سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

دعوای ملکه الیزابت و ولیعهد انگلیس بر سر کاخ باکینگهام+ عکس

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 776762
یکی از رسانه‌های انگلیس فاش کرد ملکه و ولیعهد این کشور بر سر تبدیل کاخ باکینگهام به موزه عمومی به اختلاف خورده‌اند.
دعوای ملکه الیزابت و ولیعهد انگلیس +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «شاهزاده چارلز» ولیعهد انگلیس که با مرگ «ملکه الیزابت» ۹۵ ساله، تخت پادشاهی این کشور را به دست می‌گیرد  تغییراتی در امور سلطنتی مثل کاهش نفرات خانواده سلطنتی به هفت نفر و عمومی کردن برخی از مکان‌های سلطنتی به عنوان موزه برای بازدید مردم را آغاز کرده است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از «نل شاون» مفسر سلطنتی می‌گوید: ملکه با ایده تبدیل کاخ به موزه عمومی مخالف است و من فکر می‌کنم این اتفاق به زودی نخواهد افتاد به خصوص که ملکه همچنان زنده‌ است و دو تا چهار روز از هفته را در این کاخ زندگی می‌کند.

از سال ۱۹۹۳ این کاخ فقط بین آوریل و سپتامبر پذیرای بازدیدکنندگان بوده و عموم مردم می‌توانند اتاق‌های کاخ، باغ‌ها، مجموعه‌های هنر‌های زیبا در راهرو‌ها و اتاق تاج و تخت ملکه را مشاهده کنند.


ملکه الیزابت از زمان همه‌گیری ویروس کرونا با یک گروه کوچک از خدمتکاران خود در قلعه «ویندسور» زندگی می‌کند، ولی انتظار می‌رود با نزدیک شدن به هفتادمین سالگرد تاج‌گذاری ملکه زودتر به کاخ باکینگهام بازگردد و مراسم‌های این سالگرد آغاز شود.

دیلی اکسپرس افزود: شاهزاده چارلز به همراه همسرش «کامیلا پارکر» زندگی در قصر را انتخاب نکرده و در «کلارنس هاوس» و در حومه شهر زندگی می‌کنند. همچنین «شاهزاده ویلیام» و همسرش «کیت میدلتون» در قصر «کنزینگتون» با بچه‌های خود در حال زندگی کردن هستند.




کاخ باکینگهام به مدت ۲۰۰ سال مقر اصلی پادشاهان و ملکه‌های انگلیس بوده است و قدمت آن به سال ۱۷۰۵ میلادی بازمی‌گردد و ملکه «ویکتوریا» اولین فردی بود که آن را مقر اصلی پادشاهی قرار داد.

این کاخ شامل پنج طبقه، ۷۵۵ اتاق که شامل ۱۹ اتاق کار برای امور دولتی، ۵۲ اتاق خواب برای مهمانان سلطنتی، ۱۸۸ اتاق برای کارکنان، ۹۲ دفتر و  ۷۸ حمام و سرویس بهداشتی است.

بیشتر بخوانید:
آمریکایی‌ها در حق فرانسوی‌ها بی‌معرفتی کردند/ ماکرون را بچه حساب کردند
برچسب ها: دعوا ملکه ولیعهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Soheila
Iran, Islamic Republic of
زمانی
در ان کاخ فسادها وجنایات زیادی کردند،که ما خبر نداریم.