جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
داور فوتبال:

در ایران پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی داریم/ چهارمحال و بختیاری ۶ داور لیگ برتری دارد!

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 780008
یکی از داوران فوتبال ایران در مورد پشت پرده‌های داوری افشاگری کرد.
در ایران پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی داریم!
به گزارش جهان نيوز، وحید صالحی داور فوتبال کشورمان در خصوص مشکلات داوری اظهار داشت: از ابتدای فصل گذشته به این نتیجه رسیدم که خیلی از مسائل داوری در پشت پرده رقم می‌خورد و چیدمان داوری‌ها بر اساس توانایی افراد صورت می‌گیرد. در بیستمین سال کاری‌ام به این موضوع رسیدم. وقتی دلال وارد موضوعی می‌شود دیگر توانایی مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

او افزود: در گذشته روابط خانوادگی، سفارش وزیر و وکیل و زدو بندها را می‌دیدم. این موارد در سطوح مختلف فساد بود که فکر می‌کردم فردی است و می‌توانم با آن رقابت کنم، اما وقتی دلال وارد کار می‌شود، موضوعی دیگر است. اگر رئیس فدراسیون بودم موضوع را پیگیری می‌کردم. از طرف کمیته داوران چند نفر از دوران واسطه شدند و با من تماس گرفتند که به کلاس برگردم. رسول فروغی یکی از افرادی بود که با من تماس گرفت.

صالحی ادامه داد: اعلام کردم که داوری برای من تمام شده است‌ و درخواست صحبت در جلسه با خداداد افشاریان (سرپرست کمیته داوران) را رد کردم. به یکی از داوران گفتم شما که با سرپرست کمیته داوران خوب هستی وساطت کن تا من بازی‌های خوبی را قضاوت کنم. فردی که بازیکن سابق فوتبال است وارد صفحه شخصی من شد و گفت من می‌توانم همه چیز را درست کنم. به شوخی گفتم پرسپولیس - سپاهان را می‌خواهم اما مشخص بود که تنها تیم‌های خاصی را می‌تواند درست کند.

او اضافه کرد: یک بازی لیگ یکی را سوت زدم و ۲ کارت قرمز و ۲ پنالتی به ضرر تیم آن شخص گرفتم. هنوز هم رد پای او را در چیدمان داوری میبینم. رئیس کمیته داوران من را برای قضاوت در لیگ دسته اول هم دعوت نکرد. مافیا سعی می‌کند افراد مزاحم را حذف کند، من موی دماغ آن‌ها بودم. استان چهارمحال و بختیاری ۶ داور (۳ داور و ۳ کمک داور) در لیگ برتر دارد، قطعا رئیس هیئت این استان که در هیئت رئیسه فدراسیون حضور دارد در این موضوع بی تاثیر نیست.

صالحی اضافه کرد: اینکه می‌گویند اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است، یک راه فرار است. یک داور برای بازی "۱۰۰ میلیارد تومانی" انتخاب شد و ۲ پنالتی اشتباه گرفت. در فوتبال ایران پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی داریم که انگار بازیکن را مار زده است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
.......