جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۵

رضایی: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مبنای علمی دارد

جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 764803
اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصد مواجه خواهیم بود.
رضایی: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مبنای علمی دارد
به گزارش جهان یوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در رسانه ملی برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود درباره برنامه اش برای کاهش تورم موجود، اظهار کرد: باید عرض کنم اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصد مواجه خواهیم بود و در سال‌های بعدی با فوق تورم مواجه هستیم.

اقتصاددان هستم و بدون مبنا حرف نمی‌زنم/ برنامه من کنترل تورم و گرانی‌هاست
وی افزود: به همین دلیل برنامه دولت من این است که تورم و گرانی هارا کنترل کند، من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا درخصوص اقتصاد نزده و نخواهم زد. به همین دلیل برنامه جامعی برای کنترل نقدینگی و هدایت نقدینگی به سوی تولید ملی خواهم داشت، جاذبه تولیدی را به طوری بالا می‌بریم که مانند یک آهن ربایی با جاذبه بازدهی‌هایی که به وجود می‌آورد نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال بکشانیم در همان سال اول ملت ایران شاهد این خواهند بود که افق روشنی پیش رو است.
 
رضایی با اشاره به سایر برنامه‌های خود در حوزه اقتصاد اظهار کرد: در رابطه با محیط کسب و کار، کاهش نرخ سود بانکی، تجارت و صادرات و سایر موضوعات برنامه داریم و مانند مهار اژد‌ها که چند سر دارد از چند ناحیه به گرانی حمله می‌کنیم چراکه از یک بعد این‌مشکل حل نمی‌شود.

وی گفت: معیشت مردم امروز جزء دغدغه‌های جدی جامعه است. حقیقتا جیزی که در بین مردم می‌بینیم موجب شرمندگی ماست با اینکه بنده تاکنون در دولت نبودم. در شان ملت ایران نیست که زباله گرد داشته باشد، در شان ملت ایران نیست نان قرضی داشته باشد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شان ملت ایران این نیست که مشکلات معیشتی باعث شود پدران شرمنده خانواده هایشان شوند. دو کار باید انجام دهیم، اول کنترل قیمت‌ها و تثبیت نرخ ارز و دوم کاهش قیمت کالا‌هایی که توسط واسطه گران با رقم کمی می‌خرند و با رقم‌های هنگفتی می‌فروشند. این‌ واسطه گران را کاهش دهیم و دلالی را کم کنیم قیمت کالا‌ها کاهش می‌یابد.

یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مبانی علمی و کاربردی دارد/ خانه‌داری را به عنوان شغل تعریف خواهیم کرد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درخصوص یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، بیان کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می‌گویم کاملا مبنای علمی و کاربردی دارد. دو تا ۴ میلیارد دلار را صرفه جویی می‌کنم که محصول این ۸ میلیارد دلار یارانه به خانوار‌های ایرانی به مبلغ ۴۵۰ هزارتومان است.

وی افزود: مسئله این است که یارانه پنهان ایران در سال ۹۹، ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است. یعنی بیشتر از چین یارانه دادیم این پول کجا رفته است؟ اکثر این مبلغ به جیب ثروتمندان رفته است به همین دلیل اولین برنامه من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنیم. بنابراین ۱۰ درصد جامعه ایران که جز دهک‌های ضعیف هستند یارانه دریافت می‌کنند.
 
رضایی گفت: امروز دولت کنونی ۸ میلیارد دلار اختصاص داده تا دلالان و واسطه‌ها دلار‌های ارزان بگیرند، اما به قیمت ارز ۲۰ هزارتومانی به دست مشتری می‌رسد. چرا باید این پول را دلالان برسد؟ وقتی می‌گویم یارانه ۴۵۰ هزارتومانی مبانی دارد یعنی منابع آن مشخص است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده خانه داری را یک شغل تعریف خواهم کرد و در عرض ۶ ماه دو وظیفه را به آن‌ها آموزش می‌دهیم؛ یک تربیت فرزند دو سلامت و بهداشت خانواده. یعنی تمام خانه‌های ایران تبدیل به کانون بهداشت و سلامت تبدیل می‌شود. آیا این شغل نیست؟

وی گفت: سلامت را باید در خانه‌ها ریشه دار کنیم، آیا این شغل نیست؟ وقتی کرونا می‌آید همه دستپاچه نشوند. پس مسئله معیشت را از خانه‌ها با کسب و کار و تولید شروع می‌کنیم دوم مشاغل خانگی را توسعه می‌دهم و حضور جوانان کشور در کانون مهارت افزایی و فنی حرفه‌ای تا بتوانند شغل پیدا کنند.

برای منافع شخصی به انتخابات نیامده ام، نگران آینده ام
رضایی درخصوص توییت منتشر شده‌اش درخصوص ماندن تا پایان انتخابات، گفت: تقاضا می‌کنم این جنگ‌های روانی پایان یابد، برای منافع شخصی به انتخابات نیامده ام من نگران آینده ام و برای نجات اقتصاد آمده‌ام. بنابراین دنبال نفع شخصی نیستم و در این انتخابات از همه انتخابات گذشته جدی‌تر هستم. جز برای رضای خدا و تقویت نظام جمهوری اسلامی به صحنه نیامده ام اگر ملت ایران این افتخار را به من بدهند برای خدمت به مردم وارد میدان می‌شوم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین انتخابات از اول انقلاب تاکنون بوده است. چرا که مردم می‌خواهند دولتی را انتخاب کنند که از مشکلات گذشته عبور کند و آینده را پایه ریزی کند. دو هدف مهم در پیش روی ملت ایران است. لذا دولت آینده بسیار مهم است به عنوان سرباز ملت ایران می‌گویم که پای صندوق رای بیایند، برخی قهر کرده اند حق دارند چون ناراضی هستند، اما خودمان که نمی‌توانیم با خودمان قهر کنیم، ملت ما با حضور در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند افتخارات را بیافریند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Switzerland
مبناي علمي داره يعني چه!؟.
نه ، برادر محسن
Iran, Islamic Republic of
نه ممنون برادر محسن
لطفا به جای فکر ، به دادن پول به ما
طرح های خودتون رو برای احیای تولید و شکستن تحریم بیان بفرمایید .
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای رضایی بابرنامه تر است.
Iran, Islamic Republic of
اینم شد برنامه
من هم میگم یارانه رو میکنم 1 میلیون
یعنی با برنامه ترم؟!
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگر به سمت بوی ناشی از دنبه روی آتش نخواهند رفت ...
Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی ، مبنای فکر شما در باب اقتصاد همان راه احمدی نژاد می باشد.
این گونه نه مشکل کشور حل خواهد شد و نه مشکل مردم .
حسین
Iran, Islamic Republic of
دو تا ۴ میلیارد دلار را صرفه جویی می‌کنم که محصول این ۸ میلیارد دلار یارانه به خانوار‌های ایرانی به مبلغ ۴۵۰ هزارتومان است
لطفاً محاسبه کنید هر دلار را چند ریال حساب کرده؟
دوم اینکه با تغییر نرخ دلار مبلغ یارانه هم متغییر است؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
باز وعده ...؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱_نقدینگی رابالامی برید
۲_۴۵۰تومان مشکل ازدواج وجمعیت فرتوت راحل نخواهدکرد
۳_بااین حساب طرح سلامت وبهداشت هم مبنای علمی نخواهد داشت ومحقق نخواهدشدمگردر۱۰۰روزاخر
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی رقیب حذف میشه نتیجه اش اینه
Iran, Islamic Republic of
کدوم رقیب؟.
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن عزیز ! ماهی دادن دست ملت مشکل یکی دو وعده را حل میکنه ,باید با یاد دادن ماهیگری و فراهم کردن بستر ماهیگیری به اقشار مختلف, فکری برای معیشت دائمی ملت بکنید.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حتما fatf را هم فورا قبول میکنید . برجام را هم همینطور نه ؟
فریدون
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......