سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱

سپاه از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 764924
سپاه بارها و بارها اعلام کرده و در اسناد ابلاغی آن نیز وجود دارد که ورود مصداقی در انتخابات ندارد و از کاندیدا و لیست خاصی حمایت نمی‌کند.
سپاه از کدام کاندیدا حمایت می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سردار یدالله جوانی پیش از ظهر شنبه در حاشیه نشست سیاسی بصیرتی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح شاخصه‌های رئیس جمهور انقلابی و جهادی در جمهوری اسلامی اظهار کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه علاج و رفع مشکلات کشور تشکیل یک دولت جوان انقلابی است‌.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور انقلابی کسی است که گفتمان او در امتداد گفتمان ولایت و رهبری و ولایتمدار و پیرو ولایت باشد، تصریح کرد: به دلیل اینکه رئیس جمهور در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد باید رابطه‌اش با رهبری مانند رابطه شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبر فرزانه انقلاب باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در حالی که یک شخصیت برجسته نظامی با یک سابقه طولانی بود و چهره‌ای بین‌المللی در موقعیتی ممتاز داشت اما نگاه‌اش به لحاظ اعتقادی و جایگاه کاری به رهبری سرباز ولایت بود.

رئیس قوه مجریه باید تابع سیاست‌های کلان نظام باشد
وی خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور هم یک گفتمان متفاوت از ولایت داشته باشد، در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و وزارت خارجه صحبت‌های خود را می‌زند و قطعاً کشور دچار مشکل می‌شود. در حالی که رئیس جمهور رئیس قوه مجریه است و رئیس قوه مجریه باید تابع سیاست‌های کلان نظام باشد.

سردار جوانی با بیان اینکه مسئولیت تعیین سیاست‌های کلان نظام با رهبر انقلاب است، گفت: اگر رئیس جمهور نسبت به ولایت دارای گفتمان واحد باشد، مشکلات کشور در بسیاری از حوزه‌ها به سرعت حل می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدم اگر سردار سلیمانی در حوزه مقاومت و منطقه پیروز بود، مجری سیاست‌های مشخص شده از سوی نظام و مقام معظم رهبری بودند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر انقلاب ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح باید دارای توانمندی و کفایت مدیریت، ایمان قوی، رویکرد عدالت محوری و مبارزه با فساد و تبعیض داشته باشد، چراکه دغدغه‌مندی مردم به خاطر وجود فساد است.

وی بیان کرد: رویکرد و تفکر انقلابی و جهادی، تحول‌گرایی، شناخت و اعتقاد ظرفیت داخلی کشور و توجه به جوانان از دیگر شاخصه‌های رئیس جمهور انقلابی است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه برخی افراد جایگاه شورای نگهبان را تخریب می‌کنند یا زیر سوال می‌بردند، تصریح کرد: این نوع تخریب‌ها جز آسیب به کشور نتیجه دیگری ندارد، مسئولان و غیرمسئولان باید بداند، تمام موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در گرو توصیه به قانون‌گرایی و عمل به قانون است.

وی در خصوص تحلیل‌های نادرست در روزهای اخیر نسبت به عملکرد شورای نگهبان در تأیید و رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات، قانون به شورای نگهبان اختیاراتی را داده است و شورای نگهبان هم بر اساس این اختیارات نظارت بر انتخابات را عهده‌دار است و این نظارت منحصر به شورای نگهبان است و هیچ مرجع دیگری وجود ندارد.

شورای نگهبان فصل‌الخطاب است
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چندین فقیه و حقوقدان بر اساس گزارشات، اسناد، مدارک و تحقیق‌ها به جمع‌بندی می‌رسند و همگی باید این امر را بپذیرند زیرا شورای نگهبان فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: در مواقع دیگر ممکن است، رهبری حکم حکومتی بدهد که آن هم قانون است، بر این اساس همگی باید به دنبال تقویت امر قانون‌گرایی در کشور باشیم.

سردار جوانی با بیان اینکه سپاه در انتخابات از کاندیدایی حمایت نمی‌کند، اظهار کرد:

سپاه بارها و بارها اعلام کرده و در اسناد ابلاغی آن نیز وجود دارد که ورود مصداقی در انتخابات ندارد و از کاندیدا و لیست خاصی حمایت نمی‌کند و این گفته یک اتهام و دروغ بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه اگر یک پاسدار در محله خود رفتاری داشته باشد و یک حرفی زده باشد نباید به پای سپاه نوشت، بیان کرد: سپاه تحت هیچ شرایطی در انتخابات ورود مصداقی ندارد، سپاه عمل و رفتار سیاسی دارد اما حزب سیاسی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
فرد باید خودش در مورد حمایت کردن سپاه از یک کاندید بخصوص نتیجه بگیرد......!!!1