شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 771578
چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم
شاید سوال چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم ، برای شما عجیب باشد اما بد نیست بدانید هیچ کس دوست ندارد بیشتر از آنچه لازم است پول خرج کند ولی این قاعده در مورد عینک صدق نمی کند. اغلب اوقات خریداران به دنبال تخفیف بیشتر و خرید یک جنس ارزان تر هستند تا از پرداخت قیمت واقعی یک محصول خودداری کنند.

این وضعیت کاملا قابل درک است، در واقع چرا وقتی فرصتی برای پرداخت کمتر وجود دارد باید مبلغ بیشتر بپردازیم؟ اما حتی اگر می خواهیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم و یا پس‌انداز بیشتری داشته باشیم، نباید به دنبال ارزان ترین گزینه برای همه چیز باشیم.

به همین دلیل است که پرسش چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم ، مطرح می شود. در واقع هر چقدر می خواهیم از هدر دادن پول سختی که به دست آورده ایم جلوگیری کنیم، خرید عینک یا عدسی ارزان قیمت هدر دادن هزینه متخصص مراقبت از چشم است. شاید در ابتدا پس انداز کنید اما به اندازه کافی این پس انداز دوام نخواهد آورد. در ادامه قصد داریم به ذکر دلایلی که چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم ، بپردازیم.

چه چیزی در قیمت های پایین تر کاهش می یابد؟
خرده فروشان و فروشگاه های آنلاین نامعتبر اغلب ادعا می کنند که می توانند عینک طبی، عینک آفتابی و عدسی طبی را ارزان تر بفروشند زیرا آن ها هزینه های مشابه فروشگاه های حضوری عینک مانند اجاره یا هزینه پرسنل را ندارند. با این حال این قیمت کاهش یافته برای شما هزینه های دیگری در پی خواهد داشت.

شما در هنگام خرید آنلاین عینک طبی از فروشگاه های نامعتبر، مراقبت و مشاوره تخصصی را که معمولا با خرید از یک فروشگاه حضوری از یک متخصص واجد شرایط کسب می کنید، دریافت نخواهید کرد. این بدان معناست که شما مجبور هستید فریم ها، عدسی ها و سایر مشخصاتی که مد نظر دارید را خودتان پیدا کنید.

علاوه بر این فروشگاه های آنلاین غیرتخصصی غالبا تجهیزات لازم برای تهیه نسخه صحیح مورد نیاز برای عینک طبی را نیز ندارند. در واقع به همین دلیل است که نباید عدسی طبی ارزان بخریم.
 

مراقب ادعای "کیفیت بالا" باشید
در ادامه ی پاسخگویی به سوال چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم ، بهتر است مراقب تبلیغات کاذب و اداهای پوچ باشید. بسیاری از خرده فروشان عینک ارزان قیمت اغلب ادعا می کنند که عینک آنها دارای "کیفیت عالی" است. اما چگونه می توانید یقین داشته باشید؟ بسیاری از این خرده فروشان برخلاف بیشتر متخصصین مراقبت از چشم از عدسی هایی که در آزمایشگاه های خود و به صورت غیر تخصصی تولید کرده اند، استفاده می کنند.

عدسی های ساخته شده توسط این خرده فروشان از فیلتر آزمایشات دقیق پزشکی و تخصصی رد نمی شود. نکته ی دیگری که در طرح پرسش چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم ، بسیار مهم این است که استفاده از بیشتر این مواد "با کیفیت بالا" گران است، بنابراین چگونه می توان هم از مواد با کیفیت مشابه استفاده کرد و هم قیمت را پایین آورد؟ این مسئله مغایر با اساس برنامه های سوددهی این کسب و کارها است.
 

به تناسب فریم و چهره خود توجه کنید
چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم یکی از مسائل مهم در خرید عینک ارزان از خرده فروشان آنلاین این است که شما توصیه و تجربیاتی که برای خرید یک عینک یا عدسی مناسب نیاز دارید را دریافت نمی‌کنید. هنگام مراجعه با یک فروشگاه حضوری یا آنلاین فروش عینک واجد شرایط، اندازه گیری ها و آزمایشات زیادی انجام می‌شود تا تناسب دقیقی میان صورت، چشم و عدسی عینک شما رعایت شود. با این حال خرید آنلاین عینک طبی از فروشگاهی غیر معتبر و بدون مجوز های لازم این امکان را از شما سلب می‌کند. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می‌کنیم حداقل از مراکزی خرید کنید که اگر فروشگاه حضوری ندارند، امکان پرو عینک در منزل یا محل کار را برای شما فراهم کنند.

آسیب به فرآیند اصلاح بینایی
نکته ی مهم دیگری که باید در پاسخ به پرسش چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم در نظر داشته باشید این است که اگر شما برای رفع مشکلات بینایی خود به عدسی طبی اصلاحی نیاز دارید. خرید این عدسی ها از فروشگاه های تخفیف دار یا خرده فروشی های آنلاین نامعتبر به دلیل ارزان و غیر قابل اطمینان بودن ممکن است اشتباه باشد. اغلب اوقات ممکن است عدسی خریداری شده با نسخه و شماره ی چشم شما مطابقت نداشته باشد و باعث صدمه بیشتر به آن‌ها شود.

مشورت و معاینه در هنگام خرید عینک طبی بسیار مهم است تا بفهمید چه چیزی برای چشم شما بهتر است. در همین راستا بهتر است امکان پرو عینک در منزل یا محل کار را در هنگام خرید از یک فروشگاه آنلاین به عنوان یک ویژگی مثبت مهم در نظر داشته باشید. یکی از دلایل دیگری که به خاطر آن پرسش چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم مطرح می شود همین نکته است.

عدم محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش
یکی از مشخصات عدسی طبی خوب محافظت کامل از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش است. البته این ویژگی در هنگام خرید عینک آفتابی مهم تر است. ممکن است در ابتدا خرید یک عدسی طبی ارزان که در ظاهر با کیفیت و لوکس است انتخاب مناسبی به نظر برسد اما باید بدانید احتمالا سطح محافظتی یکسانی ندارند و قابل مقایسه با عدسی های گران نیستند. قیمت و ظاهر عدسی طبی مهم است اما چگونگی محافظت از چشم شما در برابر اشعه ماورا بنفش باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

عدسی های طبی ارزان قیمت می‌توانند دارای برچسب محافظت صد در صد در برابر اشعه ماورا بنفش باشند اما این دلیل کافی برای اعتماد کردن به آن ها نیست و هنوز هم ممکن است نور آبی و سایر نورهای بنفش مضر به این عدسی ها وارد شوند که در نهایت می‌تواند باعث آسیب شود.

در پایان باید گفت کاملا طبیعی است که هر کسی دوست دارد تقریبا هر چیزی را با قیمت ارزان و مناسب بخرد و پس انداز بیشتری داشته باشد اما وقتی صحبت از عینک می شود مهم است که عینک بتواند سلامت چشمان ما را تامین کند.

ممکن است در ابتدا طرح پرسش چرا نباید عدسی طبی ارزان بخریم غیر ضروری به نظر برسد یا صرف هزینه های زیادی برای یک عینک طبی یا آفتابی ناخوشایند باشد اما اگر مدت زمان طولانی تری از یک عینک مرغوب و گران قیمت استفاده کنید و متوجه فواید آن برای سلامت چشمان خود شوید یقینا پس از مدتی از این سرمایه گذاری خشنود خواهید بود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *