سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آمریکا: تاریخ معین برای شروع مذاکرات وین نیست

دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 776676
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که در حال حاضر تاریخ معینی برای ازسرگیری مذاکرات وین وجود ندارد.
آمریکا: تاریخ معین برای شروع مذاکرات وین نیست
به گزارش جهان نيوز، به نقل از اسپوتنیک، «بارکس راگلس» مسئول دفتر امور سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران اعلام کرد که هنوز تاریخ دقیقی برای دور آتی مذاکرات احیای برجام در وین مشخص نشده است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد: «ما به روند دیپلماتیک برای بازگشت هم‌زمان به برجام پایبند هستیم و راهی را که تاکنون [در ارتباط با مذاکرات وین] پیموده‌ایم، ادامه خواهیم داد. ما آماده بازگشت به مذاکرات هستیم و امیدواریم به‌زودی مواضع ایران را بشنویم»

وی خاطرنشان کرد: «دولت ایالات متحده به مشورت در این زمینه با دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و دوستان و متحدان خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد.»

بارکس راگلس همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال دیدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و همتای ایرانی وی حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: «آنها در نیویورک دیداری نخواهند داشت. همان‌طور که گفتم، ما انتظار داریم که مذاکرات [به‌صورت غیرمستقیم] در وین ادامه پیدا کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *