جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴
پس از ماه‌ها آشفتگی قیمت‌ها و وعده‌های متعدد

دولت تدبیر ناتوان در کنترل قیمت تخم‌مرغ

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 753386
در شرایطی که ماه‌هاست بازار تخم‌مرغ با آشفتگی قیمت‌ها رو‌به‌روست دولت تدبیر که در زمان انتخابات وعده‌های فراوانی برای مدیریت کشور می‌داد هنوز از کنترل قیمت تخم‌مرغ ناتوان است و دستگاه‌های دولتی توپ مسئولیت گرانی آن را به زمین یکدیگر می‌اندازند.
دولت تدبیر ناتوان در کنترل قیمت تخم‌مرغ
به گزارش جهان نيوز، از یکسو معاون وزیر جهاد کشاورزی مهم‌ترین عامل گرانی تخم‌مرغ را تلویحا به زمین وزارت صمت می‌اندازد و می‌گوید نظارت ناکافی بر توزیع مهم‌ترین عامل گرانی این کالا است.

بر اساس گزارش صدا و سیما، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی با‌ اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تولید تخم‌مرغ از ماه‌ها قبل انجام شده و هیچ مشکلی در تامین و جوجه‌ریزی وجود ندارد، افزود: در ماه تا 90 هزار تن تولید تخم‌مرغ داریم و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از جمله کنجاله سویا و ذرت نیز به طور کامل تامین شده و حتی تا پایان سال نیز برای این موضوع پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: هرچند در شش ماهه دوم سال مصرف تخم‌مرغ بالا می‌رود، ولی پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع انجام شده و مشکلی از این بابت نیز وجود ندارد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادعا کرد مشکل در توزیع تخم‌مرغ است و در تولید هیچ مشکلی وجود ندارد، چرا که نهاده‌ها با ارز دولتی تامین و در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، ولی به دلیل نبود نظارت کافی، تخم‌مرغ با قیمت مصوب به دست مردم نمی‌رسد. وی از مسئولین ستاد تنظیم بازار خواست رویه مشخصی برای توزیع تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها در نظر بگیرند و نظارت بر بازار را بیشتر کنند.

با این حال محمدی‌پور؛ معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران گفت: در بازار تخم‌مرغ همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد و هنوز عرضه تخم‌مرغ در تهران به‌رغم روزانه ۴۰۰ تن که نیاز این استان است نرسیده و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان پشتیبانی امور دام روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن تخم‌مرغ در تهران عرضه می‌کنند.

اما هدایت‌الله اصغری؛ مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن تخم‌مرغ خبر داد و گفت: نرخ مصوب تخم‌مرغ‌های عرضه شده در میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف منتخب  ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی در واکنش به عرضه تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی با نرخ‌های ۴۴ هزار تومان در بازار تصریح کرد: سازمان حمایت قیمت هر شانه تخم‌مرغ بسته‌بندی ۳۰ تایی را ۳۶ هزار تومان اعلام کرده است. ضمن اینکه عرضه هر عدد تخم‌مرغ با نرخ ۱۵۰۰ تومان گرانفروشی است و حداکثر نرخ باید 1200 تومان باشد. همچنین علیرضا سالمی؛ مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با‌ اشاره به اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: تخم مرغ به میزان کافی در بازار وجود دارد و تنها قیمت بالاست که دستگاه‌های مربوط بر قیمت‌ها باید نظارت کنند.

گفتنی است، ستاد تنظیم بازار اخیرا برای سومین بار در سال جاری قیمت تخم‌مرغ را افزایش داد و بر این اساس نرخ مصوب هرکیلو تخم‌مرغ در مغازه‌ها برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر شانه تخم‌مرغ (بدون بسته‌بندی‌های مختلف) هم ۳۲ هزار تومان تعیین شد اما قیمت هرشانه تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران بیش از ۴۵ هزار تومان و دانه‌ای 1600 تا 1800 تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خود مردم این دولت را انتخاب کرده اند و باید تاوان رای دادن به این تفکر را بدهند نمی شود که مردم رای بدهند و بعد حاکمیت وارد شود .انوقت اقایان بهانه گیری دیکتاتوری را سر بدن . تحمل تا 1400 تنها راه کاره
Iran, Islamic Republic of
....
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مسئولین دولتی پشت میز .... که در بین مردم نیستند و در پشت درهای بسته تصمیم بگیرند نتیجه ای بهتر از این ندارد..
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت قیمت تخم‌مرغ و... چه ارتباطی و ربطی به آمریکا دارد