جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۸

سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه احضار شد

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 756212
سفیر آنکارا در تهران در ارتباط با سخنان وزیر کشور ترکیه در خصوص حضور عناصر «پ ک ک» در خاک جمهوری اسلامی ایران، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی کشورمان به وی ابلاغ شد.
سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه احضار شد
به گزارش جهان نيوز، سفیر آنکارا در تهران در ارتباط با سخنان وزیر کشور ترکیه در خصوص حضور عناصر «پ ک ک» در خاک جمهوری اسلامی ایران، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی کشورمان به وی ابلاغ شد.

در این دیدار با اشاره به عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و اقدامات گروهک‌های تروریستی در داخل خاک کشورمان که موجب شهادت تعداد زیادی از مردم غیر نظامی شده است، به سفیر ترکیه تاکید شد: اظهارات اخیر وزیر کشور ترکیه پیرامون حضور عناصر «پ ک ک» در خاک ایران غیر قابل قبول و خلاف همکاری‌های فی‌مابین است.

همچنین در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری‌ها و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی، از سفیر ترکیه درخواست شد تا کشور متبوعش اقدامات جدی برای ممانعت از ورود عناصر گروه‌های تروریستی به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را به عمل آورد.

در این دیدار همچنین با ابراز ناخرسندی نسبت به اظهارات ناموجه سفیر ترکیه در عراق، بر تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها به عنوان‌اصل مقوم روابط بین‌الملل تاکید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترکیه جنایتکار شماره یک از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک از تروریست ها در سوریه و عراق کمک، حمایت، هدایت، مدیریت و پشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه می دهد..
Iran, Islamic Republic of
امنیت ایران با مذاکره با آمریکا وکشورهای اروپایی تامین نمی شود
امنیت ایران با برجام تامین نمی شود.
مذاکره وبرجام تاکنون هیچگونه سود برای مردم ایران وکشور نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
پ ک ک سگ دست نشانده برخی نمایندگان مجلس ترکیه است.
پ ک ک ک بهانه برای توجیه دست درازی های ترکیه واردوغان است ! در خاک سوریه مگر پ ک ک وجود داشت!
این همه انفعال در عرصه بین الملل وخاورمیانه در مقابل نقض فاحش حقوق بشر ترکیه در داخل وخارج کشور
Iran, Islamic Republic of
پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی اقدام به آموزش نیروهای تروریستی می‌کنند
وزارت امور خارجه در برابر موضعگیری وزیر کشور ترکیه اگر صلاح بدانیم در خاک ایران هم عملیات انجام میدهیم چرا اینقدر انفعال وسکوت اختیار کرده اید . اینها را باید با سختی باهاش رفتار کرد والا دامنگیر خود ما هم میگردد.
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامی ترکیه جنایتکار شماره یک از سال 2011 تاکنون در شمال سوریه و عراق عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.