سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

وحشت از مکتب سلیمانی

یدالله جوانی
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 788895
این جریان‌ها، گروه‌ها و افراد که هر یک عناوینی دهن پر کن و در ظاهر جذاب برای خود برگزیده‌اند و اکنون، معیار شدن مکتب شهید سلیمانی را در تعارض با مواضع و رفتار خود دیده و از این رو نگران از دست دادن پایگاه‌های اجتماعی خود هستند.
جهان نيوز - یدالله جوانی: در دو سال گذشته، ‌نه تنها حاج قاسم سلیمانی از یادها نرفت؛ بلکه بررسی‌های عمیق جامعه‌شناسانه نشان می‌دهد، معرفت و عشق و دلدادگی مردم نسبت به شهید سلیمانی به دلیل اخلاصی که داشت، روزافزون است.

این وضعیت نه تنها در ایران و کشورهای حوزه مقاومت، بلکه در میان سایر ملت‌ها قابل مطالعه و بررسی است. همه شواهد و قراین نشان می‌دهد، ‌مکتب شهید سلیمانی که از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی مطرح شد، با اقبال عمومی مواجه شده ‌و این شهید والامقام به دلیل اخلاص و شایستگی‌ها و جامعیتی که داشت، از سوی مردم به عنوان یک «راه معتبر و مطمئن»، ‌یک «مدرسه درس‌آموز» و یک «الگوی جهت‌دهنده و خط‌دهنده» در حال پذیرش است.

همین مطلب کفایت می‌کند که جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی به وحشت بیفتند، ‌ چرا که با «مکتب شهید سلیمانی» ‌تعارض منافع پیدا می‌کنند. منظور در این نوشتار، ‌جبهه استکبار نیست، آمریکا و متحدان آن و در واقع قاتلان شهید سلیمانی، ‌برخلاف تصورشان بیشترین خسارت را از این جنایتی که مرتکب شدند، ‌دیده و خواهند دید.

منظور در این یادداشت، ‌آن جریان‌ها و گروه‌ها و افراد داخل کشور هستند که از معیار و ملاک شدن شهید سلیمانی در حوزه عمل اجتماعی، ‌سیاسی، ‌فرهنگی، ‌مدیریتی و غیره به شدت نگران بوده، بر همین اساسی با پوشش نقد به تحریف و تخریب این مجاهد فی‌سبیل‌الله و خادم ملت، ‌این قهرمان ملت ایران و امت اسلام روی آورده‌اند.

متأسفانه، این جریان‌ها، گروه‌ها و افراد که هر یک عناوینی دهن پر کن و در ظاهر جذاب برای خود برگزیده‌اند و اکنون، معیار شدن مکتب شهید سلیمانی را در تعارض با مواضع و رفتار خود دیده و از این رو نگران از دست دادن پایگاه‌های اجتماعی خود هستند، به جای اصلاح مواضع و رفتار خویش، رویکرد تحریف و تخریب شخصیت سردار دل‌ها را در پیش گرفته‌اند.

البته این جریان‌ها و افراد، با تصور موفق شدن در مخدوش کردن شخصیت شهید سلیمانی و جلوگیری از تثبیت «مکتب سلیمانی» در جامعه و گام دوم انقلاب اسلامی، در کژراهه‌ای به حرکت درآمده‌اند که دیر یا زود، با ریزش اطرافیان مواجه شده و آنگاه خواهند فهمید، همان خدایی که محبت سلیمانی را در دل‌ها قرار داد، ‌ همان خدای حاضر و ناظر بر صحنه‌ها و دل‌ها و نیت‌ها، ‌پرتوافشانی و الهام‌بخشی این شهید را، به رغم این تحریف‌ها و تخریب‌ها، روزافزون‌تر خواهد کرد و «مکتب سلیمانی» درآینده، ‌ به طور قطع‌ «راهنمای مردم» و به ویژه «راهنمای جوانان» خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *