جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۶

این ۶ ویژگی مهم را هنگام خرید پوشک بچه به خاطر سپارید

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 751073
این ۶ ویژگی مهم را هنگام خرید پوشک بچه به خاطر سپارید
به عنوان والدین مسئولیت سلامتی و مراقبت از کودکان از بدو تولد بر عهده ی ما می باشد. پوشک بچه جز وسیله هایی است که در طول روز و شب و تا زمان دو یا سه سالگی کودک جز لوازم ضرروی اوست و این منجر خواهد شد به طور نسبی کودک از ابتدای تولد تا 3 سالگی چیزی حدود 6000 پوشک استفاده کند. در این راستا یک نکته حائز اهمیت این است که با وجود اینکه شکی نیست که این محصول زندگی ما را آسان تر نموده است اما ممکن است در جهت انتخاب یک محصول مناسب دچار اشتباه شده و عوارض جبران ناپذیری بر کودکان دلبندمان وارد نماییم. مناسب ترین محصول برای کودکان پوشکی است که راحتی و آرامش او را در تمامی مراحل رشد بر عهده گیرد. هنگام تولد نوزاد، والدین با تعداد بیشماری مدل ها و برند های مختلف پوشک مواجه می شوند که در انتخاب بهترین آن ها سر درگم خواهند شد.

به جرات می توان گفت در بین برندهای تولید شده، پوشک بچه مولفیکس و پوشک پریما جز برترین برندهای خارجی موجود در سراسر جهان می باشند که در ایران نیز طرفداران بیشماری به خود جلب کرده اند.

محصولات موجود در بازار، از نظر خصوصیات، قیمت، برند و عملکرد با یکدیگر متفاوت اند. ما در این مقاله مهمترین ویژگی هایی را که در هنگام خرید یک پوشک معتبر باید مد نظر قرار داد را بیان نموده ایم و مضرات و آسیب های وارده بر کودکان در اثر استفاده از محصول نامرغوب را به عنوان هشداری برای والدین مطرح کرده ایم؛ برای راهنمای خرید و انتخاب هوشمندانه برای حفظ سلامت نوزاد خود با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
 
1.قدرت جذب رطوبت بالایی داشته باشد
 

قدرت مکش پوشک، کودک شما را برای مدت طولانی تری خشک نگه می دارد. این بدان معنی است که از پوشک برای مدت طولانی تری استفاده خواهید کرد. که از این نظر هم انتخابی سالم است و هم اقتصادی. این نوع محصولات از ایجاد بثورات پوستی، عرق سوز شدن و سوزش پوست کودک جلوگیری خواهند نمود و مانع ایجاد حساسیت های پوستی و آلرژی خواهند شد.

2.دارای کانال های عبور دهنده ی هوا باشد
کانال های عبور دهنده ی هوای موجود در پوشک های مرغوب باعث تبادل هوای تمیز به درون پوشک می شوند. هوا دهی پوشک یکی از مطلوب ترین عواملی است که از تحریک پوستی جلوگیری می کند. تحریکات به دلیل گرما و رطوبت در ناحیه ی تناسلی غیر تهویه شده ایجاد می شوند و همچنین زمینه را برای رشد باکتری های مضر آماده می کنند که باعث ایجاد مشکلات پوستی خواهد شد.

3.ساختار ارگونومیک و متناسب با فرم بدن کودک داشته باشد
ویژگی های ارگونومیکی پوشک را هنگام انتخاب محصول مرغوب نباید فراموش کرد. پوشک ها باید با ساختار فیزیولوژی بدن کودک تولید شوند تا سبب حرکت راحت او و عدم فشار آن بر ناحیه ی تناسلی  و ران کودک شوند. این پوشک ها با وزن و قد کودک هماهنگ بوده و مانع نشتی آن خواهند شد. پوشک های غیر ارگونومیک باعث سفتی و یا شل شدن پوشک در تن کودک می شوند. این مشکل سبب انحراف در پاها و بد شکل شدن آنها خواهد شد و به ساختار استخوان بندی کودک فشار خواهد آورد.

4.دارای جنس نرم و الیاف پنبه ای باشد

از آن جایی که پوست کودک نرم و لطیف است و به سرعت به مواد شیمیایی و مصنوعی واکنش نشان می دهد و دچار حساسیت، التهاب و آلرژی های پوستی می شود. به همین خاطر نیاز است که از محصولی استفاده شود که دارای جنس پنبه ای و الیاف نرم باشد. همچنین لایه ی بیرونی از جنس کتان داشته باشند تا از سوختگی پای کودک جلوگیری کنند.

5.سایزبندی متناسب با رشد بدن کودک داشته باشد
یکی از چالش برانگیز ترین ویژگی ها برای والدین شماره ی پوشک می باشد. نوزادان نیز مانند بزرگسالان در ماه ها و سنین مختلف در وزن و قد متفاوتی قرار می گیرند. مهمترین نکته ای که باید در انتخاب محصول مناسب مد نظر قرار داد تناسب سایز آن مطابق با دور کمر و وزن کودک می باشد نه صرفا سن او. اکثر محصولات دارای جدول تطابق وزن و سایز می باشند.

6.بیش از نیاز کودک پوشک نخرید
با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که ماهانه تقریبا دو بسته پوشک برای کودک خود استفاده خواهید نمود. دقت نمایید که به دلیل رشد کودک و گذشتن تاریخ انقضای محصول بیش از نیاز کودک پوشک نخرید.

مضرات استفاده از پوشک بچه های غیر استاندارد و نامرغوب
ممکن است استفاده از پوشک های غیر استاندارد برای کودک آسیب ها و صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. آسیب هایی که همه ی کودکان از بدو تولد تا زمانی که آموزش رفتن به سرویس بهداشتی را داشته باشند با آن مواجه می شوند.
کودکان دارای پوست نازک و لطیفی بوده و هر نوع ماده ی شیمیایی ممکن است بر پوست آن ها اثر بگذارد. برخی از شرکت های تولید کننده پوشک اغلب از الیاف مصنوعی در ساخت آن استفاده می کنند. تمام این مواد شیمیایی می توانند به پوست حساس کودک شما آسیب برسانند و باعث آلرژی شوند.

همچنین تحریکات پوستی که از عدم خروج رطوبت از پوست کودک و عدم خشکی به وجود می آیند، ممکن است عفونت های مکرر مجاری ادراری و دستگاه تناسلی را به همراه داشته باشند. پوشک های غیر اصل و غیر استانداری به استخوان بندی کودک فشار آورده و عصب رسانی عضلات را با مشکل مواجه خواهند نمود.

سخن آخر
انتخاب و خرید محصولات مرتبط با سلامتی کودکان به دلیل اهمیت بالای آن باید از مکان های معتبر و فروشندگان دارای کالاهای اصل و اورجینال صورت پذیرد.

 فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بزرگترین وارد کنندگان پوشک جان به به، مولفیکس و پریمااصل و خارجی و سایر برندهای دیگر سعی در جلب اعتماد و براورده کردن نیاز های مشتریان خود می باشد. این سایت اینترنتی محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی www.zzzagros.com در سریع ترین زمان ممکن پوشک های مناسب برای کودکان دختر و پسر خود تهیه فرمایید.
https://jahannews.com/vdca06n0e49nmw1.k5k4.html
jahannews.com/vdca06n0e49nmw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جنس الیاف برای من خیلی مهمه، بچه واقعا پوستش حساسه و هر پوشکی نمیشه استفاده کرد. دچار خارش و سوختگی پا میشه
ستاره موسوی
Iran, Islamic Republic of
خیلی راهنمای خوبی بود برای خرید و انتخاب یه برند خوب....
هلیا
Iran, Islamic Republic of
متن بسیار مفیدی بود . فک نمی کردم برای خرید پوشک بچه باید فاکتور های زیادی رو در نظر بگیرم
زز زاگرس
Iran, Islamic Republic of
ممنون از جهان نیوز به خاطر انتشار این مقاله مفید. برای خرید پوشک بسیار جامع و کامله
سارا زمانی
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار جامع و کامل بود..
سویل
Iran, Islamic Republic of
دخترم تازه به دنیا اومده. دنبال مقاله خوب و کامل در مورد پوشک بچه بودم.
قدرت جذب پوشک خیلی مهمه و این که حساسیت نده به پوست