شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۳

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بانک‌ها ‌سال آینده‌ ‌۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک‌شان ‌را ‌می‌فروشند

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 790228
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در سال ۱۴۰۱ به بانک‌ها اجازه داده شد که ۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.
فروش ‌۳۵ هزار میلیارد از املاک‌ بانک‌ها
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با  تسنیم در بهارستان، با بیان اینکه بودجه کشور از فروش نفت و گاز و درآمدهای عوارضی و مالیات تأمین می‌شود، اظهار داشت: دولت‌ها در صورت کسری بودجه و منابع اقدام به چاپ و فروش اوراق می‌کنند.

وی با اشاره به چاپ بیش از حد اوراق بهادار در دولت روحانی افزود: در دولت دوازدهم بیش از 100 هزار میلیارد تومان اوراق چاپ و واگذار شده است که دولت فعلی در حال تصفیه بدهی‌های آن است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: برای دولت آقای رئیسی 87 هزار میلیارد تومان چاپ و عرضه اوراق پیش‌بینی‌شده است که اگر دولت سیزدهم با فروش نفت به مشکل خورد بتواند کسری خود را با عرضه اوراق تأمین کند.
نوروزی تأکید کرد: دولت فعلی باید تلاش کند با ارتباطات خوبی که در سطح بین‌الملل ایجاد کرده فروش نفت و میعانات نفتی را به حداکثر برساند و در صورت نیاز چاپ و فروش اوراق زیر 50 هزار میلیارد تومان باشد.


وی به ارتباط و همکاری دولت با بانک‌ها تأکید کرد و گفت: دولت‌ها در خلاء تأمین بودجه، به چاپ و عرضه اوراق روی می‌آوردند اما دولت فعلی تا حد امکان باید از چاپ و عرضه اوراق دوری کند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: در سال 1401 به بانک‌ها اجازه داده شد که 35 هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
شما اجازه هم بدهید املاکشان را نمی‌فروشند!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چدر درصد كسري بودجه ايي را كه دولت روحاني ببار آورده جبران ميكند ؟.
Iran, Islamic Republic of
.....