جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دستگاه سانترال چیست؟

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 751862
دستگاه سانترال چیست؟
سانترال یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که در مجموعه‌های کاری، می‌توانید مشاهده کنید. همانطور که می‌دانید، خطوط تلفن شهری که مخابرات در اختیار ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری قرار می‌دهد، محدود بوده و کفاف تمام کارکنان را نمی‌دهد. از همین رو، صاحبان کسب و کار با خرید دستگاه سانترال ایده آل گستر، اقدام به راه‌اندازی مرکز تلفن می‌نمایند.

حال سوال اینجاست که این مرکز تلفن، دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و دستگاه سانترال به چه دردی می‌خورد؟ در این مقاله به صورت مفصل به این سوالات پاسخ خواهیم داد؛ لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با دستگاه سانترال
در یک تعریف ساده می‌توان دستگاه سانترال را اینگونه تعریف کرد: یک محصول مخابراتی است که خطوط شهری تلفن را دریافت کرده و تعداد زیادی خط داخلی را در اختیار مجموعه‌های کاری قرار می‌دهد.

به عبارتی دیگر، مدیران کسب و کار، برای اینکه تمام کارمندان و بخش‌های مجموعه کاری، به خطوط شهری دسترسی داشته باشند، با استفاده از یک دستگاه سانترال، اقدام به راه‌اندازی یک مرکز تلفن می‌نمایند. این کار، کمک شایانی به مدیریت ارتباطات تلفنی مشتریان می‌‌کند.

دستگاه سانترال که به آن PBX نیز گفته می‌شود، هسته اصلی یک مرکز تلفن محسوب می‌شود و تمامی خطوط داخلی، از این دستگاه منشعب می‌شوند. البته برای اینکه بتوانید از یک مرکز تلفن استفاده کنید، نیاز به تجهیزات دیگری نیز دارید. با این‌حال مهم‌ترین قدم شما در این زمینه، قطعا خرید و نصب دستگاه سانترال خواهد بود.

بهترین برند دستگاه سانترال
شرکت‌های زیادی اقدام به طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های سانترال نموده‌اند؛ با این وجود، می‌توان با قاطعیت ادعا کرد که هیچ‌کدام از آن‌ها، توانایی رقابت با پاناسونیک را ندارند. دستگاه‌های سانترال تولید شده توسط Panasonic به واسطه کیفیت، ماندگاری، کاربری و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب اول بسیاری از صاحبان کسب و کار تبدیل شده‌اند.


اگر از آن دسته افرادی هستید که به تازگی تصمیم به راه‌اندازی یک مرکز تلفن سانترال پاناسونیک نموده‌اید، پیشنهاد اول ما به شما، قطعا پاناسونیک خواهد بود. محصولات مخابراتی و اداری این شرکت در طول سالیان متمادی، به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند و به راحتی می‌توانید به کیفیت و ماندگاری آن‌ها اعتماد کنید.

نکته بسیار مهم: با توجه به افزایش روزافزون محصولات تقلبی پاناسونیک در بازار، اکیدا توصیه می‌کنیم که انواع دستگاه‌های مخابراتی این شرکت از جمله سانترال را تنها از نمایندگی‌های معتبر و مراکز فروش مجاز Panasonic خریداری کنید.

انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک
قبل از انجام هر اقدامی در زمینه خرید دستگاه‌های سانترال، باید اطلاعات جامعی را در رابطه با این محصولات مخابراتی به دست آورید. فراموش نکنید که حتما بر اساس نیازهایتان، یکی از انواع مختلف مدل‌های سانترال را خریداری کنید. زیرا در غیر این صورت، ممکن است متحمل هزینه‌های اضافی شوید.



دستگاه‌های سانترال پاناسونیک از دو منظر تقسیم‌بندی می‌شوند:
. از نظر کاربری
. از نظر ظرفیت

مقاله مرتبط : نمایندگی دوربین مداربسته پاناسونیک

انواع دستگاه‌های سانترال از نظر کاربری
به صورت کلی، دستگاه‌های سانترال پاناسونیک از نظر نوع کاربری، به دو دسته سانترال‌های آنالوگ و تحت شبکه بخش‌بندی می‌شوند:

سانترال آنالوگ پاناسونیک: این دستگاه‌ها با خطوط سنتی و آنالوگ مخابرات (PSTN)  کار می‌کنند. این سانترال‌ها به دستگاه‌های سخت افزاری نیر مشهور هستند؛ زیرا تمام اتصالات آن‌ها، با استفاده از کابل‌های تلفن انجام می‌شود.
اساس کار سانترال آنالوگ بدین صورت است که خطوط مخابرات از طریق سیم تلفن، به داخل دستگاه وارد شده و خط‌های داخلی از طرف دیگر خارج می‌شوند. این خطوط داخلی نیز، باز هم از طریق کابل‌های تلفن، به بخش‌های مختلف مجموعه منتقل می‌شوند.

دستگاه‌های سانترال آنالوگ قدیمی‌ترین نوع از این محصولات مخابراتی محسوب شده و هنوز هم بسیاری از ادارات و سازمان‌ها از این دستگاه‌ها برای راه‌اندازی مرکز تلفن استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک می‌توان به سری TES و TDA اشاره کرد.

سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک: این دستگاه‌ها همانطور که از اسمشان نیز مشخص است، در بستر شبکه کار می‌کنند. برای اینکه بتوانید از یک سانترال تحت شبکه در مجموعه کاری خود استفاده کنید، باید خطوط شهری ما از نوع سیپ ترانک باشند (البته می‌توان خطوط آنالوگ را نیز با استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص، به سیپ ترانک تبدیل کرد).
کلیه ارتباطات در این مراکز، از طریق کابل شبکه و آی پی انجام می‌شود. در یک سانترال تحت شبکه، صدا بر اساس تکنولوژی ویپ (VOIP) و به شکل داده‌های دیجیتال (صفر و یک) منتقل می‌شود. سری TDE و NS از مهم‌ترین سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک محسوب می‎‌شوند.

با توجه به سهولت راه‌اندازی، هزینه کمتر و قابلیت‌ها و امکانات بیشتر سانترال‌های تحت شبکه نسبت به مدل آنالوگ، این دستگاه‌ها با محبوبیت زیادی در سالیان اخیر مواجه شده‌اند و به نظر می‌رسد به زودی به انتخاب اول مشتریان تبدیل خواهند شد.

انواع دستگاه‌های سانترال از نظر ظرفیت
از یک منظر دیگر، می‌توان سانترال‌های پاناسونیک را به دو دسته کم‌ظرفیت و پرظرفیت تقسیم کرد:

سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک: همانطور که از اسم این محصولات نیز مشخص است، دارای ظرفیت محدودی از دریافت خطوط شهری و ارائه خط‌های داخلی است. این سانترال‌ها برای مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط مناسب هستند. مشهورترین مدل از سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک، دستگاه KX-TES824 است.

به طور کلی، سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک، می‌توانند حداکثر 8 خط شهری را دریافت نموده و در سویی دیگر، 24 خط داخلی را ارائه دهند.

این سانترال‌ها دارای دو خروجی آنالوگ و هایبرید هستند؛ به این معنی که می‌توانید تلفن‌های سانترال آنالوگ و هایبرید را به این دستگاه‌های کم ظرفیت متصل کنید.

سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک: ادارات و سازمان‌ها و همچنین شرکت‌های تجاری بزرگ، برای راه‌اندازی مرکز تلفن، باید به دنبال یک سانترال پرظرفیت پاناسونیک باشند. این دستگاه‌ها توانایی دریافت تعداد بسیار زیادی از خطوط شهری را دارند و به همین دلیل می‌توانید به تعداد دلخواه، از آن‌ها خط داخلی بگیرید.

دستگاه‌های سری TDA و TDE و همچنین NS از سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شوند.

کلام پایانی
در این مقاله به معرفی دستگاه‌های سانترال به عنوان هسته اصلی یک مرکز تلفن پرداخته شد. فراموش نکنید که خرید و راه‌اندازی این محصولات حساس مخابراتی نیاز به داشتن تجربه و تخصص کافی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما قبل از هر اقدامی در این زمینه، اطلاعات تخصصی مورد نیاز را از نمایندگی‌های معتبر و مراکز فروش پاناسونیک دریافت نمایید.
در پایان باز هم تاکید می‌کنیم که سانترال‌های پاناسونیک را فقط از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *