جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۴

سند پاداش بازنششتگی روحانی صحت دارد؟

جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 769912
روابط عمومی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس جمهور،سند منتشر شده را فاقد صحت و برداشت و تفاسیر درمورد آن رابعضا مغرضانه دانست.
سند پاداش بازنششتگی روحانی صحت دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روابط عمومی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار ناقص یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس جمهور اسلامی ایران، سند منتشر شده را فاقد صحت و برداشت و تفاسیر در مورد آن را نادرست و بعضاً مغرضانه عنوان کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی ریاست جمهوری به این شرح است:

در پی انتشار ناقص یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و ارائه و برداشت‌های نادرست و تفاسیر بعضاً مغرضانه، نکات ذیل به استحضار افکار عمومی می‌رسد.

۱- سند مالی منتشر شده بر خلاف آنچه ادعا شده، مربوط به پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهور نیست بلکه مربوط به انتقال پرونده ایشان از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری است. لازم به ذکر است که کلیه بیمه شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آئین نامه نحوه تغییر صندوق و نقل و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند.

۲- حسب طرح درخواست جابجایی و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس‌جمهور روحانی- از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری- این درخواست طی مکاتبه‌ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است؛ در پاسخ به این مکاتبه، صندوق بازنشستگی استان تهران با توجه به مستندات و سوابق و محاسبات، اعلام کرده بابت انتقال حق بیمه دکتر روحانی در دوره خدمت در مجلس شورای اسلامی، باید مبلغ حدود ۳۵۳ میلیون تومان در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود.

۳- از سوی دیگر از آنجا که بخشی از حقوق ایشان (موضوع تبصره ۵ ماده ۵۹ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری) از تاریخ ۹۵.۷.۱ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ایشان پرداخت نشده و این رقم حدود ۳۶۲ میلیون تومان بوده است، در سندی که اخیراً در رسانه‌ها منتشر شده، معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری، مقرر کرده که مبلغ بدهی بابت هزینه انتقال صندوق از محل مطالبات پرداخت‌نشده رئیس‌جمهور از حقوق معوقه ایشان کسر و در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت گردد.

۴- با این اوصاف، روشن است که نه تنها رقم ادعایی ۷۰۰ میلیون تومان که اساساً پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهور طی سند مالی منتشر شده، فاقد صحت است و از رسانه‌هایی که به انتشار و بسط این شایعه در فضای عمومی کشور پرداختند، انتظار می‌رود، هر چه سریع‌تر این اشتباه را تصحیح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فریبا
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت‌ها نمی‌توانند مشکلات را حل کنند؟
Iran, Islamic Republic of
اگر بیمه فرد توسط سازمان به صندوقی پرداخت شده است، مابه التفاوت تغییر صندوق های بازنشستگی به عهده فرد است..
حسین
Iran, Islamic Republic of
همه کارمندا وقت بازنشستگی شون پاداش میگیرن
.
فقط کمی هوش
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همه عزیزان و سایت جهان نیوز
در این خبر نوشته شده که :....از تاریخ ۹۵.۷.۱ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ایشان پرداخت نشده
تا جایی که بنده می دانم رییس جمهور نمیتواند از دو جا و به صورت هم زمان حقوق دریافت نماید, به این معنا که به نظر می رسد این حقوق گرفته نشده توسط ایشان در صورتی می تواند حق ایشان باشد که از سال 95 تا 99 هیچ حقوقی از نهاد ریاست جمهوری دریافت نکرده باشند. پس چطوری گذران زندگی کرده اند!
در ضمن جهان نیوز عزیز ! یا بر طبق معمول نوشته های من را حذف بفرمایید و یا تقطیع! یادتان نرود! یا علی
Iran, Islamic Republic of
باور اینکه ایشان پاداش نگیرد سخته!!!.
Bulgaria
علی برکت ا....
مجید سرابی
....
Iran, Islamic Republic of
مگر می‌شود در یک واحد اداری از تاریخ ۹۵.۷.۱ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ حقوق به ایشان پرداخت نشده باشد؟ پس چه اتفاقی برای حقوق ایشان افتاده ؟ در کجا مانده بوده؟ چیزی بگید که تا 24 ساعت نشده لازم نباشد تکذیبش کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
....
مجید
Iran, Islamic Republic of
این یعنی شما در ریاست جمهوری هستی و از دانشگاه حقوق میگیری؟!!!
Iran, Islamic Republic of
....
مجید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عجیب است بعد از ۷۳ سال سن هنوز باز نشسته نشده