سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

حاجتمند: سینماگران مدافعان حرم را نادیده گرفته‌اند

يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 771473
شاید بهتر باشد این سوال پرسیده شود که چرا بقیه دوستان سراغ ساخت فیلمی چون «مدیترانه» و با سوژه مدافعان حرم نمی‌روند. سینمای ایران در این بخش دستآورد زیادی ندارد.
سینماگران مدافعان حرم را نادیده گرفته‌اند
به گزارش جهان نيوز، هادی حاجتمند در گفت‌وگو با میزان پیرامون اکران «مدیترانه» در جشنواره جهانی فیلم فجر و بازخورد‌های آن گفت: «مدیترانه» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شد و مخاطبان غیر ایرانی هم با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند و پیام اصلی و جهان‌شمول فیلم از جانب آن‌ها درک شد و خوشحالم که فیلم بیننده جهانی هم داشت و مورد استقبال هم گرفت.

حاجتمند پیرامون این سوال که چرا به سراغ ساخت «مدیترانه» با محوریت مدافعان حرم رفته است بیان کرد: شاید بهتر باشد این سوال پرسیده شود که چرا بقیه دوستان سراغ ساخت فیلمی چون «مدیترانه» و با سوژه مدافعان حرم نمی‌روند.

سینمای ایران در این بخش دستآورد زیادی ندارد. در کنار همه واقعیت‌های اجتماعی و تلخی که موضوع فیلم‌های مختلفی قرار گرفته است در سرزمین خودمان آدم‌های باغیرتی داریم که از شرف و ناموس مملکتمان دفاع می‌کنند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

وی در همین راستا تاکید کرد: این آدم‌ها متعلق به دهه ۶۰ نیستند و در همین دهه ۹۰ در کنار ما زیست داشتند. من این آدم‌ها را دیدم و تصور می‌کردم بیشتر از این‌ها در سینمای ما دیده خواهند شد، اما متوجه شدم فیلتر کدر و پر زرق و برق جلوی چشمان کارگردانان ما این اجازه را نمی‌دهد که در این مورد فیلم بسازند و واقعیت‌ها را ببینند.

کارگردان فیلم سینمایی «اشنوگل» تصریح کرد: من به اندازه خودم به این آدم‌های شریف و از جان گذشته پرداختم و ادعای بی غلط بودن ندارم و مشق بی‌غلط هم ننوشتم، ولی امیدوارم که در آینده بهتر و بی‌غلط‌تر فیلم بسازم.

این مستندساز با اشاره به تاثیر کرونا بر اکران فیلم‌ها عنوان کرد: شیوع کرونا برای همه صنایع کشور محدودیت ایجاد کرده و یکی از صنعت‌های فرهنگی کشور ما سینما هم تحت تاثیر آن قرار گرفته است و آسیب آن را هم خورده است. ما در روز‌های کرونایی کنار مردم هستیم و خداراشکر سینما‌ها پروتکل‌های بهداشتی را داخل سالن‌های نمایش رعایت می‌کنند و الحمدالله سینما‌ها کامل بسته نشده و مردم امکان دیدن فیلم بر پرده عریض سینما را دارند. ما در همین فضا از مردم دعوت کردیم «مدیترانه» را ببینند و امیدوارم به نسبت شرایط کرونایی و سخت این روز‌ها اتفاقات خوب و در شانی برای این فیلم بیفتد و ان‌شاالله «مدیترانه» اکران خوب و قابل قبولی خواهد داشت.

هادی حاجتمند پیرامون کمک به مردم خوزستان خاطرنشان کرد: من علاقه‌مند بودیم در این شرایط به وجود آمده کمکی به مردم سرزمینمان بکنیم. خوشبختانه تهیه‌کننده «مدیترانه» بخشی از سهم خود را به نفع مردم خوزستان کنار گذاشته و مابقی فروش فیلم را هم برای مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *