جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

بازداشت دعانویس کلاهبردار در قم

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 748779
کارشناس دادگستری قم با اشاره به دستگیری دعانویس کلاهبردار در قم گفت: این فرد حتی روان‌خوانی قرآن را نیز نمی‌داند و از روی کتاب‌های در دسترس خود اقدام به نوشتن طلسم‌ها می‌کرده است.
بازداشت دعانویس کلاهبردار در قم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام نوری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور کیفرخواست برای متهم کلاه‌برداری در قالب دعانویسی گفت: این افراد با سوءاستفاده از باورهای دینی مردم و فشار روانی ناشی از مشکلات زندگی، مبالغ میلیونی کلاه‌برداری می‌کنند.

وی افزود: این دعانویس قلابی نتایج موفق دعانویسی‌هایش در دفع جن و رضایت مشتریان سابقش را برای جلب اعتماد و فریب مشتریان خود بازگو می‌کرد.

دادیار شعبه هفت دادسرای قم ادامه داد: با طرح شکایت فرد مالباخته و بررسی پیامک‌های رد و بدل شده، متهم به جرم خود اعتراف کرد و با صدور دستور قضائی، بازداشت شد.

وی با بیان اینکه این متهم فردی کم‌سواد است گفت: او حتی روان‌خوانی قرآن را نیز نمی‌داند و از روی کتاب‌های در دسترس خود اقدام به نوشتن طلسم‌ها می‌کرده است.

نوری گفت: این دعانویسی‌های جعلی در مواردی زمینه‌ساز جرایم دیگری نظیر سرقت، روابط نامشروع، اخاذی، انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی فرد برای دیگران و فیشینگ حساب بانکی شده و در بسیاری از موارد موجب تشدید اختلافات خانوادگی و تقویت آسیب‌های روحی و روانی شده است.

وی در پایان بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای رفع مشکلات خود از متوسل شدن به این افراد شیاد با وعده‌های واهی و پرداخت وجه جدا بپرهیزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افسانه
Iran, Islamic Republic of
مردم خیلی ساده لوح هستند که گول این چنین افرادی را می خورند لطفا نظر من را بدازید