کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروش ‌۳۵ هزار میلیارد از املاک‌ بانک‌ها

11 بهمن 1400 ساعت 9:15

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در سال ۱۴۰۱ به بانک‌ها اجازه داده شد که ۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با  تسنیم در بهارستان، با بیان اینکه بودجه کشور از فروش نفت و گاز و درآمدهای عوارضی و مالیات تأمین می‌شود، اظهار داشت: دولت‌ها در صورت کسری بودجه و منابع اقدام به چاپ و فروش اوراق می‌کنند.

وی با اشاره به چاپ بیش از حد اوراق بهادار در دولت روحانی افزود: در دولت دوازدهم بیش از 100 هزار میلیارد تومان اوراق چاپ و واگذار شده است که دولت فعلی در حال تصفیه بدهی‌های آن است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: برای دولت آقای رئیسی 87 هزار میلیارد تومان چاپ و عرضه اوراق پیش‌بینی‌شده است که اگر دولت سیزدهم با فروش نفت به مشکل خورد بتواند کسری خود را با عرضه اوراق تأمین کند.
نوروزی تأکید کرد: دولت فعلی باید تلاش کند با ارتباطات خوبی که در سطح بین‌الملل ایجاد کرده فروش نفت و میعانات نفتی را به حداکثر برساند و در صورت نیاز چاپ و فروش اوراق زیر 50 هزار میلیارد تومان باشد.



وی به ارتباط و همکاری دولت با بانک‌ها تأکید کرد و گفت: دولت‌ها در خلاء تأمین بودجه، به چاپ و عرضه اوراق روی می‌آوردند اما دولت فعلی تا حد امکان باید از چاپ و عرضه اوراق دوری کند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: در سال 1401 به بانک‌ها اجازه داده شد که 35 هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.


کد مطلب: 790228

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/790228/فروش-۳۵-هزار-میلیارد-املاک-بانک-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com