دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

پسر چوپانی که رئیس جمهور شد

يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 773676
پسر چوپان زامبیایی پس از پنج بار تلاش ناموفق سرانجام رئیس جمهور زامبیا شد.
پسر چوپانی که رئیس جمهور شد
به گزارش جهان نيوز، عدد شش برای «هاکاید هیچیلِما» عدد خوش شانسی بود و او پس از پنج بار تلاش ناموفق سرانجام به ریاست جمهوری زامبیا برگزیده شد. هیچیلِما رقیب اصلی خود «ادگار لونگو»، رئیس جمهور سابق را با اختلاف بیش از یک میلیون رای شکست داد.

اما رئیس جمهور جدید زامبیا کیست؟ دلیل موفقیت او پس از سال‌ها ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ آقای هیچیلِما خود را یک «پسر چوپان ساده» توصیف می‌کند که پیش از تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین مردان زامبیا، در جوانی وظیفه چَرای دام‌های خانواده اش را بر عهده داشت.

رئیس جمهور منتخب و  رهبر حزب متحد برای توسعه ملی  از یک خانواده طبقه پایین جامعه بود که با دریافت بورسیه تحصیلی وارد دانشگاه زامبیا و سپس با مدرک MBA از دانشگاه بیرمنگهام انگلیس فارغ التحصیل شد. هیچیلِما پس از بازگشت از انگلیس در امور مالی، دارایی، دامداری، مراقبت‌های پزشکی و گردشگری موفقیت های زیادی کسب کرد و تبدیل به یک فرد ثروتمند شد.


اکنون که هیچیلِما توانسته پس از پنج بار مبارزه سرانجام به ریاست جمهوری زامبیا برسد بررسی‌ها نشان می‌دهد او از هر دو جنبه سابقه خود برای جلب آراء استفاده کرده است. او در تبلیغات خود به رای دهندگان گفت که آن‌ها نیاز به یک تاجر موفق دارند تا بفهمد چگونه می‌توان اقتصاد یک کشور غنی از مس را که درای بیکاران زیادی است به حرکت درآورد. وی که سررشته کشاورزی نیز دارد به کشاورزان قول داد تا زامبیا را به یک سبد غذایی برای منطقه تبدیل کند.

اما شاهکار هیچیلِما، توانایی او در جلب توجه رای دهندگان جوان بود که شاید موفقیت او در بار ششم را تضمین کرد. بیش از نیمی از هفت میلیون رای دهندگان به او افراد ۳۵ سال هستند که از هر پنج نفر یک نفر بیکار است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *