جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مدار چاپی چیست؟

شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 772172
یک برد مدار چاپی PCB نیز می گویند؛ به طور مکانیکی قطعات الکترونیکی را با استفاده از قطعات رسانا، پدها و سایر ویژگیهای مخصوص به خود کنار هم نگه می دارد. بردهای مدار چاپی از یک تا سه لایه قابل سفارش هستند و به دلیل مسی که در آنها استفاده می شود رسانای خوبی به شمار می آیند. قطعات موجود روی برد مدار چاپی به طور کلی بر روی PCB لحیم می شوند که این کار هم به صورت اتوماتیک و هم به شکل دستی انجام می گردد. برد مدار چاپی تقریباً در تمام محصولات الکترونیکی کاربرد دارد و در سالهای اخیر به دلیل تحریم هایی که صاحبان کسب و کارها را در ایران تحت تاثیر قرار داده و نمی توانند کالاهای خارجی به داخل کشور وارد کنند، استفاده از این بردها در ساخت لوازم الکترونیکی ایرانی بیش از پیش شده است.

PCB شامل روکش های سیمی بوده که دو زمانی محبوب بودند اما امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. PCB ها برای طراحی مدار نیاز به تلاش بیشتری در طراحی دارند، اما تولید و مونتاژ را می توان به صورت خودکار انجام داد. نرم افزار طراحی الکترونیکی بسیاری وجود دارند که با کمک رایانه کار طراحی را بدون دخالت انسان انجام می دهند. تولید برد مدار چاپی در اسکیل انبوه ارزان تر و سریعتر از سایر روشهای سیم کشی است و همین دلیلی بر استفاده روزافزون این کالاست، در واقع قطعات در یک عملیات نصب و سیم کشی می شوند. امروزه تولیدکنندگان خبره در ایران تعداد زیادی PCB را می توانند به طور همزمان بسازند و طراحی را فقط یکبار انجام بدهند. پیشنهاد می شود همواره بردهای مدار چاپی که به صورت تومات طراحی و ساخته شده اند را خریداری نمایید زیرا کیفیت بهتر و قیمت ارزان تری به نسبت بردهای دستی دارند.
 

لایه های برد مدار چاپی
PCB یا برد مدار الکترونیک می توانند یک طرفه (یک لایه مس) ، دو طرفه (دو لایه مسی در دو طرف یک لایه بستر) یا چند لایه (لایه های بیرونی و داخلی مس، متناوب با لایه های بستر) باشند. PCB های چند لایه تراکم اجزای بسیار بالاتری را امکان پذیر می کنند، زیرا در غیر این صورت آثار مدار روی لایه های داخلی فضای بین اجزا را اشغال می نمایند. در سالهای اخیر شاهد افزایش محبوبیت PCB های چند لایه هستیم که تولید حرفه ای و انوبه و باکیفیت آنها تنها توسط چند شرکت در ایران انجام می شود در همین راستا خوش نام ترین شرکت تولیدکننده مدارهای چاپی در حال حاضر در ایران را در ادامه معرفی می کنیم. 
 
 

سفارش برد مدار چاپی به آریا مدار ارجمند
کسانی که تجربه سفارش برد مدار چاپی تهران از شرکت آریا مدار ارجمند را داشته حتما می دانند که کیفیت محصولات و خدماتی که توسط تیم حرفه ای این شرکت ارائه می شود به راستی مطابق استانداردهای جهانی بوده و قابل مقایسه با سایر همتایان نیست. فروشگاه مرکزی آریامدار در پاساژ امجد واقع در جمهوری تهران قرار دارد و از شناخته شده ترین مراکز تخصصی در راستای تولید مدارهای چاپی در منطقه و چه بسا تهران به شمار می رود. شما می توانید سفارشات خود را به صورت حضوری نیز با این مجموعه در میان بگذارید اما سفارش ها به شکل کاملا آنلاین در وب سایت آریا مدار انجام می شود. از مزایای بسیار خوب کار با مجموعه آریا مدار این است که برآورد قیمت مدارهای چاپی سفارشی در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و کارشناسان همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری هستند تا خریدی خوب را تجربه نمایید. راه های ارتباطی با آریامدار ارجمند در ادامه بیان شده است تا در صورت تمایل بتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه محاسبه قیمت برد مدار چاپی این شرکت پویا و مدارهای چاپی به دست بیاورید:
آدرس دفتر مرکزی:

خیابان جمهوری بین حافظ و سی تیر ، نبش پاساژ امجد ، پلاک 19
تلفن
021-66750500
ایمیل

info@aryamadar.com
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *