جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

انتخاب جالب یک خیر اردبیلی برای کمک مالی

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 754833
نگاه خیّرین و واقفین عزیز کشورمان به مقولات جدید می‌تواند بسیار راهگشا باشد و نگاه دینی را در کشور بیش از پیش تقویت کند.
انتخاب جالب یک خیر اردبیلی برای کمک مالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، دکتر عبدالحسین محمدزاده، خیّر اردبیلی، 5 میلیارد ریال برای احداث رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی کمک کرده است.

دکتر عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر همچنین تصریح کرد: دانشگاه محقق نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای احداث رصدخانه تامین خواهد کرد.

وی افزود: دکتر محمدزاده از مدیران جهادی و کارآفرین کشوری بوده و عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی هم هست.

حبیبی با بیان اینکه دکتر محمدزاده با این کار با خدا معامله کرد، ادامه داد: جای رصدخانه در استان اردبیل خالی بود و احداث این رصدخانه صدقه جاریه‌ای برای دکتر محمدزاده است.

*مقوله وقف، وجوهات شرعی و خیریه عمومی در ایران اسلامی ما از مفاهیم مورد علاقه عموم مردم است و توجه زیادی نسبت به آن مبذول می‌شود.

کما اینکه بر اساس اعلام مسئولان نهادهای ذیربط، میزان کمک‌های مردم به نهادهای خیریه نیز طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

لکن مسئله‌ای که طی سال‌های اخیر مورد تأکید برخی کارشناسان دینی و خاصّه مقامات سازمان اوقاف قرار گرفته است؛ انتخاب مسیرهای منطبق با نیاز روز برای هزینه‌کرد موقوفات و وجوه خیریه است.

بدیهیست که بسیاری از خیّران و واقفین علاقمند هستند تا خیریه آنها در جهت ترویج دین و شعائر مذهبی مصرف شود.

اما حقیقت آنست که کمک به نظام اسلامی در ابعاد مختلف نیز موجب ترویج دین می‌شود و از بزرگترین شعائر است.

نگاه خیّرین و واقفین عزیز کشورمان به مقولات جدید می‌تواند بسیار راهگشا باشد و نگاه دینی را در کشور بیش از پیش تقویت کند.

مقولات و منصه‌های جدیدی برای وقف و خیریه و انفاق از قبیل ورزش، تسهیل ازدواج، توسعه امکانات تفریحی معقول و ارزان برای مردم، کمک به نخبگان، بسط هنرهای دین‌محور مثل شعر، وام‌های کارآفرینی خیریه، کمک به پایگاه‌های بسیج فعال در مساجد، کمک به سفرهای زیارتی و سیاحتی خیریه، کمک به پلیس و...
مفاهیم جدید برای کار خیر همانند آنچه که دکتر محمدزاده برای کار خیر انتخاب کرد و نظیر آن در عرصه‌های گوناگون بارها توسط مردم و خیّران ایرانی تکرار شده است، می‌تواند راهگشای بخش زیادی از مشکلات مبتلی‌به در جامعه ما باشد و بعنوان یک الگو نیز در سطح جهانی مطرح شود.

اگرچه باید تأکید کرد که رویه‌های جاری وقف و خیریه نیز از ضروریات است و نباید به بهانه نگاه جدید به مقوله وقف، از رویه‌های سنتی مردم و خرج‌کرد درآمدهای وقفی و خیریه در تعظیم شعائر مذهبی غفلت کرد.
برچسب ها: خیریه اردبیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *