يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

قبل از پذیرفتن شغل جدید به این نکات دقت کنید

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 749881
پذیرفتن شغل جدید مستلزم رعایت اصول و نکاتی می‌باشد که دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا شغلی را انتخاب کنید که از هر جهت برایتان مفید باشد. در این مقاله برخی از این نکات مهم را بررسی خواهیم کرد.
این روزها به دلیل تغییر مفهوم اشتغال، انتخاب شغل خیلی سخت‌تر از گذشته شده است. دلیل آن هم این است که امروزه شغل‌های بیش‌تری نسبت به گذشته به وجود آمده است و تعریف شغل‌های جدید با تغییر پذیری همراه است. از طرفی امروزه سطح توقع خیلی بالا رفته است و اکثر افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند، به هر جایگاه‌ شغلی که رضایت نمی‌دهند. نسل امروز اهداف و آرمان‌های بلندپروازانه در سر دارند و بر خلاف نسل گذشته، با آغوشی باز پذیرای تغییرات شغلی احتمالی هستند. به همین دلیل افراد زیادی را می‌بینیم که طی زندگی شغلی خود، بارها و بارها شغل‌شان را تغییر می‌دهند تا بالاخره به یک فرصت شغلی مناسب دست یابند. زمانی‌که به پذیرفتن شغل جدید فکر می‌کنید، علاوه بر حقوق دریافتی باید نکات کلیدی دیگری را نیز در تصمیم خود لحاظ کنید تا شغلی که انتخاب می‌کنید از هر جهت برایتان مفید باشد.

دنبال شغلی باشید که واقعا آن را دوست داشته باشید
پیش از پذیرفتن شغل جدید باید بررسی کنید که چه چیز واقعا برایتان اهمیت دارد؟ چه چیزی شما را سر ذوق می‌آورد؟ چه کاری را آنقدر دوست دارید که اگر ساعت‌ها هم آن را انجام دهید خسته نخواهید شد؟ پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا به ارزیابی ارزش‌های شغلی که می‌خواهید انتخاب کنید، بپردازید. آیا می‌دانید که اطمینان، آرامش و رضایت خاطر در پایان کار چگونه به دست می‌آید؟ تمام این‌ها تنها در یک چیز خلاصه شده است و آن هم چیزی جز علاقه نیست. در حقیقت داشتن علاقه به خود هدف موجب می‌شود تا با میل و رغبت کافی به کار مورد نظرتان بپردازید. پس با نگاهی باز در پی کشف علایقتان باشید و مدام به خودتان نگویید که من نمی‌دانم واقعا چه چیزی را دوست دارم. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان به کشف علایق و استعدادهای درونی خود پرداخت؟

برای اینکه بتوانید به علایقتان اطمینان حاصل کنید و همچنین در مسیر اهدافتان حرکت کنید و اقدام به پذیرفتن شغل جدید نمایید، باید ابتدا خواسته‌های خود را بشناسید. برای این کار باید قبل از هرچیزی خودتان را بشناسید و فراموش نکنید که این شناخت می‌تواند به شما در موفقیت و لذت بردن از زندگی کمک کند. شما باید بیش‌تر از آن‌که استراتژی‌ها و تاکتیک‌های لازم برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ شغلی را بدانید، خودتان را بهتر از همیشه بشناسید و به قول معروف ببینید که با خودتان چند چند هستید؟ بدین منظور می‌توانید مطالعه کنید و در دوره‌های خودشناسی شرکت کنید. اما هرگز مپندارید که با شرکت در دوره‌های مختلف و مطالعه می‌توانید به خودشناسی دست یابید. شما می‌بایستی مباحثی را که آموختید در عمل به کار گیرید و برای درک عمیق از خود و ایجاد تغییرات مثبت در مسیر شغلی، با خودتان روراست باشید و واقعیت‌های درونیتان را بپذیرید.


به کسب مهارت، تخصص و تجربه بپردازید
این روزها مدیران و کارفرمایان حتی بیشتر از آن‌که فکرش را هم کنید، به مهارت‌ها و تخصص‌های شما اهمیت می‌دهند. امروزه در این دنیای مملو از اطلاعات تکنیکی، داشتن تخصص در کار حرف اول را می‌زند. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که فوراً از کار اخراج شوید. اما منظور از تخصص، علم و دانشی فراتر از آموخته‌های آکادمیک دانشگاهی می‌باشد. این روزها سواد به این گفته می‌شود که پیش از پذیرفتن شغل جدید تمام اطلاعاتی را که فکر می‌کنید در زمینه‌ی کاریتان واجب می‌باشد، به دست آورید. برای مثال اگر می‌خواهید به عنوان یک حسابدار موفق وارد بازار کار شوید، تنها به این فکر نکنید که باید در محاسبه‌ی اعداد و ارقام مهارت داشته باشید. شما به مهارت‌هایی همچون مدیریت زمان، سخن‌ورزی، مدیریت بحران، تفکر خلاقانه برای ورود به این جایگاه شغلی نیاز دارید.

در نهایت پیش از پذیرفتن شغل جدید تا می‌توانید برای خودتان تجربه بیاندوزید. با این کار مطمئن خواهید شد شغل و یا صنعتی که در پیش گرفته‌اید، همانی خواهد بود که همیشه می‌خواستید. در واقع شما تنها با کسب تجربه خواهید فهمید که واقعاً چه کاری به دردتان می‌خورد و با ارزش‌ها و اولویت‌هایتان جور در می‌آید.

پیش از پذیرفتن شغل جدید با چراغ همراه شوید
چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های استخدامی است که فراتر از یک سایت کاریابی عمل کرده و تمام آن‌چه که پیش از پذیرفتن شغل جدید به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر انتشار روزانه‌ی تعداد زیادی آگهی استخدام در چراغ از سراسر کشور، به واسطه‌ی خدمات جذاب و منحصر به فردی که در سامانه وجود دارد می‌توانید در مسیر استخدام بهینه از آن استفاده کنید. تست‌های خودشناسی معتبر، رزومه‌ساز حرفه‌ای، جستجوی هوشمند و پیشرفته، ارائه‌ی جدیدترین اخبار استخدامی، محتواهای متنی و ویدئویی متنوع و آموزشی مورد نیاز مشاغل بخشی از خدمات سامانه‌ی چراغ می‌باشند.

آموزش آنلاین بورس و تمام آموزش‌های دیگر در سایت چراغ از بالاترین سطح آموزشی برخوردار هستند و همگی از زبان اساتید برتر ارائه شده‌اند. استفاده از سرویس‌های متنوع و آموزش‌های مفید و کاربردی سامانه نه تنها به شما در راستای پذیرفتن شغل جدید کمک می‌کند بلکه مسیر سرمایه‌گذاری و انجام معاملات حرفه‌ای را نیز برای شما هموارتر خواهد کرد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *