سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱

ایجاد فراکسیون اصلاح ساختار سربازی در مجلس

شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 759723
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح جدید مجلس برای ایجاد فراکسیون جدید اصلاح ساختار سربازی خبر داد و گفت: بر اساس اصول ۷۱، ۷۶، ۸۴و ۸۶ قانون اساسی، مجلس به دنبال تحقق طرح جدید است.
ایجاد فراکسیون اصلاح ساختار سربازی در مجلس
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با تسنیم به اصلاح قانون سربازی اشاره و اظهار داشت: به استناد اصول قانون اساسی مجلس و نمایندگان مجلس در تمام امور کشور هم حق اظهار نظر و هم حق تحقیق و تفحص دارند؛ بنابراین مجلس در چارچوب قانون اساسی حق "قانون‌گذاری" دارد.
وی تصریح کرد:  قبول داریم این قانون جدید سربازی باید با همفکری و مشورت نیروهای مسلح تصمیم‌گیری و تصویب شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه "قانونی که توسط مجلس تصویب می‌شود همه موظف هستند از قانون تمکین کنند" خاطرنشان کرد: نظرات دوستان را قبل از تصویب طرح جدید سربازی گوش می‌کنیم چرا که معتقدیم باید با همفکری هم یک قانون بی‌نقصی را تصویب کنیم.

 ایجاد فراکسیون اصلاح ساختار سربازی 
وی از طرح جدید مجلس برای ایجاد فراکسیون جدید اصلاح ساختار سربازی خبر داد و گفت: در مجلس آمادگی این را داریم نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات همه آحاد جامعه اعم از جوانان، نخبگان، نیروهای مسلح و حتی بازنشستگان نیروهای مسلح را گوش کنیم و با یک عقلانیت جمعی ملاحضات آنان را در قانون جدید سربازی اعمال کنیم.

حجت‌الاسلام شجاعی در ادامه با تاکید بر اینکه امکان حذف سربازی اجباری وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس اصول 71، 76، 84و 86 قانون اساسی، مجلس به دنبال تحقق طرح جدید است.

وی با بیان اینکه "در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین کند" تاکید کرد: البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است؛ بر اساس برخی برآوردها 25 هزار میلیارد تومان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است که اصلا عدد بزرگی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام بهتر است بجای دو سال سربازی مدت دو یا سه ماه آموزشی گذرانده شود تا با تجهیزات جنگی آشنا شده تا در صورت نیاز از انان برای دفاع ار سرزمین استفاده کنند