شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

آذربایجان ۲ راننده کامیون ایرانی را آزاد کرد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 778780
منابع خبری گزارش داده‌اند جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه 2 راننده کامیون ایران را آزاد کرده است.
آذربایجان ۲ راننده کامیون ایرانی را آزاد کرد
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری گزارش دادند یک روز بعد از گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ایران، باکو راننده‌های ایرانی را آزاد کرده است.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» می‌نویسد جمهوری آذربایجان دو زندانی ایران را آزاد کرد که این نشان می‌دهد دو کشور هم‌مرز به منظور جلوگیری از درگیری‌های احتمالی بر سر مسیرهای مهم ترانزیتی و حضور اسرائیل در منطقه، در تلاش برای کاهش تنش‌ها هستند.

این خبر یک روز بعد از گفت‌وگوی تلفنی «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «جیحون بایراموف»، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گزارش شده است.این نخستین تلاش مستقیم برای کاستن از تنش‌هایی بود که از دو هفته پیش آغاز شد.

در بیانیه‌ای از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان که روز چهارشنبه منتشرشده آمده است: «طرف‌ها خاطرنشان کردند لفاظی‌های مضر اخیر تناسبی با سطح روابط دوستانه میان دو کشور ندارند و بر ضرورت حل و فصل تمامی اختلافات از طریق گفت‌وگو تأکید کردند.»

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم در دیدار با همتای آذربایجانی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و موضوعات کنسولی از جمله دو راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان رایزنی کرد و توافق شد این موضوع در تماس بین دو طرف حل و فصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


استانبول مرکز توزیع هروئین در اروپا است .