دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

پر ریسک‎ترین و کم ریسک‎ترین کشور‌های جهان

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 785603
مطالعات نشان می‎دهند که لیبی، سوریه و افغانستان جزو پرخطرترین کشور‌های جهان برای سال ۲۰۲۲ میلادی هستند.
پر ریسک‎ترین و کم ریسک‎ترین کشور‌های جهان
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، نقشه‌ای جدید کشور‌های دارای بالاترین خطرات امنیتی برای سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

به گزارش «ایندیپندنت»، متخصصان پزشکی و امنیتی شرکت خدمات بهداشتی و امنیتی International SOS، بر اساس تهدید ناشی از خشونت سیاسی (شامل تروریسم، شورش، ناآرامی با انگیزه سیاسی و جنگ)، ناآرامی‌های اجتماعی (شامل خشونت‌های فرقه ای، جمعی و قومی) و جرایم خشن و کوچک، کشورها را در ۵ دسته تعیین کرده‎اند؛ لیبی، سوریه و افغانستان جزو خطرناک‌ترین کشور‌ها به شمار می‎روند.

استحکام زیرساخت‌های حمل و نقل، وضعیت روابط صنعتی، اثربخشی خدمات امنیتی و اضطراری و حساسیت کشور به بلایای طبیعی نیز هنگام رتبه بندی هر کشور در نظر گرفته شده است.

پایین‌ترین سطح ریسک، تنها به ۷ کشور تعلق گرفت که همگی در اروپا هستند: ایسلند، دانمارک (و قلمرو خودمختار گرینلند)، نروژ، فنلاند، سوئیس، اسلوونی و لوکزامبورگ.

در کنار بیشتر کشور‌های اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا و سایر کشور‌ها، به عنوان کشور‌های کم خطر رتبه بندی شده‎اند.

کشور‌هایی که بالاترین هشدار خطر «افراطی» را برای امنیت دریافت کرده‌اند، عمدتاً در آفریقا یا خاورمیانه قرار دارند.

در مجموع ۱۵ کشور خطرناک وجود دارد؛ افغانستان، یمن، سوریه، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی، همراه با بخش‌هایی از موزامبیک، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، اوکراین، پاکستان، عراق و مصر.

طبق گزارش International SOS، مناطقی به عنوان یک دسته متفاوت از بقیه کشور طبقه بندی شده‎اند که در آن خطرات با محیط ریسک کلی کشور متفاوت است و معمولاً به سطح متفاوتی از آمادگی نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *