سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت ملک ریاست‌جمهوری در جماران

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 756211
سخنگوی دولت می‌گوید ملک مربوط به ساختمان ریاست جمهوری هم مشابه سایر پلاک‌ها تصمیم گیری شده است. بنابراین مصوبه شورای عالی شهرسازی برای رعایت حال مردم جماران و در جهت کاهش محدودیت‌ها بوده است.
آخرین وضعیت ملک ریاست‌جمهوری در جماران
به گزارش جهان نيوز،  سخنگوی دولت، درخصوص آخرین وضعیت ساخت ملک جماران که پیشتر با مخالفت اعضای شورای شهر و اهالی محله جماران روبرو شده بود گفت: ظاهراً این موضوع بسیار مورد علاقه برخی از دوستان است. اساساً دولتی که کمتر از ۶ ماه به پایانش باقی مانده چه جای نگرانی در مورد یک ملک می‌تواند وجود داشته باشد که شایسته پیگیری‌های مداوم باشد؟

علی ربیعی افزود:‌ این هم مثل باقی ساختمان‌های وزارتخانه و سازمان‌های که دولت در هر منطقه‌ای در کشور دارد مجوز می‌گیرد، با شهرداری مذاکره می‌کند به تفاهم می‌رسد یا نمی‌رسد. هر چه هست این ساختمان هم برای دولت بعدی است.

داستان ملک ریاست‌جمهوری از حدود ۷ ماه پیش در رسانه‌ها مطرح شد، با توجه به محدودیت ارتفاع در محله جماران، ساخت طبقات اضافی آن مورد انتقاد شدید برخی از اعضای شورای شهر تهران و حتی اهالی جماران قرار گرفت. اختلاف بر سر ساخت و ساز این ملک در جماران تا جایی پیش رفت که پیروز حناچی شهردار همسو با دولت نیز مورد غضب رئیس‌جمهور قرار گرفت و از حضور در جلسات هیئت دولت منع شد.

سخنگوی دولت در این گفت‌وگو با بیان اینکه بنابر اعلام وزیر محترم راه و شهرسازی ساختمان موسوم به نهاد براساس ضوابط طرح جامع شهر تهران در حال ساخت بود، تصریح کرد:‌  در موضوع بافت پیرامونی بیت و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) فرآیند بررسی و تصویب طرح مطابق روال طبیعی شده، مشاور طرح نسبت به تهیه طرح ویژه تفصیلی به شرح هر پلاک اقدام نموده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: براساس این طرح ضمن حفظ بافت سنتی و تاریخی حسنی کیا، ضوابط ساخت و ساز روی هر پلاک بطور مشخص تهیه و تدوین کرده و به ویژه برای مردم عزیز جماران که مالک پلاکهای کوچک کمتر از ۲۰۰ مترمربع هستند امتیازاتی معین گردیده که برآن اساس بتوانند با دریافت مابه التفاوت از شهرداری نسبت به تعیین تکلیف ملک شان اقدام نمایند. ملک مربوط به ساختمان ریاست جمهوری هم مشابه سایر پلاک‌ها تصمیم گیری شده است. بنابراین مصوبه شورای عالی شهرسازی برای رعایت حال مردم جماران و در جهت کاهش محدودیت‌ها بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *