند که ما دشمنان کمی نداریم. دشمنان زیاد و خیلی قوی داریم. این دشمنان توطئه نکنند که امنیت ما را به هم بزنند و مشکلات مذهبی به وجود بیاورند. درگیری‌های قومی و مذهبی ایجاد کنند که بدترین نوع درگیری‌های دنیا است که این امر بیداری مردم ما را می‌طلبد.

او گفت: شیعه و سنی [در ایران] در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند، با یکدیگر درآمیخته هستند و همه چیز ما مشترک است و ما هم برادری وطنی داریم و هم برادری اسلامی.

مولوی اسماعیل زهی اضافه کرد: باید بررسی شود که او (متهم) جنون یا دیوانگی داشته یا به جریان افراطی وابسته بوده، یا چه چیزی سبب شده که او دست به چنین کاری بزند؛ ما انتظار داریم که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حوادث گلستان و مشهد را ریشه‌یابی کنند.
 یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد. هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان خدمت در گروه‌های جهادی و ساکنان حاشیه شهر مشهد بودند.

در این حمله حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید، حجج الاسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایداری رسید و بهتر شد و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت، اما حجت‌الاسلام دارایی یکی دیگر از روحانیان مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فراجناحی
Iran, Islamic Republic of
قتل در گلستان ناموسی بوده و در خبر 2030هم به آن اشاره شد و اما ماجرای شهادت و زخمی شدن روحانیون در حرم رضوی توطئه مستکبران برای جنگ داخلی بوده
Iran, Islamic Republic of
کدوم ایرانی هست که محکوم نکنه حتی ارمنی ها و کلیمی ها ،چه برسه به مسلمونا که اهل بیت بخصوص امام رضا ع جایگاه ویژه ای بین همه ما داره .