جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

گفت‌وگوی لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 778100
آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف در تماسی تلفنی به بحث درباره توافق هسته‌ای ایران پرداختند.
گفت‌وگوی لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درباره پرونده هسته‌ای ایران و احیای برجام گفتگو کرد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که وزیر امور خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود در تماسی تلفنی پیرامون توافق هسته‌ای ایران و آغاز مذاکرات وین گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره چشم‌انداز‌های احیای کامل برجام تبادل نظر کردند و همچنین در خصوص شماری از موضوعات دو جانبه نیز بحث‌هایی را انجام دادند.


روز گذشته نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که  شرکت در مذاکرات احیای برجام در وین به خواست طرف‌ها و بر اساس تمایلاتشان بوده؛ همچنانکه نشانه‌ای از عدم تمایل تهران برای بازگشت به میز مذاکره وجود ندارد.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان مقام‌های مختلف درباره احیای برجام در وین اتریش انجام شده است. بنابر اعلام مقام‌های مختلف تاکنون پیشرفت خوبی حاصل شده، اما اختلافاتی پابرجاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *